Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@12:43:22 GMT

پیشرفت جامعه در گرو رونق اقتصادی و اشتغال است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۴۰۶۲

پیشرفت جامعه در گرو رونق اقتصادی و اشتغال است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، با تبریک فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت به مردم استان، گفت: امیدوارم سال جدید سالی توأم با خیر و برکت و سعادت و سلامت برای همه هموطنان عزیز به‌ویژه مردم شریف آذربایجان شرقی باشد.

وی همچنین با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی(ع) و روز پدر، به روایتی از آن حضرت درخصوص اهمیت زمان‌شناسی و نگاه به گذشته، حال و آینده اشاره کرد و گفت: تغییر و تبدیل سال، فرصت مناسبی برای ارزیابی گذشته در زندگی فردی و اجتماعی، مرور موفقیت‌ها و ناکامی‌ها و درس گرفتن برای آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته موفقیت‌های بزرگی برای کشور به دست آمده است، افزود: در عین حال مشکلات و دشواری‌هایی هم داشته‌ایم که باید با آسیب‌شناسی آنها، بتوانیم مشکلات را در آینده کاهش دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید موقعیت کنونی را بشناسیم و برای آن برنامه داشته باشیم، گفت: امروز با سختی‌ها و فشارهایی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه است روبه‌رو هستیم و زمان‌شناسی اقتضا می‌کند که برای عبور از این پیچ تاریخی تدبیر کنیم.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت پیشرفت، تعالی و سعادت جامعه در گرو تلاش و تدبیر انسان‌هاست، افزود: باید از تحول طبیعت درس بگیریم و با تغییر و دگرگونی در درون خود و زدودن خصلت‌های منفی به سمت اصلاح جامعه حرکت کنیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بهار، مسیر اعتدال است و اگر به دنبال موفقیت هستیم باید در همه شئون زندگی مشی اعتدال را در پیش بگیریم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تلاش مضاعف و عزم جدی آحاد مردم برای رسیدن به آینده‌ای روشن، اظهار کرد: مردم در روزهای سخت همواره همبستگی و همدلی خود را نشان داده‌اند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: محور اصلی این بیانیه، تلاش بیشتر و خوش‌بینی و امید به آینده است که تحقق آن با جدیت و اهتمام در استان پیگیری می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ناامید کردن نسل جوان، گفت: با وجود این تلاش‌ها، آینده از آن ملت ایران و جوانان تلاش‌گر ماست.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد برای راه‌اندازی کمپین‌های اجتماعی در جهت ایجاد امیدواری در جامعه، از همه گروه‌های مراجع و صاحبان تریبون در جامعه اعم از روحانیون، فرهنگیان، اساتید، هنرمندان، ورزشکاران و کارآفرینان خواست تا آنها هم به عرصه بیایند و دست در دست هم فضای امید و نشاط را در جامعه تقویت کنند.

پورمحمدی همچنین با اشاره به اینکه پیشرفت جامعه در گرو رونق اقتصادی و اشتغال است، بر اهتمام و جدیت صنعت‌گران و تولیدکنندگان در این مسیر تأکید کرد.

وی از کارکنان دولت نیز خواست تا در سال جدید بیش از پیش در خدمت مردم و ولی‌نعمتان انقلاب باشند تا در سایه تلاش آنها خوش‌بینی و امیدواری مردم به آینده کشور افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا سال 98 بهتر از سال 97 باشد، افزود: همه آحاد جامعه باید در این راستا تلاش کنند، چرا که به گفته بزرگان دینی، کسی که دو روزش یکسان باشد زیان‌کار است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تلاش‌گران در راه خدا با روحیه جهادی به میدان می‌آیند و نقش کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی بارز است، گفت: امسال سال "جهش تولید با مشارکت مردم" است و هر ملتی که اهل کار و تلاش باشند، نتیجه آن را می‌بینند. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری  تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد با اشاره به روز جهانی کارگر و اینکه کار و تلاش یکی از مسائل مهم دین اسلام است، گفت: هر انسانی اهل کار و تلاش باشد نتیجه آن را می‌بیند و اسلام‌ هرگز تنبلی و بی‌حالی را نمی‌پذیرد.

وی افزود: اسلام نه تنها کار و تلاش بلکه بالاتر از آن یعنی جهاد را از انسان انتظار دارد و جهاد، کار و تلاشی است که در راه خداوند و برای مقابله با دشمنان رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری، گفت: امیدواریم نسل آینده که نسل انتظار است به گونه‌ای تربیت شوند تا زمینه‌ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) باشند و رسالت ما در این زمینه بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه شهید والامقام علامه مرتضی مطهری یکی از علمای برجسته‌ است، تصریح کرد: علمای راستین با قلم و بیان و ارائه تفسیر دقیق از دین جامعه را نجات می‌دهند که علامه مطهری با جهاد تبیین در مقابل تحریف‌ها، انحراف و ... ایستاد.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: امروز هم شخصیت، جهاد علمی و معنوی، اندیشه و کتاب‌های این شهید والامقام برای افراد جامعه و به خصوص نسل جوان الگو و نمونه است.

امروز بیش از هر زمان نیازمند تبیین اندیشه‌های شهید مطهری هستیم

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر الگوگیری معلمان در مدارس و اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از شخصیت والامقام شهید علامه مطهری، گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان نیازمند تبیین اندیشه‌های این شهید والامقام است که مثل شمع سوخت تا نورایت به جامعه ببخشد.

 وی با اشاره به نعمت هدایت و حرکت در مسیر صراط مستقیم الهی و تبعیت از خداوند سبحان، بیان کرد: به طور یقین خداوند هدایت جامعه را بر عهده انبیاء و اولیای الهی گذاشت و قرآن را هم زمینه هدایت و نور قرار داده است‌.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه پیامبران رسالت هدایت جامعه را دارند، افزود: خداوند در آیه 69 سوره نساء می‌فرمایند: «کسانی که دستورات خدا و پیامبر را اطاعت کنند، خدا آنها را با کسانی قرار می دهد که مشمول نعمت خود ساخته، یعنی پیامبران، رهبران صادق و راستین و جانبازان و شهیدان راه خدا و افراد صالح، و اینان رفیقان خوبی هستند».

وی ادامه داد: وجه تشابهی بین انبیاء الهی و علمای بزرگ ربانی وجود دارد که آن تعهدات اجتماعی و تکالیف الهی و انسانی علمای ربانی در مسئله هدایت جامعه است.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند «موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.»

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه در این عملیات نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند، بیان کرد: در مسئله عملیات موشکی به عین الاسد هم آمریکایی‌ها علی‌رغم هشدارهایی که دادند، هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند، امروز هم بعد از عملیات وعده صادق هم رژیم صهیونیستی هم اگر می‌توانست کاری انجام می‌داد.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه اراده ملت ایران در عملیات وعده صادق خود را نشان داد، گفت: هر روز جلوتر برویم عظمت اسلام را بهتر خواهیم دید و ملت‌ها بیدار خواهند شد و این بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد.

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به پاکستان، تصریح کرد: سفر رئیس جمهور با وجود گروه‌های تروریست‌ها در این کشور برای ما دستاوردهایی دارد؛ این حضور در مقابله با تحرکات گروه‌های تروریستی و هم اتحاد و انسجام بین دو کشور نقش موثری دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید با همراهی دولت جدید پاکستان از این فرصت‌ها استفاده کنیم، گفت: ما از دولت سیزدهم تشکر می‌کنیم که در مسیر پیشرفت انقلاب و نظام تلاش دارند.

اجرای طرح نور با درایت و برنامه‌ریزی

وی به اجرای طرح نور فراجا برای مقابله با ناهنجاری اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: دشمنان ما با برنامه به میدان آمدند بنابراین ما هم باید با برنامه‌ریزی مناسب در قوا و هماهنگی با این ناهنجاری مقابله کنیم و حتماً به مسائل پشت پرده این ترویج بی عفتی و بی حجابی در جامعه اسلامی دقت شود.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال