Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:23:21 GMT

اصفهان شلوغ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۲۰۴۴

اصفهان شلوغ می‌شود

دو مسجد تاریخی شهر اصفهان که به مناسبت اعتکاف، در نخستین روزهای تعطیلات نوروز بسته شده بودند از سوم فرودین ماه برای بازدید عموم باز خواهند شد. همچنین «منارجنبان» اصفهان نیز با حضور «کارشناس میراث فرهنگی» در ساعت‌های مشخص تکان داده می‌شود.

فریدون اله‌یاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اعلام این اخبار از افرایش ساعت بازدید امکان و بناهای تاریخی این استان به ایسنا خبر داد و افزود: برخی امکان ویژه اصفهان از جمله «چهل ستون»، «عالی‌قاپو» و «منارجنبان» در تعطیلات نوروز تا ساعت ۲۲ باز خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت فعالیت سایر امکان از ۹ صبح تا ۲۰ است. همچنین بخش‌هایی از بعضی اماکن ویژه تاریخی همچون تالار موسیقی عمارت عالی‌قاپو برای حفاظت از بنا، تا پایان تعطیلات بازدید ندارند.

به گفته او، مساجد تاریخی اصفهان از جمله «عتیق» و «جامع عباسی» که برای اعتکاف در روزهای نخست فرودین بسته شده بودند از فردا (سوم فرودین‌ماه) فعالیت رسمی خود را برای بازدید گردشگران از سر خواهند گرفت.

پیش‌تر اعلام شده بود این مساجد تا چهارم فرودین بسته هستند، اما اله‌یاری تاکید کرد با پایان مراسم اعتکاف از امروز، این مساجد برای بازدید در روزهای آینده آماده می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه گفت: به مناسبت تعطیلات نوروز و حضور مسافران و گردشگران در این استان قرار است «منارجنبان» با حضور کارشناس میراث فرهنگی، در ساعت‌های مشخص، تکان‌های محدودی داده شود. انجام این کار از سوی مردم منع شده است و تنها کارشناس حاضر می‌تواند این تکان‌ها را ایجاد کند.

وی درباره اخباری که درباره اشغال ۱۰۰ درصد ظرفیت اسکان اقامتگاه‌های رسمی اصفهان همزمان با جاری شدن آب رودخانه زاینده‌رود و آغاز تعطیلات نوروز، توضیح داد: اشغال ظرفیت ۱۰۰ درصد نبود، بلکه در دو روز نخست تعطیلات سامانه رزرواسیون هتل‌های اصفهان تا ۷۰ درصد ضریب اشغال را نشان می‌داد. بیشتر هتل‌های اصفهان شب گذشته همزمان با یکم فرودین‌ماه نیز تقریباً تکمیل ظرفیت شده بودند. حتی از اسکان اضطراری برای پوشش اقامتی مسافران در مدارس و کمپ‌ها استفاده شده است. رشد جمعیت مسافران در اصفهان به گونه‌ای بود که در حیاط برخی مدارس چادرهای مسافرتی برپا شد.

به گفته او، برای برپا کردن چادرهای مسافری شخصی، مکان‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است بنابراین در هر نقطه از شهر امکان استقرار کمپ وجود ندارد و حتماً برخورد خواهد شد.

اله‌یاری گفت: آمارهای احصا شده از اقامتگاه‌های اصفهان نشان می‌دهد، در سه روز نخست تعطیلات نوروز (۲۸ و ۲۹ اسفند ۹۷ و یکم فرودین‌ماه ۹۸) جمعیت مسافران در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

مطابق آمارهای ستاد هماهنگی خدمات سفر از روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال ۹۸، اصفهان با ۲۰۵ هزار و ۷۴۷ نفر شب اقامت، پنجمین استان پر سفر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک

رشد ۳۰ درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، رشد 30 درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان/رشد 30 درصدی مستمری مددجویان

علیرضا آنجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 1403 جهت اجرای بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولان و به استناد ماده 30 همان قانون ردیف جداگانه بودجه‌ای پیش‌بینی شده است. همچنین برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل 30 درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است

سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه 9 ساله گفت: 14 قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت/ به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول امسال

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال 1403 نهایی می‌شود. همچنین بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت.

سلاجقه: حدود 60 میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پی سرریز شدن سد کجکی با توجه به بارش موجود در افغانستان و حقابه ایران از هیرمند گفت: حدود 50 تا 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده که با رایزنی‌های مستمر با این کشور بیشتر خواهد شد.

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به‌طورمتوسط 53 نفر در تصادفات

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ 1065 نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز خبر داد و گفت که این آمار در مقایسه با نوروز سال گذشته، 9.4 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان کار نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳؛ آغاز شلوغ ترین روز با رقابت تجربی ها
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • گزارش کانال 14 اسرائیل از اتفاقات اصفهان
  • روایت کانال 14 اسرائیل در اتفاقات اصفهان