Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:33:06 GMT

مخالفت اتحادیه عرب با درخواست آمریکا درباره جولان اشغالی

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۶۰۰

مخالفت اتحادیه عرب با درخواست آمریکا درباره جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب پنجشنبه شب گفت: اظهارات مطرح شده مقام های آمریکا که راه را برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی سوریه فراهم می کند، اقدامی کاملا خارج از حقوق بین الملل و مردود است.

ابوالغیط افزود: هیچ کشوری صرف نظر از جایگاه آن، حق ندارد زمینه ساز اعلام حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه باشد و حتا اگر این کار را انجام دهد، هیچ اعتبار حقوقی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ روز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که زمان آن رسیده که حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان به رسمیت شناخته شود.

دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد: در حقوق بین الملل و براساس قطعنامه های شورای امنیت و جوامع جهانی، جولان بخشی از اراضی سوریه است.

ابوالغیط اضافه کرد: صرف گذر زمان نسبت به اشغال جولان توسط اشغالگران اسرائیل، موجب قانونمند شدن حاکمیت تل آویو بر این سرزمین و پذیرش این موضوع از سوی جامعه جهانی نمی شود، بلکه این موضوع همچنان جنایت است.

دبیرکل اتحادیه عرب اظهار کرد: اشغال جولان باید اصلاح شود و نباید به دنبال مشروعیت بخشی به اشغال این منطقه توسط اسرائیل بود.

ابوالغیط با استناد به قطعنامه های بین المللی افزود: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه 497 خود در سال 1981، به صورت کاملا شفاف، حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه را نپذیرفته اند و از تل آویو خواسته اند که قانون الحاق جولان به خاک خود را که در همین سال تصویب شد، لغو کند.

وی گفت: اتحادیه عرب با ناراحتی دنبال می کند که چگونه اسرائیل تمام تلاش خود را به کار گرفته است که اعلام به رسمیت شناخته شدن حاکمیتش بر جولان توسط آمریکا را مغتنم بشمارد و از شرایط بی ثبات سوریه سوء استفاده کند و بخواهد سیاست های همیشگی اش، که تحقق اهدافش به ازای ضربه زدن و نابودی منافع دیگران است، ادامه دهد.

ابوالغیط افزود: از آمریکا می خواهم که از رویکردی که در پیش گرفته است باز گردد و اندک اعتباری که برای ایالات متحده برای میانجی میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها برایش مانده است، حفظ کند.

دبیرکل اتحادیه عرب در پایان گفت: از واشنگتن می خواهم که در این موضع گیری اشتباه صرف نظر کند و به صورت عمیق به عواقب کوتاه مدت و بلند مدت این اقدام بیندیشد.

کد خبر 4573467

منبع: مهر

کلیدواژه: بلندی های جولان سوریه ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی اتحادیه عرب احمد ابوالغیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه

با گذشت نزدیک به ۲۰۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اسناد افشاشده وزارت امور داخلی اسرائیل نشان می دهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با برگزاری جلسات نقد و ارزیابی راهبردی اهداف اسرائیل در جنگ غزه مخالفت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسناد افشاشده از وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی نشان می دهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرگونه بحث و تبادل نظر راهبردی پیرامون اهداف جنگ در غزه را رد کرده است.

براساس جزئیات افشاشده از یکی از اسناد وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی نتانیاهو علی رغم درخواست سایر اعضای حاضر در کابینه جنگی اسرائیل از مخالفت خود با هرگونه بحث و تبادل نظر در مورد اهداف تجاوز ارتش اسرائیل به غزه سخن گفته است.

این سند وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که در اوایل ماه آوریل در کابینه جنگی توافقی مبنی بر لزوم تبادل نظر و برگزاری جلسات راهبردی در رابطه با اهداف اسرائیل از حمله به غزه صورت می پذیرد، اما نتانیاهو از آن تاریخ تا به اکنون از پذیرش این درخواست دیگر اعضای کابینه مزبور سر باز زده است.

تمسخر نتانیاهو در کانال 12 اسرائیلژنرال صهیونیست: نتانیاهو شکست در غزه را پذیرا شود!

 

خودداری نتانیاهو از تشکیل جلسات نقد و ارزیابی عملکرد رژیم صهیونیستی در نوار غزه در شرایطی است که به رغم تحمیل 7 ماه جنگ فراگیر بر نوار غزه، نظامیان این رژیم همچنان در تحقق اهداف اولیه خود از این جنگ همچون آزادی اسرای صهیونیست دربند گروه های مقاومت فلسطین در غزه و همچنین نابودی حماس و سایر گروه های مقاومت ناکام مانده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین