Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از ظرفیت معادن جزء اولویت هاست و انقلاب معدنی تدارک دیده شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از صدا و سیما رضا رحمانی در تشریح برنامه‌های وزارت خانه در حوزه صنعت و معدن در تبریز افزود: ابلاغ نقشه راه معدن برای اولین بار از نیمه دوم سال ۹۷ اجرا شده است و انتظار داریم یک انقلاب معدنی و تولیدی راه اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: شاه بیت فعالیت این وزارتخانه رونق ساخت داخل است و قطعات مورد نیاز محصولات داخلی قرار است در داخل تولید و از واردات جلوگیری شود.

وزیر صمت با بیان اینکه صادرات به کشور‌های همسایه جدی گرفته شده است ادامه داد: نقش صادرات در رونق تولید غیر قابل انکار است و کیفی سازی تولید یکی از راه‌هایی که حتماً باعث رونق تولید می‌شود و هر کالایی که تولید می‌شود باید کیفیت قیمت مناسب و خدمات پس از فروش داشته باشد.

وی یادآور شد: اگر کیفی سازی تولیدات در اولویت نباشد، قطعاً حرف‌ها فقط شعار خواهد بود و باید همت تولید کننده‌ها نیز بر این اصل باشد.

رحمانی با بیان اینکه طرح‌های ویژه در رشته‌های مختلف صنعتی و مناطق مختلف کشور برای رونق تولید برنامه ریزی شده است گفت: متأسفانه با وجود هزار کیلومتر ساحل در کشور در حوزه صنایع دریایی فعالیت چشمگیری نداشته‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مناطق گفت: امسال برای هر ظرفیتی که در مناطق مختلف وجود دارد، برنامه ریزی و برای اولین بار آمایش سرزمینی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه حل مشکل بیکاری و گرانی و ایجاد رونق در بازار با رونق تولید گره خورده است گفت: راهکار اصلی حل مشکلات کشور تولید است و فرمایش رهبر معظم انقلاب بالاتر از قانون و دستورالعمل است و نیازی به صدور قانون نیست و هر کس در هر جا از دستش برمی آید باید کاری انجام دهد.

رحمانی تاکید کرد: امسال صنعتگران، معدن کاران و فعالان تولید، با عزم راسخ و همت بیشتر برای تحقق فرمایش رهبرانقلاب عمل خواهند کرد و این موضوع نوید سال پر رونقی در تولید را می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت صنعت انقلاب اسلامی حوزه صنعت تولید ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند