Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:24:18 GMT

آزمون ارزیابی قاریان اعزامی به حج ۹۸ برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۴۰۰۰

آزمون ارزیابی قاریان اعزامی به حج ۹۸ برگزار شد

محمد تقی میرزاجانی، دبیر کمیته دعوت و اعزام قاریان و گروه‌های تواشیح در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آزمون حج سال ۹۸ گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان یا قبل ماه رمضان اسامی اعضای کاروان قرآنی به بعثه مقام معظم رهبری اعلام می‌شود و امسال ماه مبارک به اوایل سال شمسی و عید نوروز نزدیک می‌شود، لذا با همکاران در سازمان اوقاف به این نتیجه رسیدیم که آزمون برپایی حج در هفته آخر سال ۹۷ برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هماهنگی‌ها با سازمان اوقاف انجام شده است و ما این تسهیل ایجاد کردیم به این معنا که تعدادی از کسانی که از مسیر همین آزمون انتخاب می‌شدند را از برگزیدگان آزمون سراسری در اراک انتخاب کنیم.

دبیر کمیته دعوت و اعزام قاریان افزود: هر سال کسانی در آزمون حج شرکت می‌کنند. افرادی که از رتبه‌های اول تا سوم مسابقات استانی بودند و کسانی که به مسابقات راه یابی پیدا کردند.

وی ادامه داد: از آنجایی که در شرایط اقتصادی خوبی بسر نمی بریم، سعی کردیم برای تقلیل هزینه‌ها کاری انجام دهیم. برای کسانی که به مسابقات کشوری در قم و اراک راه پیدا کردند ما نتایج همان آزمون‌هایی که در آنجا انجام شد را ملاک قرار دهیم و افراد مجدداً برای حضور به آزمون شهر خود را ترک نکنند.

میرزاجانی افزود: همچنین کسانی که ذیصلاح شرکت در این آزمون هستند مانند نفرات دوم وسوم استان‌ها را با توافق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، تلاوت خود را با هماهنگی اوقاف استان خودشان انجام دهند و این تلاوت‌ها بصورت تصویری ضبط شده و ارسال شود و بعد کمیته اعزام داوری این آثار را مثل سنوات قبل برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه نتایج این آزمون بعد از تعطیلات عید نوروز و قبل از ماه مبارک رمضان مشخص می‌شود، بیان کرد: همچنین تعدادی از داوطلبان بدون آزمون، مورد محاسبه و ارزیابی واقع میشوندو تعدادی هم دیگر در استان خودشان مورد ارزیابی خواهند شد که جمع بندی و داوری نیز بعد از تعطیلات عید نوروز و قبل از ماه مبارک رمضان انجام خواهد گرفت.

میرزاجانی در پایان در خصوص تعداد داوطلبین شرکت در آزمون حج سال ۹۸ گفت: در سنوات گذشته معمولاً ۱۴۰ الی ۱۵۰ نفر شرکت می‌کردند و از بین آنها کاروان نور اعزامی به حج ۲۰ نفر متشکل از قاریان و حافظان و گروه تواشیح بین المللی بوده است.

کد خبر 4573429

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه حج 98 عید نوروز ماه مبارك رمضان مقام معظم رهبری قاریان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند

طالب محمدی اظهار کرد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی از پایه‌های دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم و جهش برای بار دوم با رعایت شرایط و مشروط به رای کمیسیون (منطقه) و سایر مقررات مربوط است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: جهش از پایه اول به سوم و جهش برای بار دوم مشروط به اخذ رای کمیسیون (منطقه/استان) و ثبت شماره و تاریخ آن درسامانه سیدا می‌باشد.

وی اظهار کرد: مدیران مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی پس از دریافت درخواست کتبی ولی دانش آموز (با سطح پیشرفت خیلی خوب)، بررسی در شورای مدرسه و در صورت نیاز تأیید کمیسیون خاص در سامانه سیدا نسبت به ثبت مجوز اقدام می‌کنند.

محمدی یادآور شد: مدیران مدارس در مرحله بعد با ورود به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش وپرورش (my.medu.ir) نسبت به تایید صحت اطلاعات دانش آموز اقدام کرده، سپس اولیا با ورود به سامانه فوق نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام، پرداخت و رزرو نوبت اقدام می‌کنند.

وی افزود: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می‌کنند واگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده وبه پایه بالاتر می‌روند.

محمدی گفت: ارزیابی هوشی/روانی متقاضیان جهش تحصیلی صرفا با مقیاس اعلام شده توسط سازمان آموزش وپرورش استثنایی انجام می‌شود و باتوجه به هوشمند بودن سیستم، نتیجه ارزیابی از طریق سامانه اعلام می‌شود.

وی تأکید کرد: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، ۱۸۹ دانش آموز متقاضی جهش، در آزمون تست هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان غربی شرکت کردند
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن
  • متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند