Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:07:05 GMT

توجه بیشتر دولت به اقشار آسیب پذیر

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۵۴۷۹

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاثیرگذاری دولت‌ها در اجرای این بیانیه، گفت: دو ویژگی که مقام معظم رهبری در این بیانیه برای مردم بیان کردند؛ یکی مشارکت مردم بوده که ما خوشبختانه یک مشارکت سطح بالایی در مقایسه با کشور‌های دیگر داریم؛ اینکه مردم بعد از گذشت چهل سال اینگونه حضور پرشوری دارند یا در فعالیت‌های مختلف در انتخابات کار‌های مناسبی، حوادث غیر متقربه و همه جا پیشگام هستند و این یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر مسئله حضور، مردم از سطح بینش و آگاهی بالایی برخوردارند. در کمتر جا در دنیا سراغ نداریم که مردم این‌گونه مسائل سیاسی، مسائل منطقه و‌جهان را دنبال کنند؛ قطعا دولت‌ها هم می‌توانند بسیار نقش مهمی با امکانات و ابزار‌های در اختیار داشته باشند و خود دولتمردان هم دائم از طریق تریبون و‌رسانه می‌توانند نقش موثری در افکار عمومی داشته باشند.

حسینی تاکید کرد: یک دستگاهی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که رسانه‌های زیادی در اختیار دارد می‌تواند در ارتقای سطح بینش مردم نقش زیادی دارند حال هر دولتی به سهم خود گام‌های بزرگی برداشته است، ولی در زمان مسئولیت خودمان یکی از وظایفی که بر خود می‌دانستیم این بود که دائم با مردم در تماس باشیم و ابهامات را پاسخگو باشیم بویژه بعد از فتنه ۸۸ مسئولیت پیدا کردیم از این جهت نیاز بود که با مردم بیشتر ارتباط داشته باشیم.

وزیر سابق فرهنگ با بیان اینکه اگر نگاه دولت‌ها حمایت از طبقه محروم باشد شرایط مطلوب است، گفت: اوایل انقلاب جهاد سازندگی توسط امام «ره» مطرح شد و‌تاثیرات بسزایی را به همراه داشت یا در دولت گذشته مسکن مهر عنوان شد؛ هر مقدار فاصله طبقاتی در جامعه کاهش پیدا کند به نفع کشور است، ولی اگر نگاه سرمایه داری حاکم باشد، به ضرر کشور است .

حسینی با بیان اینکه متاسفانه برخی ازدولتمردان با نگاه سرمایه داری عمل می‌کنند؛ گفت:  برای این مسئولان تفاوتی ندارد که گروهی از مردم در فقر و سختی زندگی کنند، در حالی‌که آموزه‌های دینی و‌ تاکیدات رهبری بر حمایت از قشر مستضعف تاکید دارد و بعد مقام معطم رهبری در توصیه‌های هفت گانه خود به  موضوع عدالت هم اشاره کردند که باید بیشتر مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب فرهنگ و ارشاد اسلامی عدالت اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر

پزشکان امیدوارند این ربات در تشخیص ایمن و دقیق تر سرطان ریه موثر باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، پزشکان بر این باورند که تشخیص زودهنگام در حفظ زندگی مبتلایان به سرطان موثر است.

براساس گزارش موسسه ملی سرطان سالانه 125 هزار نفر در آمریکا به خاطر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند.

این ریز روبات که از دستگاه‌های فعلی دقیق‌تر و ظریف تر است قادر به حرکت در محدوده گسترده تری از ریه و تشخیص غده و زائده های ریزتر و مشکوکتری است.

جزئیات بیشتر در باره نحوه کار و عملکرد این ربات را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی برای تشخیص زودهنگام سرطان ریه روش درمانی جدید برای سرطان ریه ۷ علامت ابتلا به سرطان ریه

دیگر خبرها

  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم