Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فرمانده و راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه اعتکاف به انسان حس آرامش می دهد گفت: حال و هوای اعتکاف را در زندگی تان حفظ کنید تا در زندگی آرامش داشته باشید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان سردار حسین کاجی امروز 2 فروردین در جمع معتکفین در مسجد جامع رفسنجان بیان کرد: شهدا بر اقامه نماز اول وقت تأکید بسیار داشتند لذا این حال و هوایی که در اعتکاف دارید شهدا در تمام زندگی داشتند چون همیشه به یاد خدا بودند و قرآن می خواندند و نماز اول وقت را به جای می آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی تصریح کرد: رمز موفقیت شهیدان نماز اول وقت بود، ما آمدیم اعتکاف تا با خدا آشتی کنیم؛ نماز با توجه چیز دیگری است انگار تمام دنیا را به انسان می دهند، مرحوم نخودکی 1200 بار قرآن را برای امام رضا (علیه السلام) ختم کرده است؛ روزی جوانی پیش نخودکی می رود و از وی درخواست دعایی می کند که در زندگیش موفق باشد نخودکی به وی می گوید نماز اول وقت بخواند که نماز اول وقت به زندگی ها برکت و رزق و روزی می رساند، باز همان جوان می پرسد اگر بخواهم به سفرهای زیارتی حج و عتبات عالیات مشرف شوم چکار باید بکنم؟ جواب می دهد نماز اول وقت را ترک نکن، باز جوان می پرسد که اگر بخواهم ازدواجی موفق داشته باشم چکار بکنم؟ نخودکی جواب می دهد که نماز اول وقت را بخوان و نخودکی ادامه می دهد که اگر کسی با توجه نماز اول وقت بخواند و به آرزوهاش نرسید به من لعن بفرستد لذا شهدا با نماز اول وقت به آرزویشان رسیدند.

 

 

کاجی با اشاره به اینکه امنیت موجود در کشور مدیون خون شهدا است؛ بیان کرد: شهید زین الدین می گفت اگر می خواهید کارهای سخت برایتان آسان شود نماز شب بخوانید لذا وقتی برای شناسایی دشمن می رفتیم جلو، ابتدا نماز شب می خواندیم راه چنان هموار می شد که از زیر سنگرها به سمت دشمن می رفتیم حتی صدای پای دشمن به گوشمان می رسید و از نقشه هایشان باخبر می شدیم و انها را شناسایی می کردیم؛ نماز شب ناممکن ها را ممکن می کند پس برای عبور از موانع زندگی اگر نماز شب خوانده شود حتما مشکلات رفع می گردد.

 

 

 

 

این راوی دفاع مقدس با تأکید بر اینکه برای حفظ حال و هوای اعتکاف، باید برنامه ریزی داشته باشید؛ گفت: خدا می گوید اگر بنده من نصف شب از خواب بیدار شود و برای من وضو نگیرد بر من جفا کرده، اگر بیدار شد و دو  رکعت نماز نخواند بر من جفا کرده، اگر وضو گرفت و نماز خواند و دستش را به دعا بلند نکرد به من جفا کرده است، اما  اگر بلند شد، وضو گرفت و نماز خواند و دستش را برای دعا بالا برد و من حاجتش ندهم بر بنده ام جفا کردم اما من خدای جفاکاری نیستم، خدای  رحمان و رحیم هستم و هفتاد بار از مادر به بچه نزدیکترم؛ در اعتکاف انسان حس می کند با خداست و بااو حرف می زند، شهیدان عزیز ِ خدا شدند، خدا شما را اول سال آورد در اعتکاف تا با شما رمز و راز بگوید، لحظه ای که بنده در نصف شب بر سجاده گریه می کند به فرشتگانش می گوید بنده حقیقی من را نظاره کن.

 

 

سردار کاجی با تأکید بر اقامه نماز اول وقت اظهار کرد: اگر می خواهید حالت اعتکاف حس شود نماز اول وقت بخوانید؛ یکی دیگر از خصوصیات اعتکاف تلاوت قرآن است، در جیب بچه های هم سنگر در جبهه قرآن وجود داشت عاشق آن است که همیشه یاد معشوقش باشد، لذا در کیف و جیبتان قرآن باشد و دو خط خواندن قرآن حال انسان را عوض می کند، اگر می خواهید حال زندگیتان خوب شود یاد امام زمان باشید، حال و هوای اعتکاف را در زندگی تان حفظ کنید و این حال و هوا به انسان و زندگی آرامش می دهد.

 

در این مراسم توسط کربلایی مجتبی رمضانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت نوحه سرایی به مناسبت وفات حضرت زینب (سلام الله علیها) انجام شد.

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف خبرگزاری استان بوشهر اعتکاف نوروز اعتکاف ماه رجب حضرت زینب س شبستان اعتکاف زندگی آرامش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول خواسته شامگاه چهارشنبه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) اردبیل اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان برای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک این معجزه الهی حق را از باطل تشخیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: عمر کوتاه و امکانات کم باعث می‌شود انسان‌ نتواند بر تمام ابعاد زندگی اشرافیت پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: قرآن با داشتن مفاهیم عمیق، زبان‌ گیرا و فصیح و بیان مسائل مهم زندگی به انسان بینشی عمیق و دقیق می‌بخشد.

خواسته مسیر یادگیری و انس با قرآن را مسیری لذت‌بخش و مملو از شگفتی دانست و تصریح کرد: از ثمره‌های طی کردن این مسیر بهره‌مندی از خیر و برکت در زندگی دنیوی و بهره‌مندی از شفاعت قرآن و هم‌نشینی با صالحان و اولیا در زندگی اخروی است

وی افزود: تلاوت قرآن بیماری‌های ذهن و روح را از انسان می‌زداید و او را از درد و رنج رهایی می‌بخشد بنابراین ما باید تلاوت قرآن و انس با این کتاب آسمانی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم.

کد خبر 6088200

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • قرآن همه چیز ماست
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • رضا درویش: کار غیرممکن، ممکن شد/ علی دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست
  • درویش: کار غیرممکن، ممکن شد/ دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست