Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@12:37:06 GMT

جایزه «‌جیمز بری» به «‌فیلیپ پولمن» رسید

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۰۰۸۲

به گزارش ایلنا، جایزه «‌جیمز بری» که هر ساله از سوی مؤسسه خیریه‌ای به نام «جنبشی برای هنر کودکان» یا «‌آکا» در راستای فعالیت‌های هنری فرد یا یک ارگان در زمینه هنر کودکان اهدا می‌شود، این بار به نویسنده سه‌گانه محبوب «‌نیروی اهریمنی‌اش» رسید.

گاردین نوشت، ویکی ایرلند (رئیس مؤسسه «آکا») بیان کرد: پولمن از سوی هیئت امنای این مؤسسه و به دلیل استعداد بی‌نظیرش در خلق داستان‌های جذاب برای تمامی گروه‌های سنی به خصوص کودکان و جوانان، انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما او را به عنوان داستان نویسی باشکوه و افسانه‌ای در نظر گرفتیم که برای سال‌های متوالی خوانندگان را با استفاده از قدرت شگفت‌آور تخیل‌اش در جست و جوی سرزمین‌های ناشناخته مجذوب خود کرده است. کودکان برای تفکر و استفاده از احساساتشان، برای پرورش دادن اعتقاداتشان، احساس همدردی و عشق نیاز به کمک دارند.

 او معتقد است: داستان‌ها می‌توانند در این کار کمک کنند و داستان‌های «فیلیپ پولمن» در الهام بخش بودن برای خوانندگان در راستای محک زدن احساساتشان و پرورش تخیلاتشان، بسیار موفق بوده است. چه راه بهتری از اهدای جایزه یک عمر دستاورد ادبی برای تقدیر از استعدادهای این مرد دوست داشتنی می‌تواند وجود داشته باشد؟

پولمن نیز در این خصوص اظهار داشت: برای دریافت این جایزه بسیار خشنود و مفتخر هستم و هزاران بار از خوانندگانم تشکر می‌کنم.

به گفته بوکسلر، نویسنده سه گانه «‌نیروی اهریمنی‌اش»، ۶.۹ میلیون نسخه کتاب در بریتانیا به فروش رسانده است. دومین جلد از سه گانه جدید «پولمن» با نام «کتاب غبار»، قرار است در ماه اکتبر رونمایی شود. این رمان که ماجرای «‌لایرا» قهرمان داستان را دنبال می‌کند با وجود آن که ۶ ماه بعد منتشر خواهد شد، در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های «آمازون» محسوب می‌شود.

از دیگر برندگان جایزه «جیمز بری» می‌توان به لین ریدبنکس، مایکل مورپورگو،دیک کینگ اسمیت، ژاکلین ویلسون و جودیت کر اشاره کرد.

فیلیپ پولمن، پیش از این به عنوان نویسنده سال بریتانیا انتخاب شده بود و آثار او همواره در لیست پرفروش‌ها قرار دارند. وی در سال ۱۹۹۵ نیز برنده مدال کارنگی برای برترین رمان کودک شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فیلیپ پولمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته سلامت ۱۴۰۳ (یکم تا هفتم اردیبهشت) با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»، برگزار می‌شود.

همزمان با شروع هفته سلامت، نمایشگاهی با همین عنوان در پارک لاله تهران برپا شد که نهادها و مؤسسات و بخش‌های مختلفی، در این نمایشگاه غرفه دارند.

مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، یکی از مؤسسات فعال در حوزه سرطان است که با هدف خدمت به بیماران مبتلا به سرطان در کشور، مشغول فعالیت است.

برپایی غرفه مکسا در نمایشگاه سلامت

کارشناسان مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان با حضور در غرفه مکسا در پارک لاله که به مناسبت هفته سلامت برپا شده است به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهند.

این مؤسسه در روزهای هفته سلامت، با حضور کارشناسان مختلف، پاسخگوی مراجعان بوده است.

حضور مسئول مددکاری بخش طب تسکینی

در روز دوم نمایشگاه که با عنوان سلامت زمین و خانواده نامگذاری شده است، لیلا یار محمدی مسئول مددکاری مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، با حضور در غرفه مکسا، پاسخگوی مراجعان بوده.

نمایشگاه هفته سلامت تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6088148 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • تریلر جدید و عجیب «جیمز باند» که ۳.۵ میلیون بازدید خورد
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • جوانانی که بانی شادی می‌شوند
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد