Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@05:26:24 GMT

سنگفرش های ورشکسته تهران

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۴۰۱۸

سنگفرش های ورشکسته تهران

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ موزائیک های پیاده راه ها دچار شکستگی و زدگی های بسیار است که تردد را برای افراد عادی با مشکلاتی ایجاد کرده است؛ برخی از کارشناسان حوزه شهری ایراد کار را در پیمانکاران متولی دانسته و برخی شرایط طبیعی را عامل اصلی این رویدادها می دانند.

نژاد بهرام: تخریب موزائیک های معابر به دلیل شرایط محیطی است

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به این ابهام به خبرنگار برنا گفت : همیشه باید یکسری اصلاحات در معابر صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نژاد بهرام افزود: جنس این موزائیک ها مشخص است و باید استانداردهای لازم را داشته باشد. در مناطقی بازسازی و بهسازی برای پیاده رو انجام شده و سبک خاصی از موزائیک را استفاده می کنند.

وی اذعان کرد: اجناسی در کف خیابان کار می شود که باید از طریق مزایده خریده بشود. ما به نهادهای شهرداری اعتماد داریم از این رو جنسی را می خرند که نهادهای نظارتی مانند بازرسی و حراست دقت لازم را دارند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که علت اصلی شکستگی موزائیک ها و رها ماندن آنها برای مدت طولانی  چیست، بیان کرد: این که موزائیک برخی معابر خوردگی دارد باید تعمیر شود و اصلاحاتی صورت بگیرد. معمولا جنس مشخصی خریداری می شود اما در معرض باد و باران قرار می گیرد و زود تخریب خواهد شد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود:  به طور مدارم اصلاحاتی صورت می گیرد اما به دلیل اینکه در معرض  هوای آزاد هستند تخریبشان نیز بیشتر می شود و این امر  در طرح های شهری ایرادی ندارد.

اعطا: اجرای بد؛ دلیل کف سازی های نامطلوب معابر است

رئیس کمیته معماری و طرح های شهری با اشاره به نامناسب بودن موزائیک های کف خیابان به برنا گفت : کیفیت در اجرا به یکسری عوامل  اجرایی، نظارت، اجرا، هزینه و زمان و... بستگی دارد. دلیل عدم مطلوب بودن  کف سازی پیاده راه ها، اجرای بد است. طول عمر مصالح مورد استفاده کم است که سبب ایجاد مشکلاتی در این رابطه شده است.

علی اعطا افزود:  یکسری استانداردها و دستورالعمل هایی برای این کار وجود دارد. توجه داشته باشید که کارهای عمرانی ساز و کار مشخص نظارتی دارد ولی معمولا در نظارت ها دقت کافی انجام نمی شود و پیمانکاران از مصالح خوب استفاده نمی کنند و یا کار به خوبی اجرا نمی شود.

وی با اشاره به مشکلات پیمانکاران بیان کرد: حق الزحمه ها متناسب نیست و پیمانکاران ناگزیر از کیفیت می زنند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: پیمانکاران به جای اینکه سنگفرشی درست کنند که تا 30 سال عمر داشته باشد ناچار هستند که با قیمت پایین تر کاری درست می کنند که سه سال بعد باید حتما تعویض شود.

اعطا اظهار کرد:  این نوع فعالیت خود سبب اتلاف منابع خواهد شد. متاسفانه این وضعیت در کشور و خیلی شهرها پیش آمده است. شهرداری روی کارهای اجرایی نواحی سعی می کند نظارت بیشتری داشته باشد ولی متاسفانه خیلی تاثیر محسوسی شاهد نبوده ایم.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: این مسئله به حق الزحمه پیمانکاران بستگی دارد. یعنی وقتی که پیمانکاری به موقع حق الزحمه نمی دهند نظارت بر کار مشکل تر می شود و طبیعتا کار با کمترین هزینه انجام داده خواهد شد چرا که نمی دانند چه زمانی حق الزحمه دریافت می کنند و به همین دلیل از کیفیت مواد موجود می زند و کارهایی که در سه ماه باید انجام شود یک ماهه صورت می گیرد تا کمترین هزینه را داشته باشد.

 

 

 

 

 

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت شورای شهر تهران طول عمر مزایده معماری نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با ۲۰ تومان کاهش به ۱۹۸۵ تومان رسید. قیمت لیر ترکیه در بالاترین رقم خود در روز جاری روی عدد ۲۰۱۵ تومان قرار گرفته بود

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899309

دیگر خبرها

  • «من و فرزندم»، از رادیو تهران
  • ببینید | سیل خط راه‌آهن تهران_گرگان را زیر آب برد!
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • عکسی از انبار رنو در تهران آذر ۱۳۵۵
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • (ویدئو) هوای تهران گرم می‌شود!
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود