Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه بر اساس تکلیف وزیر راه و شهرسازی، یک تا پنج درصد بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه راه و شهرسازی به پژوهش اختصاص یافته است، گفت: امیدواریم در سال جاری بسیار قوی‌تر از سال گذشته برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی که می‌تواند به افزایش کارایی در دستگاه‌های اجرایی بینجامد موضوعات را پیش برده و دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تبریک فرارسیدن سال ۱۳۹۸ به تشریح اهم فعالیت‌های آن مرکز در سال جدید پرداخت و گفت: تکمیل و انتشار موادی از مقررات ملی ساختمان که به اتمام نرسیده اند، ویرایش جدید آیین نامه ۲۸۰۰ و همچنین بخشی از مقررات بتن ایران که با سازمان برنامه و بودجه و انجمن بتن در دو بخش مصالح و سازه در دست انجام است از جمله موارد جاری مرکز است که نهایی خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: در خصوص فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس تکلیفی که وزیر راه و شهرسازی برعهده مرکز نهاد و بر مبنای آن شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی موظف شدند تا بین یک تا پنج درصد بودجه خود را به تحقیقات اختصاص دهند، جلساتی را با سازمان ها و شرکت های تابعه انجام دادیم و موضوعات تا حدودی نهایی شدند.

شکرچی‌زاده اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در سال جاری بسیار قوی‌تر از سال گذشته برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی که می‌تواند به افزایش کارایی در دستگاه‌های اجرایی بینجامد موضوعات را پیش برده و دنبال کنیم.

وی همچنین درباره موضوع کاهش خطرپذیری شهرها در مقابل زلزله نیز به ارایه توضیحاتی در خصوص اقدامات مرکز تحقیقات پرداخت و اعلام کرد: در سال گذشته گسل‌های اصلی، متوسط و فرعی پنج شهر شناسایی و ابلاغ شدند. در سال جاری این‌کار ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم با همکاری استان‌ها و معاونت معماری و شهرسازی موضوع تدقیق گسل سایر شهرها به نتیجه برسد.

شکرچی‌زاده افزود: شناسایی گسل های شهرهای مختلفی همچون زنجان، تبریز و شیراز آغاز شده است و انتظار می روند که در سالجاری بخش مهمی از آنها به نتیجه برسد.  

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص اقدامات آن مرکز در حوزه راه نیز به ارایه نکاتی پرداخت و گفت: فاز یک سیستم مدیریت روسازی راه ها PMS در سال گذشته به اتمام رسید و فاز دوم آن آغاز شده است. امیدواریم بر اساس قراردادی که با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منعقد کرده ایم فاز دوم سیستم مدیریت روسازی راه ها که با هدف افزایش بهره وری در زمینه راهداری است در سالجاری به اتمام برسد.

وی انجام پروژه سیستم مدیریت روسازی راه ها را مرهون همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک مرکز و بخش خصوصی برشمرد.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایران خاک راهداری و حمل و نقل جاده زلزله مسکن شکرچی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی حاکم خواهد شد که در برخیب مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

از فردا به تدریج از غلظت گرد و خاک در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست