Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:48:33 GMT

امدادرسانی به37 هزار نفر در جریان سیل استان گلستان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۳۳۸۹

امدادرسانی به37 هزار نفر در جریان سیل استان گلستان

تهران-ایرنا-رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 37 هزار و 289 نفر از متاثرین سیل و آبگرفتگی استان گلستان خبر داد و گفت:درحال حاضر نیروهای امدادی به‌همراه تجهیزات سنگین و نیمه سنگین از طریق زمین و هوا و قایق‌ ها مشغول امدادرسانی هستند و امیدواریم طی امشب و فردا وضعیت به روال عادی برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی سلیمی شامگاه جمعه در گفت وگو با ایرنا به تشریح آخرین عملکرد امدادگران و نجات گران هلال احمر در امدادرسانی به مردم آسیب دیده و متأثر از سیل در استان گلستان پرداخت و اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از نیروهای امدادرسان حاضر در شهرستان های متاثر ازحادثه هم اکنون شهرستان های مراوه تپه،کلاله،مینودشت،بندر ترکمن متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند و مردم در شهرهای گنبد،آق قلا و شهر گمیشان همچنان موردتهدید سیل و آبگرفتگی هستند.
وی توضیح داد: طبق آخرین ارزیابی های انجام شده ازسوی نیروهای امدادرسان تعداد روستاهای آسیب دیده 56 روستا گزارش شده که از این تعداد 17روستا تخلیه شده و 10 هزار و 63خانوار از سیل و آب گرفتگی آسیب دیده اند.
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته ازسوی نیروهای امدادرسان هلال احمر اضافه کرد: هشدار زودهنگام وقوع سیل و آبگرفتگی و اطلاع رسانی برای تخلیه منازل در خطر سیلاب انجام شده است.
سلیمی ادامه داد: تاکنون به 37 هزار 289 نفر از متاثرین سیل و آب گرفتگی امدادرسانی شده، 6 هزار و 257 اسکان اضطراری یافته اند و 1100 بسته اقلام زیستی و هشت هزار بسته اقلام غذایی در میان آسیب دیدگان و متاثرین از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.
وی تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق سیل زده نیروهای امدادی، تجهیزات لازم و اقلام ضروری به حد کفایت در منطقه وجود دارد. بنابراین برای امدادسانی در این شرایط بحرانی نیازی به کمک های مردمی و حضور افراد عادی در منطقه نیست چرا که در اغلب موارد اوضاع را بحرانی تر می کند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر گفت: از زمان وقوع سیل در استان گلستان تاکنون همه نیروهای هلال احمر کشور اقدام به خدمات رسانی کرده اند و هم اکنون 5 فروند بالگرد امدادی آماده در منطقه خدمات را به روستاهایی که امکان دسترسی زمینی به انها نیست، ارائه می کنند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: عملیات امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی در استان گلستان با جدیت ادامه دارد و امــدادگران با تمام قــوا مشغول امدادرسانی اند.
شبک **7029**1983**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣ و تا ساعت ۶:۳۰، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

کد خبر 6090504

دیگر خبرها

  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی