Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با عید نوروز عصر روز پنج شنبه (اول فروردین) مراسم بزرگداشت روز بین‌المللی نوروز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و ۱۰ کشور دیگر حوزه نوروز در ژنو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همزمان با عید نوروز عصر روز پنج شنبه (اول فروردین) مراسم بزرگداشت روز بین‌المللی نوروز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و ۱۰ کشور دیگر حوزه نوروز در ژنو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم که در محل سازمان مالکیت معنوی برگزار گردید، اسماعیل بقایی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو به نمایندگی از طرف ۱۱ کشور حوزه نوروز ضمن خوشامدگویی به حاضران، سخنان کوتاهی در مورد فلسفه نوروز و اهمیت الهام گرفتن از این آئین باستانی برای ارتقای همبستگی، دوستی و احترام‌متقابل ایراد کرد.

 

بقایی نوروز را حامل پیام جهانی مبنی بر استقبال از تحول و نو شدن و تأمل در نعمت‌های خدادادی و درک وابستگی انسان به طبیعت و محیط زیست دانست و درس آموزی از فلسفه نوروز را برای پاسداشت محیط زیست و احترام به همه مخلوقات بسیار مهم توصیف کرد.

 

علاوه بر یونسکو که از سال ۲۰۰۹ نوروز را به عنوان یکی از نمودهای میراث فرهنگی ناملموس بشری به رسمیت شناخت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در سال ۲۰۱۰ روز ۲۱ مارس را به عنوان روز بین‌المللی نوروز تعیین نموده است.

 

در مراسم بزرگداشت نوروز در ژنو بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر شامل از سفرا و دیپلمات‌ها، مقامات و کارکنان سازمان‌های بین‌المللی و ایرانیان مقیم سوئیس شرکت داشتند.

 

علاوه بر جمهوری اسلامی ایران که هماهنگی برگزاری این مراسم را عهده دار بود، کشورهای افغانستان، عراق، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و ترکیه نیز در میزبانی این مراسم مشارکت داشتند. در این مراسم در کنار سفره زیبای هفت سین ایرانی، قطعه‌هایی از موسیقی سنتی تاجیکی و ترکمنی ارائه شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف نوروز اعتکاف ماه رجب عید نوروز استان بوشهر مقام معظم رهبری سال نو اعتکاف ایام نوروز نوروز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی

مسئولان برگزاری جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضا‌های معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشور‌های اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در ۲۵ غرفه درحال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • اعلام زمان برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار