Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از تصمیم وی برای به رسمیت شناختن حاکمیت صهیونیست ها بر بلندی های اشغالی جولان سوریه قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، این تماس تلفنی ساعتی پس از آن صورت گرفت که ترامپ اعلام کرد که اینک زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو در صفحه رسمی اش در توئیتر از این اقدام ترامپ قدردانی کرده و آن را یک اقدام تاریخی خوانده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش و تنها پس از دقایقی از اعلام ترامپ برای به رسمیت شناخته شدن جولان اشغالی تحت حاکمیت رژیم تل آویو، مدعی شد: زمانی که ایران سعی می‌کند تا از سوریه به عنوان پایگاهی برای نابود کردن اسرائیل استفاده کند، رئیس جمهوری ترامپ شجاعانه حاکمیت ما را بر بلندی‌های جولان به رسمیت می‌شناسد.

سخنان ترامپ در حالی عنوان می شود که روسیه بصورت قاطع اعلام کرد که حاکمیت رژیم تل آویو بر بلندی های جولان را به رسمیت نخواهد شناخت.

رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.

کنست (پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جز مناطق اسرائیل اعلام کرد، هرچند بر اساس قوانین بین المللی، جولان به سوریه تعلق دارد.

اقدام آمریکا درحمایت از الحاق جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت 97 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.

این اقدام که با مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا همراه بود، موجی از خشم و انزجار را در کشورهای مختلف اسلامی و عربی ایجاد کرد.

انتقال سفارت آمریکا به قدس همچنین موجب برگزاری راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی شده است که تاکنون در جریان آن ده ها فلسطینی کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نتانیاهو ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، کشور فلسطین توسط اکثر کشورهای عضو سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

وزارت خارجه جامائیکا در بیانیه ای اعلام کرد: "دولت جامائیکا تصمیم گرفته است کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد".

وزیر امور خارجه این کشور، کامینا جانسون اسمیت اعلام کرد جامائیکا همچنان از راه حل دو کشوری برای "حل و فصل مناقشه" حمایت می کند. وی خاطرنشان کرد که جامائیکا از آتش بس در نوار غزه و آزادی گروگان های ربوده شده توسط جنبش فلسطینی حماس در ۷ اکتبر سال گذشته حمایت می کند.

مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۷، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را در نظر گرفت، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.

کد خبر 847035 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین جامائیکا

دیگر خبرها

  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم