Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@01:54:10 GMT

پمپئو: فشارها بر ایران ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۸۸۶۳

پمپئو: فشارها بر ایران ادامه می‌یابد

وزیر امورخارجه آمریکا یک روز پس از تبریک پوشالی نوروز به مردم ایران گفت که فشارهای اقتصادی و سیاسی واشنگتن بر ایران ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا که در سفر منطقه‌ای به سرزمین‌های اشغالی رفته است در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در راستای سیاست ایران‌هراسی ضمن ادعای این که ایران قصد گسترش نفوذ خود در خاورمیانه را دارد، گفت که فشارهای اقتصادی و سیاسی واشنگتن بر ایران ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو در ادامه ادعاهایش گفت: شاهد هستید که ما اکنون شبه نظامیان [مورد حمایت ایران] در داخل عراق را گروه تروریستی اعلام کرده‌ایم. ملاحظه می‌کنید که شناسایی کرده‌ایم. شاهد هستید که ما مؤسسه‌های مالی و عوامل مالی که در انتقال غیرقانونی پول و در حمایت از حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله فعالیت داشتند را شناسایی کرده‌ایم. دولت [آمریکا] تلاش‌هایی جدی و گسترده برای مقابله با اقدامات ایران (در منطقه) انجام داده است.

وی همچنین به موضع‌گیری جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخصوص بلندی‌های جولان (در سوریه) اشاره کرد که به تازگی گفته بلندی‌های جولان متعلق به رژیم صهیونیستی است. ترامپ سال گذشته نیز در ادامه سیاست‌های حمایتی‌اش از رژیم صهیونیستی سفارت آمریکا در راضی اشغالی را از تل‌آویو به قدس شرقی منتقل کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا علاوه‌ بر این در گفت‌وگویی با شبکه العربیه بار دیگر مدعی شد که ایران سلاح و موشک در اختیار حوثی‌های یمن قرار می‌دهد و امیدوار است که فشارها بر ایران حوثی‌ها را متقاعد کند که به میز سیاسی بازگردند.

پمپئو در بخش دیگری از این مصاحبه نیز مدعی شد که حوثی‌ها خط مشی خود را از مقامات ایران می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکا که خود با سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ طلبانه‌شان عامل اصلی بی‌ثباتی و هرج و مرج در خاورمیانه هستند در حالی با ادامه سیاست‌های خصمانه‌شان علیه ایران تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را برای مشکلات منطقه مقصر جلوه دهند که ایران بارها این ادعاهای بی‌اساس را رد کرده و تاکید دارد که کشورمان هرگونه دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را رد می‌کند. مقامات ایرانی تاکید می‌کنند که هیچ‌گونه تسلیحات به حوثی‌ها نداده‌اند و موشک‌های آنها متعلق به خودشان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ايران تحريم مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، پلیس آمریکا در تازه‌ترین واکنش خشونت‌آمیز به تحصن دانشجویان معترض به جنگ غزه، دست‌کم ۲۵ تن از آنها را بازداشت کرد و چادر‌های دانشجویانی را که در محوطه دانشگاه ویرجینیا تحصن کرده بودند، برچید.

جالب آنکه به اذعان رسانه‌ها، تحصن تا زمانی که پلیس ضد شورش به سمت محوطه چمن پردیس دانشگاه یورش برد، کاملاً مسالمت‌آمیز و به‌دوراز هرگونه تنش بود.

هم‌زمان، خبر‌ها حاکی از آن است که دانشجویان معترض، با تکان دادن پرچم فلسطین، پوشیدن چفیه و سردادن شعار‌های ضد اسرائیلی، مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه میشیگان را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند.

دانشجویان دانشگاه‌های معتبر آمریکا برای دومین هفته متوالی در اعتراض به سیاست مصالحه‌جویانه دولت واشینگتن در قبال جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود؛ دست به تحصن می‌زنند یا تجمعات اعتراضی برگزار می‌کنند.

آنها همچنین خواستار انصراف دانشگاه از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تجاری حامی رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • افزایش فشارها برای استعفای سوناک
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • BRT کرج تا کمالشهر ادامه می‌یابد؟
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است