Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@12:09:43 GMT

باران در 12 شهرستان خراسان رضوی همچنان می بارد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۳۱۰

باران در 12 شهرستان خراسان رضوی همچنان می بارد

یحیی قاینی پور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از مشهد شهرستانهای درگز، کلات و نیشابور با بارندگی بین 11 تا 14 میلی متر بیشترین بارش را داشته اند.
وی ادامه داد: میزان بارندگی در شهرستانهای قوچان، سرخس، سبزوار، چناران، فریمان، جغتای، بردسکن و تایباد زیر 10 میلی متر گزارش شده است.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای رگباری باران که از عصر دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی شدت گرفته است تا ظهر فردا شنبه همراه با رعد و برق و افزایش شدت وزش باد ادامه خواهد داشت و در مناطق سردسیر به شکل برف و باران رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاینی پور افزود: وقوع این بارشها به صورت باران و برف بیشتر در شهرستانهای درگز، قوچان، کلات، ارتفاعات بینالود، فریمان و همچنین محورهای کوهستانی تربت حیدریه، کاشمر، کوهسرخ، سبزوار و نیشابور پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: برای امروز، جمعه وزش باد شدید در خراسان رضوی به ویژه نیمه جنوبی این استان پیش بینی شده است.
قاینی پور گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد 10 درجه سلسیوس پیش بینی شده است که در روزهای شنبه و یکشنبه آینده به ترتیب به 15 و 20 درجه افزایش می یابد و کمینه دمای هوای مشهد هم طی این مدت بین یک تا پنج درجه سلسیوس در نوسان است.
مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی دیروز با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع بارشهای رگباری همراه با وزش باد شدید و رعد و برق، کولاک و مه گرفتگی در این استان هشدار داد.
1922/3027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 خراسان رضوی رعد و برق مشهد وزش باد هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمد میری در گفتگویی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی در استان خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، اظهار کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

وی گفت: حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد و خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استانهای کشور را دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901375

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • باران در راه خراسان رضوی
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است