Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@01:54:05 GMT

اعتکاف سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۹۷۱۷

اعتکاف سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) است

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز جمعه در آئین اعتکاف خواهران با عرض تسلیت وفات حضرت زینب(س) و تبریک آغاز سال نو اظهار کرد: برای اطلاع از پیشینه اعتکاف باید به معتبرترین سند آفرینش یعنی قرآن کریم مراجعه کرد.
وی ادامه داد: در سوره بقره خداوند می‌فرماید:' وعده ای که با حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) داشتیم این بود که خانه کعبه را برای طواف‌کنندگان، اعتکاف‌کنندگان و عبادت‌کنندگان آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'
امام جمعه قزوین افزود: حضرت ابراهیم(ع) پیش از دوره یهودیت و مسیحیت زندگی می‌کرده است یعنی ما ردپای اعتکاف را از آن زمان تا به امروز شاهد هستیم، اعتکاف در کنار عبادت الهی از دوران پیامبری حضرت ابراهیم(ع) وجود داشته است.
نماینده ولی فقیه در قزوین با طرح این سوال که آیا اعتکاف فقط مختص مردان مسلمان است؟، اذعان کرد: پاسخ این سوال را می‌توان در آیه 37سوره آل عمران یافت که بیان شده حضرت زکریا(ع) هر زمانی در محراب عبادت مسجد به حضرت مریم(س) وارد می‌شد، مشاهده می‌کرد غذا و میوه برای وی از سوی خداوند فراهم است و این داستان نشان می‌دهد که بانوان نیز جزو اعتکاف‌کنندگان به‌شمار می‌آیند.
آیت‌الله عابدینی اظهار داشت: انسان اگر از ذکر و عبادت خداوند فاصله بگیرد دچار غفلت می‌شود و این فرد از انسانیت، عهد و پیمان با خدا، از ذکر خدا، از ارتباط با پیامبر و امام خود، از اتفاقات مسلمانان و هم نوعان خود و از عاقبت خود غافل خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مهم ترین قدم برای اینکه از ماه رجب دست خالی به ماه شعبان و رمضان وارد نشویم استغفار و شست‌وسو از گناهان است، سفارش به استغفار زیاد شده و باید پاک وارد ماه شعبان و رمضان شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما در اعتکاف حاضر شده و عبادت خدا را انجام دهیم اما توجهی به اتفاقات رخ داده در جهان و ظلم و ستمی که به مظلومان جهان می‌شود نداشته باشیم، اگر برای حل مشکلات همسایه و اطرافیان خود همت نکنیم و خیرمان به مسلمانان نرسد این اعتکاف یک کلیسانشینی است.
امام جمعه قزوین همچنین با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام رونق تولید،گفت: اگر رهبر معظم انقلاب تاکید بر اقتصاد مقاومتی و حمایت و توسعه تولید ملی دارند یعنی بر سرمایه‌های خدادادی تکیه کنید و چشم امید به غرب نداشته باشید.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 حضرت زینب رهبر معظم انقلاب سال نو سرمایه مسلمانان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی

ائمه جمعه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز ( دوشنبه ) با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کردند. در این دیدار سردار حسن هوشیار فرمانده مراکز آموزش فراجا نیز حضور داشتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080722 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • چرا ابن بابویه قمى به شیخ صدوق مشهور شد؟ + فیلم
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)