Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد سخنان ترامپ در مورد جولان غیرقانونی است و ما از حق سوریه درباره سرزمین اشغال شده‌اش در جولان به طور کامل حمایت می‌کنیم. ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ بین الملل آفریقا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد : سرزمین جولان از نظر قوانین بین المللی و سازمان ملل متحد ، سرزمین سوریه است که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است و همه این قوانین بر حق سوریه نسبت به این سرزمین در منطقه اعتراف دارند و اتحادیه عرب هم از حق سوریه در این منطقه دفاع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد ابوالغیط با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات صادره از سوی مقامات دولت ترامپ مبنی بر آماده شدن آمریکا برای اعتراف رسمی نسبت به حاکمیت اسرائیل بر سرزمین اشغالی جولان سوریه، به شکل کامل خارج از قوانین بین المللی و مغایر با آن است .

وی افزود : هیچ دولتی حق ندارد چنین موضع غیر قانونی اتخاذ کند و یا اینگونه حقوق و تعهدات که موجب بی حیثیت شدن قانون می شود، را ایجاد کند. ابوالغیط خاطر نشان کرد جولان به  اعتراف بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد و شورای امنیت، سرزمینی سوری است که اشغال شده است.

دمشق ادعای ترامپ درباره جولان اشغالی را قویا محکوم کرد

ابوالغیط اظهار داشت: عنصر گذشت زمان در خصوص اشغال جولان آن را برای اشغالگران صهیونیستی قانونی نمی کند و از نظر بین المللی قابل پذیرش نیست بلکه جرم و جنایتی محسوب می شود که باید تصحیح شود و برخلاف هدف برخی شکل قانونی پیدا نمی کند. ‎

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه این بیانیه خاطر نشان کرد: قطعنامه شماره 497 تصویب شده در سال 1981 شورای امنیت به شکل واضح و روشن بر عدم به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان تأکید دارد و از این رژیم خواسته است قانونی را که در آن سال مبنی بر الحاق جولان تصویب کرده بود، لغو کد.

وی تصریح کرد اتحادیه عرب به طور کامل از حق سوریه درباره سرزمین اشغالی جولان حمایت می کند و در کنار این کشور قرار دارد. وی افزود : ما موضع روشنی مبتنی بر قطعنامه های مربوطه داریم که این موضع روشن هرگز تحت تاثیر موضعگیری درخصوص بحران سوریه قرار نمی گیرد.

انتهای پیام/

R7891/P/S8,88,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اتحادیه عرب اخبار "سوریه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اتحادیه عرب اخبار سوریه اخبار آمریکا اتحادیه عرب اخبار سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران

به گزارش خبرآنلاین روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903430

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق