Web Analytics Made Easy - Statcounter

  سخنگوی رسمی اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، مایا کوتسیانچیچ، سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: رویکرد اتحادیه اروپا در قبال "الحاق بلندی‌های جولان" تغییر نکرده است و اتحادیه اروپا به موجب قوانین بین‌المللی حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ از جمله بلندی‌های جولان را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را بخشی از خاک اسرائیل نمی‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در توئیتی نوشت، "زمان آن رسیده است" که واشنگتن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغال شده از سال ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسد. ترامپ حاکمیت دولت عبری بر جولان را "دارای اهمیت استراتژیک و امنیتی حیاتی برای دولت اسرائیل و ثبات منطقه" دانست.

در واکنش به این امر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از رویکرد ترامپ در این خصوص تقدیر کرد. این درحالیست که سازمان ملل بر پایبندی خود به عدم مشروعیت اشغال جولان از سوی اسرائیل تاکید دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اسراییل جولان ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل

به گزارش شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

خبرنگار المیادین نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در جولان اشغالی خبر داد و به شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت اصبع الجلیل و جولان اشغالی اشاره کرد.موج دوم حملات موشکی از جنوب لبنان به سمت اصبع الجلیل و جولان اشغالی انجام شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از صهیونیست‌ها در منطقه جولان اشغالی خواسته شده که به پناهگاه امن بروند.طی دقایق اخیر حدود هفتاد موشک به منطقه جنوب منطقه جولان اشغالی شلیک شده است.منابع مذکور مدعی رهگیری برخی موشک‌ها شدند.

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که با ده‌ها موشک کاتیوشا مقر فرماندهی لشکر جولان در پایگاه نفح در این منطقه اشغالی را هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی حملات هوایی به مراکز حزب الله در مناطق «السفری»، «رامیه» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد