Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت سیب در تهران 7 هزار تومان، بوشهر 6 هزار تومان، آذربایجان شرقی 5 هزار و 400 تومان، البرز 5 هزار و 800 تومان، ایلام 6 هزار و 500 تومان و در یزد 6 هزار و 200 تومان است. آفتاب‌‌نیوز : مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: توزیع میوه شب عید تا ۲۰ فرودین سال آینده ادامه دارد و ما مداخله گری هدفمند و هوشمندی برای تنظیم بازار میوه (سیب و پرتقال) خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به قیمت میوه های تظنیم بازاری شامل سیب و پرتقال، گفت: در سال جاری قیمت میوه در استانهای مختلف متفاوت است و در اختیار کمیته های کشف قیمت استانی قرار گرفته است.
وی افزود: قیمت سیب در تهران 7 هزار تومان، بوشهر 6 هزار تومان، آذربایجان شرقی 5 هزار و 400 تومان، البرز 5 هزار و 800 تومان، ایلام 6 هزار و 500 تومان و در یزد 6 هزار و 200 تومان است.
شیرزاد در پاسخ به اینکه، دلایل تفاوت قیمت میوه های تنظیم بازاری در استانهای مختلف کیفیت آنها است یا عامل دیگری دارد، گفت: این قیمتها، بر اساس قیمت میوه در میادین میوه و تره بار و کف بازار، در کمیتهای با حضور استاندار، رئیس سازمان های صنعت،معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت حمایت و تعزیرات، نهادهاتی نظارتی و امنیتی، کشف و تعیین می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اختیار کشف قیمت در اختیار کمیته های استانی است این قیمت های شناور بوده و حتی امکان کاهش قیمت این محصولات وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در پاسخ به اینکه چرا قیمت میوه امسال در مقایسه با سال گذشته گران است، گفت: قیمت سیب درختی 10 تا 15 درصد و پرتقال 15 تا 20 درصد پایین تر از قیمت بازار است. درصورتی که این اختلاف قیمت زیاد باشد امکان رانت و فساد در توزیع این محصولات وجود داشت.
عرضه میوه تنظیم باری عید تا 20 فرودین سال آینده ادامه دارد
شیرزاد اظهار داشت: توزیع میوه شب عید تا 20 فرودین سال آینده ادامه دارد و ما مداخلهگری هدفمند و هوشمندی برای تنظیم بازار میوه (سیب و پرتقال) خواهیم داشت.
این مقام مسئول تاکید کرد: میزان ذخیره سازی که در کل کشور بیش از 37 هزار تن پرتقال و بیش از 30 هزار تن سیب درختی ذخیره شده و میزان ذخیره پرتقال احتیاطی نیز 7 هزار و سیب 6 هزار تن است.
این مقام مسئول گفت: میوه مورد نیاز بازار شب عید از تولیدات داخلی تامین شده است و نیازی نیز به واردات وجود ندارد.
منبع: تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میوه میوه و تره بار میوه تنظیم بازاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخایر شکلات جهان در خطر است

ایتنا - شاید بد نباشد که عاشقان شکلات هرچه ظرف در خانه دارند، پر از شکلات کنند، چون دانشمندان دریافته‌اند بیماری ویرانگری که درختان کاکائو در غرب آفریقا را گرفتار کرده است، احتمالا می‌تواند عرضه شکلات در سراسر جهان را به مخاطره بیندازد.
به آخرالزمان شکلات‌ها رسیده‌ایم؟

شاید بد نباشد که عاشقان شکلات هرچه ظرف در خانه دارند، پر از شکلات کنند، چون دانشمندان دریافته‌اند بیماری ویرانگری که درختان کاکائو در غرب آفریقا را گرفتار کرده است، احتمالا می‌تواند عرضه شکلات در سراسر جهان را به مخاطره بیندازد.

بنیتو چن‌ــ‌چارپنتیر، استاد ریاضیات دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، و نویسنده این پژوهش دلسردکننده که به‌تازگی در مجله «پلاس وان» (PLOS One) منتشر شد، می‌گوید: «این بیماری ویروس تهدید واقعی برای عرضه جهانی شکلات است.»

این بیماری که به «بیماری ویروسی ساقه متورم کاکائو» (cacao swollen shoot virus disease) معروف است، از طریق چند گونه شپشک آردآلود، نوعی آفت گیاهی، که از محصول شکلات تغذیه می‌کنند، گسترش می‌یابد.

پس از آلوده شدن گیاه با این آفت، طیف وسیعی از علائم می‌توانند ظاهر شود. از جمله تورم ساقه‌ها و ریشه‌ها، ظاهر‌شدن رگبرگ‌های قرمز روی برگ‌های تازه‌جوانه‌زده و و گرد و کوچک‌شدن غلاف کاکائو.

به گزارش نیویورک پست، دانشمندان «جهانی‌ شدن، تغییرات اقلیمی، تشدید کشاورزی و کاهش انعطاف‌پذیری در سیستم تولید» را از جمله عوامل دخیل در این بیماری می‌دانند.

طبق تخمین کارشناسان، بیماری ویروسی ساقه متورم کاکائو، کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی برداشت در غنا را به دنبال داشته است که پس از همسایه‌اش، ساحل عاج، دومین تولید‌کننده بزرگ این ماده غذایی به شمار می‌رود. بیش از نیمی از شکلات‌‌های جهان از این دو کشور تامین می‌شوند.

چن چارپنتیر ابراز تاسف کرد و گفت: «غنا در سال‌های اخیر بیش از ۲۵۴ میلیون درخت کاکائو از دست داده است.»

به گفته این دانشمند، متاسفانه مبارزه با این طاعون نبردی دشوار بوده است. شپشک‌های آردآلود در مقابل آفت‌کش‌ها مقاومت بسیاری دارند و کشاورزان را مجبور می‌کنند تا برای پیشگیری از گسترش آفت، گیاهان آلوده را از بین ببرند، درختان مقاوم در برابر بیماری را پرورش دهند یا اینکه به گیاهان واکسن بیماری ویروسی ساقه متورم تزریق کنند.

با این حال، این واکسن‌ها گران‌قیمت‌اند و باری را بر دوش کشاورزان کم‌درآمد وارد می‌کنند و همچنین منجر به بازده کمتر کاکائو می‌شوند که عملاً شکست هدف برداشت‌شان را به دنبال خواهد داشت.

البته این آفت تنها تهدید تجارت جهانی کاکائو نیست. کارخانه‌های شکلات‌سازی در ساحل عاج و غنا فعالیت‌شان را متوقف کرده یا ظرفیت‌های عرضه را کاهش داده‌اند، زیرا توانایی خرید دانه‌ را ندارند. همین مساله باعث شد که قیمت کاکائو در سال گذشته بیش از دو برابر شود و از چندین رکود قیمت در تاریخ فروش این محصول، پیشی بگیرد.  

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول