Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:12:39 GMT

تهرانی‌ها در دومین روز از بهار هوای پاک تنفس می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۴۹۴

تهرانی‌ها در دومین روز از بهار هوای پاک تنفس می‌کنند

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق تهران در روز جمعه(2فروردین‌ماه) خبر داد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل هوا برای روز جمعه (۲ فروردین) نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی نسبت به روز گذشته است که سبب خواهد شد از میزان ابرناکی و سرعت وزش باد کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند برای برخی ساعات به ویژه بعد از ظهر وزش باد مؤثر به بزرگی  ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: این وضعیت تا روز شنبه (۳ فروردین) کم و بیش ادامه خواهد داشت و به‌تدریج همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد مؤثر خواهد بود. همچنین تا روز آینده دما روند افزایشی دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا با وجود افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات روز جمعه (۲ فروردین) شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار است و انتظار می‌رود همزمان با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی روز شنبه (۳ فروردین) کاهش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود.

وی در پایان به شاخص کیفیت هوای تهران نیز اشاره کرد و گفت: میانگین کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعات گذشته ۳۶ و پاک بوده است. این شاخص هم اکنون ۴۳ و همچنان پاک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فصل بهار کیفیت هوای تهران هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار دارد و هوا در وضع قابل قبول و سالم است. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار داشت و هوا در وضع قابل قبول و سالم بود.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۱ ایستگاه در وضع قابل قبول (زرد)، دو ایستگاه شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۵ در وضعت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) و دو ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ و فرمانداری شهرری منطقه ۲۰ در وضع ناسالم برای همه (قرمز) قرار دارند.

همچنین در ۶ ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳، شهرداری منطقه ۲، دانشگاه شهید بهشتی در منطقه یک، دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴، ژئوفیزیک در منطقه ۶ و میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ وضع پاک (سبز) ثبت شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه پارک سلامت در منطقه ۱۷ با ثبت عدد شاخص ۱۵۷ و وضع ناسالم برای همه (قرمز)، آلوده‌ترین نقطه و ایستگاه شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۲۱ و قرار گرفتن در وضع پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

در تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز قابل قبول ثبت شده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • حال هوای تهران خوب است
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است