Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رضا کیخا ملی پوش ژیمناستیک کشورمان دارنده یک مدال برنز در مسابقات جهانی باکو و یک عنوان چهارمی در بازی‌های آسیایی هیروشیما در وسیله خرک حلقه است. این بازیکن توانسته است ششمین حرکت را به وسیله کیخا به نام خود ثبت کند.

بهترین اتفاق سال ۹۷؟

ششمین حرکت خود را در مسابقات جهانی آلمان به ثبت رساندم و مدال برنز مسابقه را کسب کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات جهانی آلمان توانستم گام خوبی را بردارم هر چند که مسیر سختی را در پیش دارم.

بدترین اتفاق سال ۹۷؟

به دید من اتفاقاتی که برایم در سال ۹۷ افتاد خوب بوده است. در مسابقات آسیایی جاکارتا به یک اختلاف کوچک نفر چهارم شدم که از نظر من خوب بود، اما کمی با چاشنی بد شانسی همراه بود.

در سال ۹۷ به خود چه نمره‌ای می‌دهید؟

نمره قابل قبولی را کسب کردم. از خودم انتظار بیشتری دارم چرا که از پتانسیل خوبی برخوردارم. با توجه به شرایط امکانات نتایجی را که در مسابقات کسب کرده ایم معجزه محسوب می‌شود. باید بیشتر تلاش کرد تا به موفقیت بیشتری دست یافت.

مسئولان در سال ۹۷ به وعده‌های ورزشی خود عمل کردند؟

تا جایی که از دستشان بر می‌آمده به وعده هایشان عمل کرده اند و امیدواریم شرایط بهتر شود تا بیشتر حمایت شویم. گاهی قول داده می‌شود و به آن عمل نمی‌شود، اما ما شرایط اقتصادی کشور را درک می‌کنیم.

بهترین ورزش کار سال ۹۷؟

محمد علی گرایی، که همشهری ام است.

اقبال عمومی مردم از ورزش شما چگونه است؟

با توجه به حرکت‌هایی که ثبت کرده ام توانسته ایم ژیمناستیک را بین مردم بیشتر جا بیاندازیم. یکی از ویژگی‌های خوب فدراسیون آن است که با توجه به روابط عمومی خوبی که دارد اخبار این رشته بهتر منعکس می‌شود. بعضی از والدین اعتقاد دارند که ژیمناسیک قد فرزندانشان را کوتاه می‌کند، ولی این تفکر کاملا اشتباه است.

راهکار شما برای حل مشکل ژیمناستیک؟

بیشتر مشکلاتی که ما داریم از نظر اقتصادی است که در دست فدراسیون نیست و باید از طرف نهاد‌هایی مثل وزارت ورزش و جوانان حمایت شویم. ژیمناستیک یکی از رشته‌های پایه و مادر است و کشور‌های دیگر که در این رشته پیشرفت می‌کنند به خاطر حمایت‌هایی است که مسئولان از آن‌ها می‌کنند. اگر از این رشته حمایت شود موفقیت رشته‌های دیگر نیز بیشتر می‌شود.

نظر شما درباره درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک؟

عملکرد خوبی را داشته اند و ما شاهد این بوده ایم همه تلاششان را می‌کنند تا این رشته پیشرفت کند.

کدام یک از شهر‌های ایران را برای سفر انتخاب می‌کنید؟

من، چون همیشه در اردو و مسابقات به سر می‌بردم ترجیح می‌دهم که در کنار خانواده در خانه باشم.

هدف و برنامه تان در سال ۹۸؟

هدفم کسب سهمیه المپیک است که یکی از بزرگترین هدف‌های ورزشی ام محسوب می‌شود. هدف سختی است، اما ما برای کسب آن هیچ کاستی نداریم.

سال ۹۸ سال سختی است؟

بله، به دلیل برگزاری مسابقات انتخابی المپیک سال سختی را پیش رو داریم.

آخرین کتابی که مطالعه کردید؟

بیتشر کتاب‌هایی که مربوط به ژیمناستک را مطالعه می‌کنم.

آخرین فیلمی که دیدید؟

بیشتر فیلم‌های آموزشی و مسابقات ژیمناستیک را می‌بینم.

نوسانات اقتصادی چه تاثیری بر روی ورزش گذاشته است؟

هزینه‌ها بسیار بالا رفته است و اعزام‌ها نسبت به گذشته سخت‌تر شده است. فدراسیون تلاش کرده است که تعداد اعزام‌ها کاهش نیابد. این افزایش هزینه‌ها فشار را بر روی فدراسیون بیشتر کرده است.

بهترین دوست ورزشی؟

محمد رمضان پور

خاطره‌ای از عید نوروز دارید؟

قبل از عید همیشه حال و هوای خوبی حاکم بود. برای سال تحویل لحظه شماری می‌کردیم تا لباس‌های نو بر تن کنیم تا به خانه پدر بزرگ و مادر بزرگ برویم و عیدی بگیریم. در کودکی عید حال و هوای خاصی داشت که آن روز‌ها تکرار نخواهد شد.

در عید رسم خاصی دارید؟

خیر. همانند بقیه به دید و بازدید اقوام می‌رویم.

عیدی می‌گیرید یا عیدی می‌دهید؟

سن و سالم به گونه‌ای بوده است که همیشه عیدی گرفته ام. به بچه‌های اقوام عیدی می‌دهم.

بهترین عیدی که گرفتید؟

در عید سال ۹۲ ازدواج کردم که برایم خیلی ارزشمند است و در اسفند ۹۵ پسرم متولد شد که بهترین عیدی از طرف خدا بود. قدم پسرم بسیار پر خیر برایم بود.

نقش رسانه در رساندن صدای شما به مسئولان چگونه بود؟

نقش رسانه در رساندن صدای ما به مسئولان بسیار بهتر شده است، اما می‌توانند در حمایت از ژیمناستیک بهتر عمل کنند. در رسانه باید به رشته‌های پایه بیشتر اهمیت داده شود. وقتی این رشته در رسانه دیده نشود حامی مالی نمی‌تواند جذب کند.

اگر به گذشته برگردید دوباره رشته ژیمناستیک را انتخاب می‌کنید؟

قطعا همین رشته ورزشی را انتخاب می‌کنم.

اگر فرصت تصحیح یک اشتباه را داشته باشید چه چیزی را اصلاح می‌کنید؟

من سعی می‌کردم حرکات پایه‌ای وسیله‌ی خرک حلقه را بهتر یاد بگیرم. اکنون نکات ریزی وجود دارد که روی عملکرد من تاثیر می‌گذارد. بعضی حرکات را به خوبی در دوران کودکی یاد نگرفته ام و باعث شده اکنون تمرینات بیشتری را انجام دهم.

الگوی ورزشی شما کیست؟

الکساندروف ژیمناستیک کار روسیه که اکنون بازنشسته شده است. وقتی تماشاگر حرکات نمایشی او را می‌دید به وجد می‌آمد.

استقلال یا پرسپولیس؟

فوتبال را دوست دارم، اما در کشور ما به فوتبال بیشتر از سایر رشته‌ها اهمیت داده می‌شود. فوتبالیست‌های کشورمان در حال تلاش هستند تا بهترین عملکرد را داشته باشند، اما بها دادن به آن‌ها بیشتر است. البته اختلاف بین فوتبال و سایر رشته‌ها وجود دارد، اما در ایران این اختلاف بیشتر است.

بزرگترین آرزو؟

کسب سهمیه المپیک و پس از آن کسب مدال المپیک است.

پیام نوروزی شما؟

سال نو را به هموطنان عزیزم تبریک می‌گویم و برای آن‌ها از خدا بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. امیدوارم سال خوبی باشد و وضعیت کشورمان از نظر اقتصادی خوب شود.

حرف آخر؟

از تمام کسانی که من را حمایت کردند تا در این جایگاه قرار بگیرم تشکر می‌کنم. از خانواده ام که در طول این سال‌ها دوری و نبود من را تحمل کردند تشکر می‌کنم. من قدردان زحمات فدراسیون ژیمناستیک نیز هستم.

انتهای پیام/

گفتگوی عیدانه با سعید رضا کیخا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون ژیمناستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد

سرمربی سابق تیم ملی ابراز امیدواری کرد که کشتی آزاد با سهمیه کامل به المپیک برود و معتقد است علیرضا سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را در ترکیه دارد. - اخبار ورزشی -

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درخصوص شانس علیرضا سرلک کشتی‌گیر لرستانی وزن 57 کیلوگرم برای رسیدن به سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی استانبول اظهار داشت: المپیک 2020 مرتضی قیاسی نماینده لرستان در المپیک بود و در المپیک 1996 آتلانتا هم من کشتی گرفتم، الان هم این شانس برای کشتی لرستان هست که با علیرضا سرلک خود را به المپیک برساند. البته که این کشتی‌گیر ابتدا نماینده کشتی ایران است و بعد لرستان.

وی ادامه داد: برای سرلک این فرصت مهیا شده که اگر بتواند سهمیه المپیک را بگیرد، در المپیک هم نماینده تیم ملی باشد. در چند سال گذشته مرتضی قیاسی و علیرضا سرلک خوب ظاهر شدند و این رفته رفته باعث ایجاد تغییر در کشتی لرستان شده و در رده‌های سنی مختلف شاهد حضورکشتی‌گیران استان در اردوهای تیم ملی هستیم.

سرمربی لرستانی تیم ملی جوانان درباره اینکه حضور سرلک در المپیک چقدر می‌تواند در پیشرفت کشتی استان تاثیر داشته باشد؟، تاکید کرد: قطعا اگر سرلک به المپیک راه پیدا کند باعث انگیزه بچه‌ها خواهد شد و فکر می‌کنم راه جدیدی برای کشتی استان باز کند و برای نسل جدید کشتی لرستان خوب باشد.

محمدی درخصوص شانس این کشتی‌گیر برای کسب سهمیه المپیک در آخرین گزینشی المپیک که چند روز آینده در ترکیه برگزار می‌شود، گفت: سرلک قطعا می‌تواند سهمیه بگیرد، هرچند کار در وزن اول سخت است. این یک واقعیت است و همه به آن اذعان دارند، به هرحال یک تعداد کشتی‌گیر خوب که تعدادشان هم کم نیست، هنوز از آسیا سهمیه نگرفته‌اند، کشتی‌گیران سایر قاره‌ها هم در استانبول به آنها اضافه می‌شوند. کار در گزینشی جهانی بسیار سخت است ولی علیرضا این قابلیت را دارد که سهمیه بگیرد و به المپیک راه پیدا کند.

مدیرفنی تیم‌های پایه کشتی آزاد عنوان کرد: در روزهای حساس و حیاتی باقی مانده تا زمان مسابقه، خوب است که با تمهیدات کادرفنی تیم ملی، آرامش سرلوحه کار باشد تا اول اینکه تیم کشتی آزاد ما با سهمیه کامل به المپیک برود و بعد اینکه چه بهتر این سهمیه را یک کشتی‌گیر لرستانی به دست آورد. در این روزها تمرکز و آرامش بهترین چیزی است که سرلک به آن نیاز دارد و می‌تواند او را به هدفش نزدیک‌تر کند. سرلک باید این خودباوری را داشته باشد که از یکی از بهترین فرصت‌های زندگی ورزشی‌اش استفاده کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • تم تولد پسرانه چیست؟
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان