Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:25:55 GMT

بخش هایی از شهر گمیش تپه گلستان به زیر آب رفت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۱۹۵۸

بخش هایی از شهر گمیش تپه گلستان به زیر آب رفت

گرگان - ایرنا - بخش هایی از شهر 20 هزار نفری گمیش تپه مرکز شهرستان گمیشان استان گلستان به دلیل طغیان شاخه فرعی گرگانرود که از داخل این شهر می گذرد به زیر آب رفت.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی روز جمعه با تایید این خبر به ایرنا گفت : تلاش برای امدادرسانی به افراد سیلزده با حضور موثر نیروهای امدادی و کمک به تخلیه خانه های در معرض آسیب و تخریب همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رامین نورقلی پور اظهار داشت: صبح امروز به دلیل افزایش سیلاب ناشی از سرریز آب سدهای گلستان که با پشت سر گذاشت آق قلا به حوزه استحفاظی گمیشان رسیده بود، بخش های از شهر سیمین شهر و 8 روستای پیرامون گرگانرود در محاصره آب گرفتار شد.
وی بیان کرد: با توجه به گستردگی حوزه در معرض سیل، نیازمند ادوات مهندسی مانند بیل مکانیکی، بولدوزر و گریدر برای جلوگیری از نفوذ هر چه بیشتر آب به واحدهای مسکونی هستیم.
نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه های اجرایی و امدادرسان در حال ایجاد موانع دست ساخت برای جلوگیری از نفوذ آب به روستاها و بالا بردن دیواره های گرگانرود هستند.
نورقلی پور گفت: تخلیه سیلاب آق قلا در دشت های غربی این شهرستان اندکی موجب نگرانی اهالی گمیش تپه شده زیرا این احتمال وجود دارد که این حجم آب به سوی گمیش تپه و شاخه فرعی گرگانرود حرکت کرده و به وقوع سیلی دیگر بینجامد.
به گزارش خبرنگار ایرنا سیمین شهر با بیست هزار نفر جمعیت و تعداد حدود 20 روستا در مجاورت شاخه اصلی گرگانرود واقع است که این مناطق در معرض خطر بیشتری نسبت به سایر نقاط این شهرستان قرار دارند.
شهرستان گمیشان با هشتاد هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گلستان واقع است.
بارندگی اخیر توام با طوفان خسارات زیادی در گلستان بر جای گذاشت و جان 2 کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفت.
از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
7333/3091 /1484

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيلاب حوادث گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۱.۵ میلیون شاخه گل رز به ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، منوچهر شایسته با اشاره به تولید گل رز در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته 1.5 میلیون شاخه گل رز در سطح استان تولید شد که این میزان از سطح 1.5 هکتار از گلخانه‌های استان  برداشت شده است. 

وی گفت: قیمت هر شاخه گل رز در استان 25 هزار تومان است که علاوه بر داخل استان برای فروش به استان‌های مشهد و تهران ارسال می‌شوند. ارزش یک میلیون و 500 هزار شاخه گل رز تولیدشده در استان 37 میلیارد و 500 میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ارقام موجود گل رز در استان هلندی، زرد، سفید و قرمز است که در گلخانه‌های استان 12 نفر مشغول به کار هستند.

محمدرضا اکبری نیز از رشد 51 درصدی تولیدات گلخانه‌ای در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح 93.5 هکتار از گلخانه‌های استان بیش از 12 هزار تن  انواع محصولات سبزی و صیفی، 1.5 میلیون انواع گل شاخه بریده، 280 هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و 960  تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای استان از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی 796 میلیارد و 800 ملیون تومان است که 570 خانوار بهره‌بردار دارد و بیشترین سطح گلخانه استان مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون