Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه‌ای در میان استقبال پور شور زائران و مجاوران حرم امام رضا (ع) سخنرانی خود را در صحن امام خمینی آغاز کردند.

مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی با تبریک میلاد مبارک پیشوای عدالت و حلول سال نو و عید نوروز، اظهار داشتند: سلیقه زیبای ایرانی امروز را آغاز سال قرار داده است و سال شمسی ایرانی از آغاز بهار شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت آیت الله خامنه‌ای ادامه دادند: همچنین ایام اعتکاف را به دل‌های نورانی معتکفین تبریک عرض می‌کنم.

رهبر انقلاب اسلامی اظهار داشتند: مطلبی که امروز آماده کردم که با شما برادران و خواهران عزیز در میان بگذارم ۴ موضوع است که امیدوارم بتوانم آنها را با اختصار به عرض برسانم.

ایشان ادامه دادند: یک موضوع در مورد سال ۹۸ و یک موضوع در مورد مسائل ما با دولت‌های غربی است و موضوع سوم درباره اقتصاد و شعار امسال است که عبارت است از شعار رونق اقتصادی و موضوع چهارم سخنی است با جوانان عزیز درباره مسائل کشور مسائل آینده و انقلاب.

رهبر انقلاب عنوان کردند: برخی صاحب نظران در مورد سال ۹۸ اظهار نظر کردند که این سال، سال تهدیدهاست بنده مطلقاً این موضوع را قبول ندارم و معتقدم سال ۱۳۹۸ سال فرصت‌ها امکانات و گشایش است.

ایشان ادامه دادند: البته کسانی که این صحبت‌ها را می‌کنند دانسته و یا نادانسته تحت تأثیر دشمنان این ملت هستند. دشمنان این ملت علاوه بر آنچه که در واقعیت انجام می‌دهند جنگ روانی و رجزخوانی هم دارند.

ایشان ادامه دادند: دشمنان در سال ۹۷ نیز چنین رجزخوانی‌هایی داشتند و سعی می‌کردند توی دل برخی را خالی کنند.

می‌گفتند اگر آمریکا از برجام خارج شوند، در ایران شورش می‌شود

رهبر انقلاب اظهار داشتند: یکی از همین احمق‌های درجه یک گفت اگر آمریکا از برجام خارج شود در خیابان‌های ایران شورش می‌شود مردم نان هم نمی‌توانند بخرند. یکی دیگر از همین احمق‌های درجه یک اظهار نظر کرد که در سال ۲۰۱۹ کریسمس را آمریکایی‌ها در تهران خواهند گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: سال ۹۸ سال فرصت‌ها است مشکل عمده کشور ما فعلاً مشکل اقتصادی و مسئله معیشت قشرهای ضعیف است ناشی از این مشکل مربوط به تحریم قدرت‌های غربی یعنی آمریکا و اروپا است و بخشی مربوط به نقایص و ضعف‌های مدیریتی داخلی است.

ایشان تأکید کردند: تحریم می‌تواند فرصت باشد علاوه بر این مشاهده ضعف‌ها و نقص‌ها می‌توانند برای ما تجربه گرانبهایی برای مدیریت سال‌های آینده به وجود آورد لذا هر دوی این موارد می‌تواند فرصت باشد.

کاهش درآمد ملی، ما را از اقتصاد نفتی نجات می‌دهد

مقام معظم رهبری اظهار داشتند: فشار کاهش درآمد منابع طبیعی این حسنه بزرگ را برای همه کشورهای مشابه ما و ایران دارد که آنها را از تک محصولی بودن و اقتصاد نفتی که یکی از بزرگترین مشکلات اقتصاد ایران است نجات خواهد داد.

ایشان عنوان کردند: در سال‌های دفاع مقدس قدرت‌های مادی سرمایه‌داری و قدرت‌های سوسیالیستی بهترین امکانات جنگی را در اختیار صدام قرار دادند اما دست ما بسته بود به ما حتی سیم خاردار هم نمی‌فروختند؛ این سختی موجب شد جوانان ما و صاحبان فکر و استعداد یافتند و وابستگی ما را به بیگانگان تغییر دهند.

ایشان با اشاره به اینکه، امروز وضعیت ما به لطف الهی در مورد امکانات دفاعی از همه کشورهای منطقه بالاتر است، تأکید کردند: ما به کوری چشم دشمنان تقویت بنیه دفاعی را ادامه خواهیم داد.

مقام معظم رهبری بیان داشتند: اگر در زمان دفاع مقدس به راحتی به محصولات دفاعی دسترسی داشتیم این وابستگی باقی می‌ماند و احتیاج به دیگر کشورها از بین نمی‌رفت.

/ ‏ / ‏‬ در حال تکمیل…

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب

وزیر راه و شهرسازی گفت: کشورهای ایران و امارات نقشی برجسته در مسیر کریدور شمال - جنوب دارند و با تصمیمات راهبردی می‌توانند نقش بی بدیلی را در دستیابی به بازارهای شمال و جنوب برای خود رقم بزنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسیون که صبح امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه در ابوظبی برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بعد از 10 سال گفت: امیدواریم که این نشست سرآغازی بر رشد روابط اقتصادی دو کشور باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توسعه روابط با کشورهای همسایه است، گفت: کشور امارات در این سیاست نقش ویژه و برجسته‌ای دارد.

بذرپاش در ادامه با اشاره به حجم مبادلات تجاری بیش از 27 میلیارد دلاری ایران و امارات، توضیح داد: این که امارات در رتبه دوم شرکای تجاری ایران قرار دارد، امارات را به یک شریک راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: از این رو ایران به‌رغم سنگ‌اندازی‌های بدخواهان، هیچ محدودیتی را برای گسترش روابط دو کشور و توسعه تجارت مشترک قائل نیست.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: کشورهای ایران و امارات نقشی برجسته در مسیر کریدور شمال - جنوب دارند و با تصمیمات راهبردی می‌توانند نقش بی بدیلی را در دستیابی به بازارهای شمال و جنوب برای خود رقم بزنند.

بذرپاش ادامه داد: دسترسی به بازارهای روسیه و کشورهای آسیای میانه از طریق ایران و بالعکس دسترسی به بازارهای جنوب می‌تواند فرصت بسیار خوبی را برای توسعه روابط ترانزیتی بین دو کشور ایجاد کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، موضوع بعدی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان در فناوری‌های نو و به‌ویژه در زمینه هوش مصنوعی است که می‌تواند زمینه ای مهم برای همکاری بین دو کشور باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت تسهیل فرایندهای حمل‌ونقل بین دو کشور گفت: زیرساخت‌های فرایند تجارت مانند حمل‌ونقل و تشریفات گمرکی موضوعی است که تجار را درگیر کرده و به‌رغم اقدامات قابل توجهی که صورت گرفته و تجارت بین دو کشور را به 27 میلیارد دلار رسانده، ضرورت اتخاذ تصمیماتی شجاعانه و سازنده در این زمینه احساس می‌شود.

بذرپاش ادامه داد: در حال حاضر حمل کالا بر اساس رویه کنوانسیون تیر از مبدا امارات متحده عربی به مقصد ترکیه از طریق بندر شهید باهنر و گمرک خروجی بازرگان با هدف اجرایی سازی این کنوانسیون از طریق گمرکات دریایی و توسعه ترانزیت دو کشور در جریان است.

وی با اشاره به ضرورت رفع محدودیت‌های ایجاد شده در بازرسی‌ها و ترخیص کالاها، به ویژه کالاهای فاسدشدنی و قرنطینه‌ای و تسهیل تشریفات اداری و بندری و لجستیکی در بنادر، گفت: باید در راستای کاهش این تشریفات غیرضروری که باعث افزایش صادرات بین دو کشور و کاهش هزینه‌های این امر می‌شود، گام برداشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های هوایی و شرکت‌های هواپیمایی پرواز حدود 320 پرواز در هفته، گواه حجم فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری بین دو کشور است و امیدواریم در حوزه فعالیت‌های بندری و جاده ای نیز هر چه سریع‌تر به افق‌های تعریف شده دسترسی پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات تاکید کرد: موضوع رفع مشکلات بانکی از جمله افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی و تجار ایرانی و تسهیل خدمات بانکی نیز که بر سر راه فعالین تجاری و اقتصادی دو کشور قرار دارد، باید یکی از زمینه‌های مورد بحث طرفین باشد.

وی گفت: در نشست‌های کارشناسی و مقدماتی نیز هیئت ایرانی و اماراتی توافقات خوبی بین طرف‌ها و شرکت‌ها و بخش‌های دولتی ایجاد شده است.

بذرپاش همچنین در خاتمه با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های بخش انرژی بین دو کشور گفت: پیش‌تر نیز همکاری‌ها در زمینه انرژی مورد تاکید قرار داشت و در این اجلاس نیز به عنوان یکی از اهداف مهم تعیین شده که نیازمند تصمیماتی جدی در این بخش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظن ربوده‌شدن یسنا تقویت شد
  • یسنا ربوده شده بود
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • مثل کوه پشت پارسا و فروزان هستم!
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم