Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوى سازمان آتش نشانى تهران گفت: افتخارمان این است که واقعا مردم از نوع خدمت ما راضی باشند و در هر شرایطی آماده خدمت هستیم.

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو - نوروز بزرگترین عید باستانی و ملی ایرانی‌ها و بلکه سایر فارسی زبان‌های دنیاست. جشنی با رسم و رسوماتی نیکو مثل صله رحم و دید و بازدید، خانه تکانی، سفر، گشت و گزار و غیره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما در کنار تمام شیرینی‌های این جشن بزرگ و این عید کهن، گا‌ها برخی حادثه‌ها و اتفاقات کام برخی خانواده‌ها را تلخ کرده و کاری می‌کند نوروز برای آن‌ها یادآور یک مصیبت بزرگ باشد. به همین جهت به گفتگو با سخنگوی سازمان آتش نشانی نشستیم تا برخی نکات ایمنی مربوط به این ایام را از زبان خوش بیان جلال ملکی بشنویم.   تقسیم بندی سه گانه تمهیدات لازم برای سفر سید جلال ملکى سخنگوى سازمان آتش نشانى تهران در گفتگو با گروه اجتماعى خبرگزارى دانشجو اظهار داشت: بیشترین خطراتی که در ایام تعطیلات شهروندان را تهدید می‌کند غیر از این که بحث آتش سوزی در داخل شهرهاست، تصادفات و حوادثی است که در حین رانندگی افراد را تهدید می‌کند در نتیجه ما همیشه توصیه‌هایی را در این خصوص داشتیم در واقع می‌شود این حوادث را به سه دسته و خطرات ناشی از ایمنی سفر را تقسیم کرد که عبارتند از تمهیداتی که باید قبل سفر بیندیشند تمهیداتی که در حین سفر انجام می دهند و کار‌هایی که بعد سفر  باید انجام دهند.
وى افزود: مردم عزیزمان باید توجه داشته باشند اگر با خودروی شخصی خودشان می‌خواهند به سفر بروند حتما آن را چک کنند، کامل استراحت داشته باشند، مقصدشان مشخص باشد، در خانه را کاملا ببندند و به آشنایان بسپارند و ترجیحا اگر اجسام سنگین در بالکن یا لبه بالکن‌ها دارند مثل گلدان یا مجسمه دارند به داخل منزل منتقل کنند، شیر اصلی برق و آب را کاملا قطع کنند؛ به هر حال اگر بعضی در منزلشان حیوان دارند تنها نگذارند و به کس دیگری بسپارند و اگر کسی در منزلشان تنها هست نمی‌خواهند همراه دیگران به سفر برود، خصوصا اگر یک بیماری‌هایی دارند نیاز به رسیدگی دارند حتما به اقوام بسپارند این‌ها مسایل خیلی اقدامات مختصر در بخش اول است.   هشدار! هیچ گاه سرتان را از سقف ماشین بیرون نیاورید
سخنگوى سازمان آتش نشانى تهران با اشاره به بخش دوم مقررات ایمنى، بیان کرد: در بخش دوم در حین سفر از اطراق کردن در جا‌های ناشناخته خودداری کنند. به هنگام رانندگی دقت کنند، از ماشین باری به عنوان سواری استفاده نشود و مراقب باشند همه نفرات کمربند ایمنی داشته باشند به تازگی پدیده ای مانند بیرون آمدن افراد را از ماشین هاى داراى سقف کروک را مشاهده مى کنیم که لازم است جهت حفظ سلامتى و ایمنى خود آن را ترک کنند زیرا این مساله باعث می شود خدای نکرده سنگی که از  زیر لاستیک ماشین جلویی با شدت بیرون بیایید به چشم و سر افراد به خصوص کودکان برخورد کند، یا حتی درپیچ ها فرد به بیرون پرتاب می شود و یا اینکه سرش با مکان ها و تابلوهای ارتفاع کم برخورد می کند.
ملکى اضافه کرد: بهتر از هموطنان عزیزمان بعد از سفر و هنگام رسیدن به منزل، بلافاصله اقدام به روشن کردن برق نکنند، مواردی داشتیم که حتی قبل رفتن گاز و برق را قطع کرده غافل از این که از شلنگ گاز یک نشتی مختصری داشته به محض ورود برق را روشن کرده انفجاری رخ داده وقتی وارد می‌شوند اول بو کنند اگر بو یا مورد خاصی مشاهده نکردند با خیال راحت برق را می‌توانند روشن کنند  در غیر آن صورت ابتدا پنجره را باز کنند و موارد ایمنی را رعایت کنند.   بررسی وضعیت مرخصی آتش نشان‌ها در ایام نوروز
سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به خدمات رسانى سازمان آتش نشانى، خاطرنشان کرد: آتش نشان ها  مانند برخی مشاغل  ۲۴ ساعته آماده به خدمت هستند و اتفاقا این ایام تعطیلات نوروز زمانی که از روز‌های قبل همه هموطنان در حال برنامه ریزی برای مسافرتند همکاران ما به فکر خدمت رسانی بهتر هستندالبته مرخصی‌ها لغو نیست یعنی به این صورت که بگوییم هیچ کس حق مرخصی ندارد، ولی این موضوع محدودتر می‌شود، چون شهر خلوت می‌شود خیلی‌ها مسافرت می‌روند مردم اول به امید خدا بعد به امید کسانی مثل نیروی انتظامی و آتش نشان ها که حافظ امنیت و ایمنی هستند به سفر می روند البته ناگفته نماند این هم بخشی از کار ماست و زیبایی های خاص خودش را دارد.
وی با بیان اینکه افتخار ما رضایت شهروندان از خدمت رسانى است، اظهار کرد: افتخارمان این است که واقعا مردم از نوع خدمت ما راضی باشند و ما در هر شرایطی آماده خدمت هستیم، اما به این معنی نیست که مرخصی لغو باشد بلکه تا جایی که رئیس ایستگاه فرمانده مربوطه ببیند که نیروهایش لطمه‌ای نمی‌خورند و در حد دو سه روز به آن‌ها مرخصی می‌دهند.
ملکى در پایان با بیان یک آرزو براى کشور عزیزمان ایران خاتمه داد: برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی و تندرستی دارم و ان شالله سال پربار و خوبی برای مردم ایران باشد مشکلاتی که در کشورمان هست هر چه زودتر حل شود و مردم وضعیت خوبی داشته باشند و برای همه مردم دنیا آرزوی سلامتی می‌کنم ان شالله همیشه ایام به کام باشد و روز به روز شاهد پیشرفت بیش از پیش کشورمان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آتش نشان خدمت رسانی ایام تعطیل نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در یک انباری ۲۰ متری واقع در خبابان لاله‌زار خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک انباری کوچک به مساحت حدود ۲۰ مترمربع که در طبقه دوم یک واحد صنفی قرار داشت رخ داده است. داخل این انبار لوازم و قطعات فلزی مربوط به لوستر و ... نگهداری می‌شد که آتش‌نشانان بلافاصله برای اطفاء حریق وارد عمل شده و موفق شدند تا شعله‌های آتش را در عرض چند دقیقه مهار و به طورکامل اطفاء کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده بود، اظهارکرد: همچنین با توجه به عرض کم خیابان لاله‌زار ترافیکی نیز در این مسیر ایجاد شده بود که همین موضوع موجب حساسیت کسبه و برخی از شهروندان شده بود، اما خوشبختانه این حریق بسیار جزئی بود و هیچگونه خسارت جانی به دنبال نداشت.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند. کارشناسان آتش‌نشانی هم علت این حادثه را بررسی و اعلام خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی
  • گرفتار شدن خودروها در گل و لای در بزرگراه خرازی+ تصاویر