Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرسول عمادی سرپرست آموزش متوسطه وزارت و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای طرح ایران مهارت در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: طرح ایران مهارت فعلا در مدارس متوسطه اول اجرا می‌شود و امسال اجرای این طرح را به تمام استان‌های کشور تعمیم دادیم و این در حالی است که سال گذشته فقط ۸ استان و حدود ۱۰ درصد مدارس به طور آزمایشی این طرح را اجرا می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمامی مدارس خاص تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و در حال ارزیابی شرایط هستیم تا بازخورد حاصل از این طرح را دریافت کنیم و پس از آن سه پایه متوسطه اول به طور متوازن تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

سرپرست آموزش متوسطه وزارت و پرورش بیان کرد: اخیرا در گزارش استان‌ها مشاهده کردیم که تمرکز در یکی از پایه‌های تحصیلی بوده است در حالی که باید تمام پایه‌ها از این فرصت بهره‌مند شوند.

عمادی با اشاره به اینکه چهار نوع قرارداد برای طرح ایران مهارت وجود دارد، گفت: مدارس به اقتضای شرایط خود هر کدام از این قرارداد‌ها باید اجرایی شود و اکنون در حال آسیب شناسی شرایط هستیم تا بتوانیم درصد پوشش این طرح را برای سال آینده افزایش دهیم.

وی از پیشنهاد پوشش ۲۰ درصدی طرح ایران مهارت در مدارس متوسطه اول برای سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار کرد: اما این پیشنهاد هنوز نهایی نشده است و در حال بررسی شرایط هستیم و چنانچه در آسیب‌شناسی‌ها به این نتیجه برسیم که نیازمند کیفیت‌بخشی به طرح هستیم کار را برای سال تحصیلی آینده بر مبنای توسعه کیفی پیش می‌بریم، اما اگر این آمادگی وجود داشت سال اینده ۲۰ درصد دانش آموزان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

تفاوت طرح ایران مهارت و بوم

سرپرست آموزش متوسطه وزارت و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اجرای طرح ایران مهارت و بوم با یکدیگر موازی‌کاری محسوب می‌شوند یا خیر، تصریح کرد: این ۲ طرح موازی کاری نیست و در جهت تعمیق مهارت‌آموزی انجام می‌شود.

عمادی بیان کرد: برنامه ویژه مدرسه (بوم) صرفا مهارت‌آموزی نیست و بنابر اقتضای شرایط مدرسه کاملا در اختیار مدرسه قرار دارد و ممکن است هر نوع آموزشی در دو ساعت در نظر گرفته شده ارائه شود، اما در ایران مهارت دانش آموزان تا ۳-۴ شغل آشنا شوند تا وقتی وارد متوسطه دوم شدند برای انتخاب رشته با چشم باز اقدام کنند.

وی درباره تامین هزینه‌های ایران مهارت اظهار کرد: تامین هزینه‌های ایران مهارت برعهده اولیا دانش‌آموزان است البته تعرفه اندکی دارد و خانواده‌ها امکان پرداخت دارند البته اعتبار دولتی در نظر گرفته‌ایم تا در مناطق محروم ۵۰ درصد هزینه‌ها برعهده دولت باشد.

سرپرست آموزش متوسطه وزارت و پرورش افزود: تعیین حق الزحمه آموزش بر اساس توافق میان ادارات کل فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش امسال حقوق معلمان حق التدریس دوبرابر افزایش خواهد یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین، حقوق معلمان آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که در صدر اخبار قرار دارد. میزان حقوق دریافتی فرهنگیان به عوامل مختلفی از جمله امتیاز رتبه بندی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و ... بستگی دارد. این روز‌ها افزایش دوبرابری حقوق بخشی از معلمان تبدیل به خبر داغ رسانه‌ها شده است؛ اما حقوق کدام معلمان تغییر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام آموزش و پرورش افزایش دو برابری حقوق شامل معلمان حق‌التدریس خواهد شد و بر اساس آن نرخ‌های کنونی تدریس ساعتی تا میزان دو برابر افزایش خواهد یافت. در آموزش و پرورش عده‌ای به صورت حق‌التدریس مشغول به کار هستند بر اساس آخرین اعلام این وزارت خانه حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کاردانی در ازای هر یک ساعت تدریس ۱۸ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۰ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی ارشد در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان و میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک دکتری تخصصی و حرفه‌ای در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان است. این ارقام همواره با اعتراض معلمان حق‌التدریس مواجه بوده است به طوری که آموزش و پرورش افزایش حقوق دو برابرای معلمان حق التدریس را در دستور کار قرار داده است.

در همین رابطه علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موافقت سازمان اداری و استخدامی با افزایش مبلغ حق‌التدریس، از افزایش دوبربرای حقوق این معلمان خبر داد.

وی در این باره گفته بود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

یکی از موضوعات دیگر در آموزش و پرورش کمبود معلم است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با افزایش میزان حقوق احتمال ضریب به اشتغال معلمان برای اضافه تدریس بیشتر می‌شود که می‌تواند نیاز‌های آموزش و پرورش برای تدریس را تامین کند.

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد. بر این اساس حقوق معلمان رسمی با توجه به افزایش حقوق کارمندان محاسبه خواهد شد، اما مبلغ اضافه تدریس و حقوق معلمانی که فقط به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند افزایش دو برابری خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان