Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@00:27:56 GMT

سقوط بیت کوین، محبوبیت بایننس

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۳۵۸۶

سقوط بیت کوین، محبوبیت بایننس

ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در سال گذشته فراز و نشیب زیادی را تجربه کردند؛ بیت کوین، ارز محبوبی که تا دو سال پیش در رده نخستینِ ارزهای دیجیتال بود، اکنون در رده سوم لیست محبوب ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس تعریف منابع مختلف ارز دیجیتال یا Cryptocurrency ، فرمی از پول مجازی است که از آنها برای رمزنگاری انتقالات مالی در اینترنت استفاده می شود، رمزنگاری های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری است بنابراین این نوع از ارزها به منظور امنیت بیشتر، حذف واسطه‌ها و ناشناس بودن ارتباطات مالی طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت کوین نخستین ارز دیجیتال، در سال ۲۰۰۹ متولد شد و اکنون سلطان دنیای ارزهای دیجیتال است. در سال های گذشته به ویژه در سال ۲۰۱۲ میلادی ارزهای دیجیتال مختلفی به دنیای اقتصاد دیجیتال پا گذاشتند و در حال حاضر نیز حدود ۹۰۰ ارز دیجیتال در بازار های جهانی معامله می شود که بیشترین استفاده نیز به ترتیب به بیت کوین، اتریوم و استیلار مربوط می‌شود.

با توجه به جدول های تغییرات روزانه ارزش انواع ارزهای دیجیتال، سال ۲۰۱۷ میلادی برای بیت کوین و بیشتر ارزهای دیجیتال، سال صعود ارزشی بود به طوری که بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و حتی ریپل در سالی که گذشت هر کدام چندین برابر شدند و رشد ارزش قابل توجهی را تجربه کردند. اما امسال سقوط ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال در دنیا باعث شد که تازه کارهای این بازار ضرر زیادی را متحمل شوند در حالی که پیش بینی چنین کاهش ارزشی در بازار ارز های دیجیتال بسیار ساده و آسان بود، پیش از آغاز سال نیز بسیاری از کارشناسان حوزه اقتصاد دیجیتال درباره سقوط قیمت انواع ارزهای دیجیتال در این سال سخنانی به میان آورده بودند.

با توجه به سابقه استفاده از این ارزها در معاملات دنیای اقتصاد دیجیتال این سقوط ارزشی در بازار نه تنها قابل پیش بینی بود بلکه بارها در بازار ارزهای دیجیتال تکرار شده و بیت کوین بارها پس از رسیدن به بالاترین ارزش خود سقوطی قابل توجه داشته است که باعث شد فعالان اقتصاد دیجیتال به آن عنوان "صعود طوفانی بیت کوین" بدهند.

همچنین افزایش معاملات در بازار بیت کوین در سال گذشته باعث شد تا این ارز محبوب که سازندگان‌اش اعتقاد دارند هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است به ارزشی بیش از پنج برابر ارزش واقعی خود برسد هرچند پس از چند ماه صعود، سقوطی عجیب را تجربه کرد و در چشم بر هم زدنی، به یک هشتم ارزش اصلی خود در بازار رسید. دیری نگذشت که عرضه محدود بیت کوین و آینده پرداخت های جهانی در این سال باعث شد تا تقاضا برای خرید بیت کوین افزایش یابد و ارزش آن به مرور به کانال ۴۰۰۰ دلار نزدیک شود.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معقتدند صعود ارزش بیت کوین در این سال مربوط به وجود حباب در ارزش این ارز دیجیتال است و در مقابل بسیاری از فعالان این حوزه و صنعتگران علاقه دارند تا با حمایت از صعود ارزش بیت کوین پتانسیل آن برای صعود را قوی بدانند.

محبوب ترین ارزهای دیجیتال در سال گذشته

طبق آماری که سایت مارکت سوشال در این سال منتشر کرد، سایبر مایلز، ترون، بیت کوین، ریپل و بایننس به ترتیب محبوب ترین ارزهای دیجیتال در سال قبل بوده اند اما با این وجود حجم بیشتری از معاملات دنیای اقتصاد دیجیتال از طریق بیت کوین ها صورت گرفته است.

بیت کوین در سال گذشته توسط ۱۳۶ هزار نفر خریداری شده و محبوبیت این ارز دیجیتال نسبت به دو سال قبل افزایشی ۵۱ درصدی را تجربه کرده است. ریپل نیز در سال گذشته افزایش ۱۰۱ درصدی محبوبیت را تجربه کرد و در این سال ۴۵۸ هزار نفر از ریپل استفاده کردند.

بایننس به عنوان محبوب ترین ارز دیجیتال در سال گذشته بیش از ۶۸۲ هزار مشتری جدید را به خود جذب کرد که رشدی ۳۱۵ درصدی محسوب می شود، اما حجم معاملاتی که از طریق این ارز دیجیتال صورت گرفته حدود ۱۱ درصد بوده است و این آمار نشان می دهد که استقبال کاربران برای استفاده از این ارز دیجیتال به دلیل ارزان بودن آن است. همچنین توکن بایننس کوین (BNB) نیز که توکن اصلی این پلتفرم است برای مدتی به یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر تبدیل شد.

با این اوصاف و با وجوداینکه زمان زیادی از تولد ارز های دیجیتال می گذرد اما هنوز بسیاری از کشورها نسبت به این ارزها بدبین هستند و آن را خطری برای اقتصاد خود می دانند. به عنوان مثال چین یکی از کشورهایی بود که در سال گذشته با تحریم برخی از ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین باعث تداوم روند کاهشی ارزش ارزهای دیجیتال در جهان شد.

در ایران نیز

اگرچه ابهامات و مخالفت هایی با ارز های دیجیتال وجود دارد، اما از آنجا که سرعت رشد فناوری های مالی روزبه روز در حال افزایش است، نمی توان به سادگی از کنار این موضوع گذشت و تحقیق و بررسی پیرامون ارزهای مجازی و بهره مندی از مزایا و فرصت های آن با استفاده از تجربیات کشورهای پیش‌رو در این زمینه یکی از موضوعات مهمی است که به طور جدی باید در دستور کار نهادهای مالی و پولی کشور قرار گیرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارز دیجیتال بیت کوین چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت

ایتنا - بیت‌کوین از یک میلیارد تراکنش زنجیره‌ای فراتر رفت و نشانه افزایش دیگری در بازار صعودی منتشر کرد.
بازار گاوی رونق گرفت و به دنبال تکمیل موفقیت‌آمیز هاوینگ بیت‌کوین و افت ناشی از اصلاحات بازار، اکنون آخرین حرکت صعودی این ارز محبوب ثبت شد. بیت‌کوین (BTC) به‌طور رسمی بیش از یک میلیارد تراکنش را پردازش کرده است و به‌طور جزئی، شبکه بیت‌کوین از یک میلیارد تراکنش در زنجیره عبور کرده که نقطه عطف تاریخی برای بلاک چین است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در حالی که کاربران منتظر تراکنش‌های میلیاردی بعدی شدند، تحلیلگران بیت‌کوین در سراسر جهان در حال بررسی نمودار هستند تا دریابند قیمت بیت‌کوین در مرحله بعدی به کجا خواهد رسید. به ویژه، معامله‌گران مشتاق هستند تا قیمت دارایی پیشگام را پس از آخرین افت ناشی از اصلاحات بازار دنبال کنند.

در واقع، یکی از تحلیلگران توضیح داد که چرخه صعودی وارد فاز شتابی شده به این معنی که اوج بعدی قیمت ممکن است زودتر از اوج‌های قبلی در چرخه‌های گذشته بیت‌کوین باشد.
تحلیلگر فنی CryptoCon دریافت که بیت‌کوین از لایه پنج باند رگرسیون عبور می‌کند و این مورد برای دارایی و بازار خوب است.
این تحلیلگر اظهار کرد که در حال حاضر، لایه ششم ۹۵هزار و ۲۳۶ دلار است در حالی که لایه هفتم ۱۳۲هزار و ۵۲۶ دلار است.
تحلیلگر متوجه شد که پس از ورود بیت‌کوین به نوار قرمز در چرخه‌های قبلی، تنها چند هفته طول کشید که بالاترین سطح را طی کند و تاکنون، این مورد کمتر از ۲ هفته و تا ۱۵ هفته بوده است.

به گزارش کریپتو، این تحلیلگر مشتاق است تا شاهد صعود تدریجی بهتری باشیم و شاید به زودی افزایش شدید قیمت بیت‌کوین (BTC) مشاهده شود و شاید حتی اوج قیمت بالاتر از انتظار اکثر تحلیلگران باشد. البته وی به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که نمودارها را به دقت زیر نظر داشته باشند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۹۶  درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۲۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۰ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸.۶۳ میلیارد دلار است که ۹.۲۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۱ میلیارد دلار است که  ۱۰.۰۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۲.۵۴ میلیارد دلار است که ۸۹.۶۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۴ هزار و ۲۷۱.۸۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۵۹.۴۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۶ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۲۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۸۷ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۵۳.۵۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۵۰ درصد افزایش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۳۶۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۵۳ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۶۲۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۰۵ درصد افزایش
۹ – تون کوین
قیمت: ۶.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۴.۴۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۳.۹۹ درصد افزایش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۶۵۵دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۳۱ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین /پیشروی تا کجاست؟
  • پولیتیکو: محبوبیت جهانی آمریکا رو به افول است
  • کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه
  • قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند
  • بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • برای خرید بیت کوین از کجا شروع کنیم
  • بهترین سایت‌های خارجی برای خرید با پرفکت مانی کدامند؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • ویدیو کامنت| بیت‌کوین بده خانه بخر!