Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@13:53:40 GMT

فعالیت ۲۰هزار راوی در راهیان نور

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۸۱۳۹

به گزاش خبرگزاری بسیج؛ سردار ابوالفضل مسجدی معاون امور راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره فعالیت راویان در عملیات فرهنگی راهیان نور گفت: که با شروع ایام اوج راهیان نور که فوج فوج زائران و دانشجویان که به مناطق راهیان نور در غرب و جنوب مشرف می‌شوند, راویانی که دوره‌های آموزشی تکمیلی را گذرانده اند و نسبت به عملیات‌ها توجیه هستند, در اتوبوس‌ها روایتگری می‌کنند و زائران را به مناطق عملیاتی رهسپار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود که در مناطق عملیاتی راویانی که خودشان در دوران دفاع مقدس حضور داشتند,‌ این روزها در یادمان‌ها مستقر شدند و روایت دوران دفاع مقدس را برای مردم و زائران به ارمغان می‌آوردند.

سردار مسجدی بیان کرد: امروز در همه یادمان‌ها و زیارتگاه‌های خوزستان راویانی از سپاه پاسداران, ارتش جمهوری اسلامی, مؤسسه روایت سیره شهدا و جهاد سازندگی مستقر هستند و 57 راوی در زیارتگاه‌ها و یادمان‌های خوزستان, 12 راوی در زیارتگاه‌ها  و یادمان‌های ایلام, 10 راوی در زیارتگاه‌ها و یادمان‌های کرمانشاه مستقر هستند که مردم را نسبت به عملیات‌ها و سبک زندگی و سیره شهدا و مجموعه رفتارهای رزمندگان که فرهنگ جبهه را تشکیل می‌داد, توجیه می‌کنند.

او گفت که تاکنون درسراسر کشور و در 32 سپاه که هرساله آموزش راویان برگزار می‌شود بیش از 20 هزار راوی آموزش دیده‌اند که آنها در رسته‌های مختلف ساماندهی شدند و در این ایام روایتگری می‌کنند.

معاون امور راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه اظهار کرد: این راویان به سه دسته راویان ویژه شامل فرماندهان گردان به بالا به عنوان استاد راویان, راویان درجه یک شامل رزمندگان گردان به پایین که به عنوان راوی و راویان درجه دو شامل جوانان که دفاع مقدس را ندیده‌اند و به روایتگری علاقمند هستند روایتگری می‌کنند و پا جا پای رزمندگان و شهدا می‌گذارند و هدفشان انتقال آن رشادت ها به نسل آینده است.

این جانباز بصیر دوران دفاع مقدس عنوان کرد که راویان جوان که نیمی از تعداد 20 هزار نفر از برادران و خواهران را تشکیل می‌دهند در کنار دیگر راویان پیشکسوت در اتوبوس‌ها روایتگری می‌کنند و در آینده همین جوانان باید روایتگر حماسه های دوران دفاع مقدس باشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور عصر امروز در حاشیه این بازدید گفت: کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور با حضور در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید و با آرمان‌های شهدای تجدید پیمان کردند.

سرهنگ روح الله حسین زاده بیان کرد: کاروان راهیان نور ورزش کشور در سفر دو روزه خود از یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای علقمه، موزه جنگ خرمشهر و یادمان شهدای اروند بازدید کردند.

کد خبر 6088044

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است