Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مهمترین اتفاقات تلخ سال گذشته استان اصفهان، شهادت جمعی از پاسداران سپاه پاسداران اصفهان در حادثه تروریستی جاده خاش به زاهدان بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سال ۹۷ با همه خوبی‌ها و بدی‌های که داشت به پایان رسید، اما سال گذشته استان اصفهان شاهد اتفاقات و حوادثی تلخ بود. یکی از مهمترین اتفاقات تلخ سال گذشته شهادت جمعی از سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان اصفهان در حادثه تروریستی جاده خاش به زاهدان بود، پس از این حادثه جمع بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های استان اصفهان این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان در بیانیه‌های جداگانه‌ای این حادثه را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد که خبر تلخ حمله تروریستی به کاروان مدافعان امنیت و اقتدار ایران اسلامی در سیستان که منجر به شهادت تعدادی از پاسداران غیور و شهادت طلب شد قلب هم‌میهنان و همه آزادی خواهان جهان را داغدار کرد.  
اما سال گذشته همزمان با جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همراه بود و با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد پیشرفت و شکوفایی کشور در تمام عرصه‌ها بویژه در دانشگاه‌ها و در حوزه‌های علم و فناوری بودیم؛ استان اصفهان نیز در زمینه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های بسیاری بوده است.
استان اصفهان پس از انقلاب اسلامی با تحولات زیادی رو به رو شد و به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت کرد و دانشگاه‌های فراوانی در منطقه ایجاد شد که منجر به دسترسی راحت‌تر مردم به خدمات آموزشی و کشف استعداد‌های نخبگان شد. خبرگزاری دانشجو در گزارشی به دستاورد‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان اصفهان پرداخت.

یکی از مهمترین اتفاقات سال گذشته که همراه با اعتراضات دانشجویان همراه بود، بازدید اعضای آژانس از دانشگاه کاشان بود که چند ماه بعد علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی به آن اعتراف کرد.
چهار تشکل دانشجویی دانشگاه کاشان پیرو بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها و بخصوص دانشگاه کاشان در بیانیه‌ای اعلام کردند: متاسفانه هنگامی که بازرسان به همراه نماینده دانشگاه به آزمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، اعلام می‌کنند که از طرف شرکت کالا الکتریک که به مجتمع غنی سازی نطنز وابسته است، جهت بازدید از آزمایشگاه‌های دانشگاه آمده اند که این دروغ خود خیانتی قابل تامل است.     سال گذشته همچنین در دانشگاه کاشان یک تئاتر خیابانی به طور ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی در محوطه دانشگاه کاشان برگزار شد که همراه با حرکات موزون یک زن و مرد در محیط دانشگاه بود.
فیلم این تئاتر که توسط دانشجویان حاضر در فضای مجازی منتشر شد، موجی از اعتراضات را در بین دانشجویان متدین و انقلابی دانشگاه کاشان به همراه داشت و دانشجویان انقلابی دانشگاه کاشان در واکنش به اجرای رقص مختلط در تئاتر خیابانی دانشگاه، در بیانیه‌ای نوشتند که دانشگاه کاشان به هیچ وجه در طراز انقلاب اسلامی نیست.
حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های کاشان، از دانشگاه کاشان از جمله مهمترین رویداد‌های دانشگاه اصفهان در سال گذشته بود که با واکنش و اعتراض یکی از دانشجویان دانشگاه کاشان در رابطه با حضور بازرسان آژانس در دانشگاه کاشان همراه بود.   یکی از دانشجویان بعد از سخنرانی معاون اول رئیس جمهور در دانشگاه کاشان به سخنرانی یک‌طرفه جهانگیری واکنش نشان داد و گفت: چه شده که مدعیان آزادی بیان از سؤالات دانشجویان فراری هستند؟     و باز هم حاشیه‌های دانشگاه کاشان! یکی از دانشگاه‌های پر حاشیه استان اصفهان در سال گذشته بود و دانشجویان دانشگاه کاشان در ماه رمضان سال گذشته ساعت‌ها تجمع پشت درب‌های بسته دفتر ریاست، سعی در رساندن صدای دانشجویان به رئیس دانشگاه داشتند؛ اما با بی توجهی و بی احترامی ریاست مواجه شده و ساعت‌ها منتظر پاسخ‌های وی به مطالباتی، چون شفافیت مالی معاونت فرهنگی، تخلفات هیئت نظارت، مشکلات خوابگاه، هزینه‌های گزاف برای برنامه‌های غیر دانشجویی وغیره ماندند.   دانشجویان دانشگاه کاشان طی بیانیه‌ای خواستار رسیدگی سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران بیدگل  به عملکرد ضعیف عباس زراعت، رئیس دانشگاه کاشان شدند. سیاسی کاری، حاشیه سازی و تهدید به اخراج، ممنوع الورودی و محکومیت در کمیته انضباطی در پاسخ به انتقاد اعضای هیئت علمی دانشگاه را از جمله دلایل نارضایتی دانشجویان بود.     تابستان سال گذشته گروه‌های جهادی در استان اصفهان فعالیت‌های مهمی در مناطق محروم داشتند و در حالی که بسیاری مردم فصل تابستان را برای سفر و گردش و تفریح انتخاب کردند گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی عازم مناطق شدند.
گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) دانشگاه پیام نور اصفهان از جمله این گروه‌های دانشجویی است که با شعار «می‌سازیم تا ساخته شویم» امسال یازدهمین سال اردو‌های خود را برگزار می‌کند. حضور در مناطق محروم و کمک به مردم این مناطق دغدغه بیشتر این دانشجویان است و سعی می‌کند آنچه در توان دارند برای خدمت به محرومین به اجرا بگذارند.
حاشیه‌های دانشگاه کاشان در سال گذشته تمامی نداشت! جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه کاشان سال گذشته در اعتراض به شرایط نامناسب فرهنگی این دانشگاه و کارشکنی‌های متعدد معاونت فرهنگی در مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند.    دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «تا زمانی که جواب نگیریم مطاله گر خواهیم بود»، «این یک حرکت سیاسی نیست؛ مطالبه دانشجویی است»، «ما اشتباه کردیم که اعتماد کردیم» و «اجازه ندهید در محیط دانشگاه نسبت به حجاب اسلامی بی توجهی کنند، خواستار پاسخگویی ریاست دانشگاه به این مسائل و برکناری معاون فرهنگی دانشگاه شدند.
   نوزدهمین سالروز تولد شهید بهشتی سال گذشته قرار بود در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شود که البته این مراسم توسط شهرداری اصفهان در حال برنامه ریزی بود و با حاشیه‌های بسیاری همراه بود.
بنا بر تبلیغاتی که در فضای مجازی، سطح دانشگاه و شهر اصفهان انجام شد، سخنران این مراسم علیرضا بهشتی از محکومان فتنه ۸۸ بود که این ماجرا موجی از اعتراضات را از سوی جریانات انقلابی را در دانشگاه به پا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استان اصفهان در سال 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تظاهرات ضد جنایت و نسل‌ کشی صهیونیست‌ها هر روز بیشتر از گذشته در دانشگاه‌ های آمریکا پر رنگ‌تر می‌شود.

دانشجویان دانشگاه «مینه‌سوتا» آمریکا با وجود بارش باران و شرایط جوی نامساعد کماکان دست از تظاهرات خود برنداشته و خواهان توقف جنگ در غزه هستند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!