Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@21:59:29 GMT

خیل مسافران نوروزی میهمان شهر مرزی آستارا هستند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۰۱۱۵

خیل مسافران نوروزی میهمان شهر مرزی آستارا هستند

آستارا - ایرنا - تعطیلات نوروزی باعث حضور گردشگران داخلی و خارجی در مراکز اقامتی آستارا شده و معابر عمومی این شهرستان، مملو از مهمانان بهاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نخستین لحظات سال نو، آستارا هوای بارانی داشت و بهار طراوت و جلوه های زیبایی در ساحل، جنگل و روستاها ایجاد کرده بود اما هوا در دومین روز فروردین ماه صاف و آفتابی شد و حضور گردشگران در بازار ساحلی، تالاب استیل و گردنه حیران این شهرستان چشمگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی مسافران از استان های آذربایجان شرقی و اردبیل وارد آستارا شده اند و با اقامت در مناطق دیدنی اوقات خوشی را می گذرانند.
ترافیک نیمه سنگین در خیابان های امام خمینی (ره) و فارابی آستارا مشهود و تردد به کندی صورت می گیرد و در محور آستارا - اردبیل، مسافران ناگزیر به کنار زدن خودرو و توفیق اجباری استفاده از طبیعت می شوند.
علی محمدی از گردشگران آستارا گفت: تالاب استیل آستارا مورد توجه خانواده ما قرار گرفت و امیدواریم در حاشیه آن، سرویس های بهداشتی و واحدهای خدماتی ساخته شود.
فرماندار شهرستان آستارا هم گفت: بر روند خدمات سفرهای نوروزی نظارت می شود و پیش از آغاز سال جدید، 6 جلسه ستاد خدمات سفر در فرمانداری برگزار شد و امدادگران نوروزی جمعیت هلال احمر در میدان گاز و جاده آستارا به اردبیل برای راهنمایی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی مستقر شده اند.
حسن رستم زاد افزود: مسافران فرهنگی در 21 مدرسه ساکن می شوند و 20 باب مسجد برای خدمات عمومی و اقامه نماز مسافران آماده شده است.
وی بیان کرد: 25 واحد نانوایی برای پخت نان از ساعت 6 تا 21 تعیین شده و از ساعت 21 تا 24 نیز تعدادی از نانوایان آزاد پز فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: اماکن اقامتی آستارا ظرفیت پذیرش روزانه حدود پنج هزار گردشگر را دارند و با ورود گردشگران نوروز، در خیابان های اصلی آستارا و محورهای مواصلاتی این شهرستان ترافیک نیمه سنگین وجود دارد و با تلاش پلیس و همکاری مردم، امنیت گردشگران فراهم شده است.
تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، ساحل و بازار ساحلی ، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه، بقاع پیر قطب الدین صفوی و امام زاده سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های گردشگری آستاراست.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مسافران نوروزي بهار طبيعت آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نهاد بسیج پربرکت‌‌ترین نهاد انقلابی است که در این ۴۵ سال خدمات مستمری را به نفع مردم انجام داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در جمع تعدادی از جهادگران و مسئولان بسیج سازندگی در اردبیل، اظهار داشت: شاکله بسیج، شاکله خدمت‌رسانی به آحاد مردم است چرا که این نهاد با نفس پاک امام و هدایت‌های مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر توانسته در عرصه‌های مختلف به ویژه رفع محرومیت گام‌های جدی و عملی را بردارند.

وی تصریح کرد: خدمات جهادگران در این سنگر، خدمات برگرفته از روحیه ارزشی و متعالی است و این خدمات با نیت خالص نوعی عبادت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در استان اردبیل نیز به تبع برنامه‌‌های کشوری جهادگران و گروه‌های مردمی با حضور در مناطق محروم و روستایی تلاش کردند تا دغدغه‌ها و آسیب‌های اجتماعی، عمرانی و خدماتی را به حداقل رسانده و برای گروه‌های مختلف جامعه پیام‌آور پیشرفت و توسعه باشند.

عاملی افزود: باید قدر این مجموعه بالنده را با حضور با نشاط جوانان و نوجوانان بیشتر بدانیم چرا که از اقشار مختلف اعم از طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان و گروه‌های دیگر پای کار آمدند تا کاستی‌های نظام اجرایی را رفع کرده و به نوعی همراه مردم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جهاد سازندگی فعالیت‌های عمرانی متعددی در شهرها و روستاها انجام شد اما خلأ به وجود آمده را به دنبال حذف جهاد سازندگی این مجموعه با جهادگرانی بی‌ادعا و پرتلاش پر کرده و امروز بسیج سازندگی به یک نهاد امیدآفرین در جامعه تبدیل شده است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: فعالیت‌های متنوعی را به همت بسیج شاهد بودیم که شاخصه و با برکت ترین این خدمات در حوزه عمرانی و کارهای عام‌المنفعه عمومی است که نتایج و ثمرات آن به عینه قابل لمس و مشاهده است.

عاملی بیان کرد: قطعا حضور این نیروها و گستردگی فعالیت آنها در سنگر محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی بی‌منت ثمرات و نتایجی خوشایند به دنبال داشته و به امیدبخشی و اعتمادآفرینی کمک مؤثر خواهد کرد.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران