Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – سران اتحادیه اروپا پس از نزدیک به چهارساعت بحث و بررسی با صدور بیانیه ای با درخواست دولت انگلیس برای تعویق کوتاه ‌مدت برگزیت به ‌صورت مشروط موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای اتحادیه اروپا بامدا جمعه گزارش کرد، بر اساس توافق صورت گرفته چنانچه طرح دولت انگلیس درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، هفته آینده در پارلمان این کشور به تصویب برسد ضرب الاجل خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا 22 ماه می (اول خرداد) به تعویق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غیر این صورت انگلیس تا 12 آوریل (23 فروردین) فرصت خواهد داشت تا برنامه خود درباره آینده برگزیت را به اطلاع اتحادیه اروپا برساند.
اصلی ترین اختلاف نظرها بر سر تلاقی مهلت تعویق برگزیت با انتخابات پارلمان اروپا است که در تاریخ 23 می (2 خرداد) برگزار می شود. در حالی که دولت انگلیس تمایلی به مشارکت در انتخابات پارلمان اروپا ندارد، اتحادیه اروپا هم ادامه عضویت این کشور فراتر از تاریخ برگزاری انتخابات را بر نمی تابد، مگر اینکه انگلیس بخواهد در انتخابات شرکت کند.
اینک آینده برگزیت در دست قانون گذاران انگلیسی است که تاکنون 2 بار با اختلاف بالا به طرح برگزیت دولت رای مخالف داده و خواستار تعویق برگزیت شدند.
«ترزا می» روز پنجشنبه در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اروپا تقاضا کرد تا برگزیت به مدت 3 ماه به تعویق بیفتد. او گفته بود که دولتش همچنان تمایل دارد تا درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسد.
نخست‌وزیر انگلیس با یادآوری اینکه قصد داشت تا در هفته جاری طرح برگزیت را برای سومین بار به رأی بگذارد، ادامه داد که بر اساس اعلام رئیس مجلس عوام این رأی‌گیری بدون انجام تغییرات قابل‌توجه در طرح برگزیت قابل‌اعتنا نیست.
طرح موردنظر دولت انگلیس درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا آذرماه گذشته به تائید شورای اروپا رسید، با این‌حال نمایندگان مجلس با بخش‌هایی از آن‌که به آینده وضع ایرلند شمالی مربوط می‌شود مخالفند.
نخست‌وزیر انگلیس دو هفته پیش مدعی شد تغییراتی را با موافقت اتحادیه اروپا در طرح یاد شده اعمال کرده که می‌تواند نگرانی نمایندگان مجلس را مرتفع کند. با این‌حال نمایندگان مجلس به این تغییرات هم نمره قبولی نداده و خواستار تعویق برگزیت شدند.
از نگاه تحلیلگران، «می» شانس زیادی برای کسب موافقت پارلمان با طرح قبلی برگزیت ندارد و اگر طرح او برای سومین بار در پارلمان رأی نیاورد، به‌ احتمال‌ زیاد از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد.
بیشتر نظرسنجی‌ها در انگلیس نشان می‌دهد که مردم این کشور از خروج از اتحادیه اروپا پشیمان شده‌اند. نزدیک به یک‌ میلیون و 400 هزار نفر از مردم این کشور با امضاء توماری خواستار توقف برگزیت و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا شده‌اند. در این تومار که در تارنمای پارلمان ثبت‌ شده آمده است: دولت بارها اعلام کرده که خروج از اتحادیه اروپا خواست مردم است. اما اینک ضروری است که با نشان دادن قدرت مردم، نقطه پایانی بر این ادعا گذاشته شود.
بر اساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از 10 هزار نفر بیشتر شود، دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از یکصدهزار نفر بیش‌تر شود، درخواست مطرح‌شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد. با این حال استقبال کم سابقه مردم انگلیس از این تومار به حدی است که آمار امضاء کنندگان به صورت لحظه ای رو به افزایش است.
تحولات سیاسی در واپسین روزهای عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، شتاب زیادی گرفته است. معاون رئیس مجلس عوام انگلیس روز پنجشنبه درباره امنیت جان قانون‌گذاران هشدار داده و در نامه‌ای به آن‌ها نوشته است: روند برگزیت به مراحل حساس رسیده است و نمایندگان تا حد بی‌سابقه‌ای در کانون توجه مردم قرارگرفته‌اند.
«لیندزی هویل» افزود: مردم از ما می‌خواهند که بن‌بست کنونی را حل‌وفصل کنیم و طبیعی است که تنش‌ها و احساسات اینک به نقطه‌جوش رسیده است.
وی بیان کرد هرچند این شرایط قابل پیش‌بینی بوده، اما در عمر کاری خود شاهد این میزان از تنش در جامعه نبوده است. او به نمایندگان توصیه کرد که برای تردد به پارلمان از تاکسی استفاده کنند.
بر اساس برنامه اعلام شده، هواداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که شنبه گذشته از شهر ساندر لندن واقع در شمال شرق انگلیس به سمت لندن راهپیمایی می کنند قرار است 29 مارس (9 فروردین) موعد اصلی خروج این کشور از اتحادیه اروپا در مقابل ساختمان پارلمان تجمع اعتراضی برپا کنند. مخالفان برگزیت هم قصد دارند تا به صورت هم زمان تظاهرات مشابهی را در مرکز لندن برگزار کنند.
یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در واکنش به احتمال بروز نا آرامی های داخلی در آستانه برگزیت، از آماده باش 3 هزار و 500 تن از نیروهای مسلح در پایتخت خبر داد.
اروپام ** هـ ن **شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس برگزيت اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا