Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:17:53 GMT

سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان پیدا شدند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۴۹۴۱

سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان پیدا شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان با تلاش نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان خاش پیدا شدند.

رسول راشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته پنج نفر از اهالی خاش برای تفریح و گردش به ارتفاعات تفتان رفته بودند که پس از مدتی به دلیل نا آشنایی با این منطقه افراد از هم جدا و پس از چند تماس ارتباط آنان با یکدیگر قطع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 2 نفر از افراد این گروه با مراجعه به پایگاه امداد و نجات کوهستان تفتان درخواست کمک می کنند.
مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: بلافاصله 2 تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان متشکل از 10 نفر نجاتگر به محل اعزام و پس از پنج ساعت عملیات جستجو سرانجام در ساعت یک بامداد امروز هر سه نفر را پیدا کردند.
وی بیان کرد: این سه نفر به دلیل نداشتن تجهیزات لازم و عدم آشنایی به منطقه متاسفانه دچار مشکل شدند که با اقدام به موقع نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان دره گل تفتان نجات یافتند.
راشکی گفت:منطقه کوهستانی دره گل تفتان از مناطق گردشگری شهرستان خاش محسوب می شود که با وجود قله 4050 متری، طبیعت زیبا و بکر گردشگران و کوهنوردان زیادی را به خود جذب می کند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه یکی از بهترین پایگاه های کوهستان کشور در ایام دهه فجر با حضور رئیس جمعیت هلال احمر در این مکان افتتاح شد و از نظر امداد رسانی به مصدومان و حوادث احتمالی هیچ گونه مشکلی نداریم.
به گزارش ایرنا قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و 50 متر ارتفاع در 30 کیلومتری شهر خاش و 160 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل پاییز و زمستان پوشیده از برف است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث هلال احمر نجات كوهنوردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ دیشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی