Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:47:43 GMT

یک تن مواد غذایی تاریخ گذشته در سردشت جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۵۴۶۰

یک تن مواد غذایی تاریخ گذشته در سردشت جمع آوری شد

مهاباد - ایرنا - کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت سردشت گفت: یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در هشتمین روز از طرح سلامت نوروزی از سطح مراکز عرضه این شهرستان جمع آوری شد.

احمد امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بالغ بر 50 درصد مراکز هدف شامل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و امکان عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای مورد بازدید قرار گرفت و 2 واحد نانوایی هم به علت استفاده از رنگ های شیمیایی و نمک بیش از حد مجاز پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امینی اظهار داشت: در طرح سلامت نوروزی 250 مورد سنجش با استفاده از دستگاه های پرتابل شامل ید سنجی، سنجش روغن، دما سنجی و سایر موارد به صورت مستمر انجام شد.
وی با توصیه به مسافران و گردشگران در سفرهای نوروزی گفت: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف، برای غذاهای گرم از ظروف گیاهی بر پایه آلومینیومی استفاده شود چون احتمال وارد شدن پلیمرهای شیمیایی سرطان زا به چای یا غذا در ظروف پلاستیکی وجود دارد.
امینی اضافه کرد: در هنگام خرید مواد غذایی کنسرو شده نیز توجه داشته باشند که قوطی های کنسرو برآمده یا زنگ زده نباشد و در زمان مصرف به مدت 20 دقیقه داخل آب جوش قرار داده شود.
وی افزود: باقیمانده غذاهای گرم نیز نباید بیش از 2 ساعت در دمای محیط نگهداری شود و در هنگام خرید مواد غذایی نیز به نکات 9 گانه بهداشتی همچون تاریخ تولید و انقضا، پروانه ساخت و تولید توجه شود.
کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت سردشت از همه مسافران و شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه شکایت های مردمی 190 به اطلاع کارشناسان بهداشت محیط برسانند تا پیگیری و اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.
به گزارش ایرنا طرح سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس و سامانه های آبرسانی از 20 اسفند سال جاری آغاز شده و تا 15 فروردین سال 1398 با حضور 15 نفر از بازرسان این مرکز از ساعت هشت تا 20 اجرا می شود.
7562/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی بهداشت بهداشت محیط سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه