Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:42:15 GMT

ارتش یمن پهپاد آمریکایی را بر فراز صنعا سرنگون کرد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۳۷۷۷

ارتش یمن پهپاد آمریکایی را بر فراز صنعا سرنگون کرد

تهران – ایرنا – سامانه های ضدهوایی یمن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را در آسمان صنعا پایتخت این کشور سرنگون کردند.

به گزارش پایگاه خبری 'یمن پرس' این پهپاد پیشرفته آمریکایی از نوع MQ1 (پرداتور) بود که جمعه شب با شلیک مستقیم سامانه های پدافندی ارتش و کمیته های مردمی یمن بر فراز منطقه همدان صنعا هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پهپاد جاسوسی که قابلیت حمل و شلیک موشک دارد توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و وزارت دفاع (پنتاگون) مورد استفاده قرار می گیرد.
طول این هواپیما بیش از هشت متر، ارتفاع آن 2 متر و طول بال های آن بیش از 14 متر، وزن بدون موشک آن 512 کیلوگرم و برد آن هزار و 100 کیلومتر است.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
متجاوزان در این چهارسال از کمک های همه جانبه آمریکا و دیگر کشورهای غربی برخوردار بوده اند.
شبک**6116**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن سرنگوني پهپاد آمريكايي پدافند هوايي يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم

درعملیات  وعده صادق، ترکیبی از موشک و پهپاد‌های کشورمان توسط نیروی هوافضای سپاه با پرتاب پهپاد‌های انتحاری شاهد ۱۳۶ در شامگاه ۲۵ فروردین شروع شد و کمی بعد با شلیک موشک‌های کروز و نهایتاً با شلیک موشک‌های بالستیک دنبال و تکمیل شد. این عملیات تا حدود ساعت ۵ صبح روز ۲۶ فروردین ادامه یافت. به واسطه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در حین اجرای این عملیات فیلم‌های مختلفی از حرکت موشک‌ها و پهپاد‌ها و همچنین ورود آنها به محدوده سرزمین‌های اشغالی و سایر تحولات این عملیات به صورت لحظه‌ای منتشر می‌شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد