Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@15:00:04 GMT

مرگ ۴۷ نفر بر اثر انفجار در کارخانه شیمیایی چین

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۷۷۶۶

مرگ ۴۷ نفر بر اثر انفجار در کارخانه شیمیایی چین

منابع خبری از کشته شدن حداقل ۴۷ نفر در جریان وقوع انفجار در یک کارخانه تولید محصولات شیمیایی در چین خبر می‌دهند. ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رسانه های دولتی چین اعلام کردند: انفجار در یک کارخانه شیمیایی که روز پنجشنبه به وقوع پیوسته منجر به مرگ حداقل 47 نفر و زخمی شدن بیش از 600 نفر دیگر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ آمریکا و چین بر سر منطق سرمایه داری استروسیه در چین نیروگاه هسته ای می سازد

 

این تازه ترین مورد از وقوع حوادث صنعتی در چین است که منجر به خشم و ناراحتی گسترده افکار عمومی شده است.

این انفجار روز پنجشنبه در پارک صنعتی "چن جیاگانگ" در شهر یانچنگ به وقوع پیوسته است. ماموران آتش نشانی در نهایت توانستند امروز جمعه این آتش سوزی را مهار و کنترل کنند.

بازماندگان این حادثه مرگبار به 16 بیمارستان منتقل شده اند. بیش از 640 نفر از زخمی های این حادثه تاکنون تحت درمان قرار گرفته اند که اکثر آنها به شدت زخمی شده اند.

این آتش سوزی به سرعت به کارخانه های مجاور نیز سرایت کرده و حتی موجب زخمی شدن تعدادی از کودکانی شده است که در یک کودکستان نزدیک محل حادثه حضور داشته اند.

علت اصلی این آتش سوزی در دست بررسی است ولی این شرکت پیش از این نیز به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی بارها جریمه شده است.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین که در ایتالیا به سر می برد، دستور داده است تا همه تلاش ها برای درمان زخمی های این حادثه انجام شود.

وی از مقام های دولتی خواسته است تا با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم، مانع از وقوع حوادث مشابه در آینده شوند. وی همچنین دستور داده است تا تحقیقات کاملی درباره علت اصلی این آتش سوزی انجام شود.

خشم عمومی نسبت به عدم رعایت استانداردهای ایمنی و کار در چین طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. در سال 2015 میلادی نیز بیش از 165 نفر بر اثر آتش سوزی و انفجار در یک انبار مواد شیمیایی در شهر تیانجین کشته شدند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی کارخانه خودروسازی بم مهار شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم، گفت: آتش سوزی کارخانه خودروسازی در منطقه ارگ جدید بم در محل انبار ضایعات ایجاد شده بود. - اخبار استانها -

هادی شهسوارپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آتش‌‌سوزی که صبح امروز در انبار خودروسازی مدیران خودرو واقع در منطقه ارگ جدید بم اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: این آتش‌سوزی در قسمت انبار ضایعات این کارخانه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه بلافاصله ماموران آتش‌نشانی در محل حادثه حضور یافتند، گفت: آتش‌سوزی همان صبح مهار شد و خوشبختانه با اقدام به موقع آتش‌نشانان‌ از گسترش آتش به خط تولید و سایر قسمت‌های کارخانه جلوگیری شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم با اشاره به اینکه خسارت این حریق متوجه ضایعات کارخانه بوده است، تصریح کرد: این آتش‌سوزی هیچ خسارت جانی نداشته است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم یک کارخانه در استافوردشر انگلیس
  • مهار آتش سوزی انبار ضایعات کارخانه مدیران خودرو در بم
  • اولین تصاویر آتش‌سوزی کارخانه مدیران خودرو در بم
  • آتش‌سوزی کارخانه خودروسازی بم مهار شد
  • ببینید | اولین تصاویر در آتش‌سوزی در کارخانه مدیران خودرو در بم
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد