Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@18:18:12 GMT

فرانسه پروازهای «ماهان ایر» ایران را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۵۴۱۰

با وجود وعده کشورهای اروپایی برای محافظت از منافع ایران در برجام، فرانسه نیز پس از آلمان پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر ایران به این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، فرانسه به جمع دولت‌هایی پیوست که پروازهای خطوط هوایی ماهان ایر ایران را طبق تحریم های آمریکا متوقف کردند.

ماهان هفته ای 4 پرواز به فرودگاه چارلز دوگل فرانسه در پاریس داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزانه‌داری آمریکا روز جمعه 14 ایرانی و 17 موسسه ایرانی را تحریم کرد و ادعا کرد اینها نقشی کلیدی در تلاش‌های قبلی این کشور برای ساخت سلاح های هسته ای بازی می کردند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت:« آمریکا به سیاست حداکثر فشار خود بر رژیم ایران ادامه می دهد و از تمام ابزارهای اقتصادی برای جلوگیری از ساخت سلاح های هسته ای توسط ایران استفاده می کند ».

تصمیم فرانسه برای منع فرود هواپیماهای ماهان به دنبال اقدامی مشابه توسط آلمان در ژانویه صورت گرفت.

پس از این اقدام آلمان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توییت خود سایر متحدانشان را هم به ادامه این راه تشویق کرد و گفت ماهان در خاورمیانه سلاح جابجا میکند و حامی رژیم ایران در اهداف خرابکارانه اش در منطقه است.

طبق گزارشات، این ممنوعیت فرانسه در اول آوریل اجرایی می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فرانسه هواپیمایی ماهان ممنوعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد

مهدی سیفی، مدیرکل نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، روز شنبه هشتم اردیبهشت گفت که «روایت این سریال از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است.»

به گزارش ایرنا در مورد محتوای این سریال گفت: «بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال حشاشین، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تأیید نیست».

مجموعه ۳۰ قسمتی «حشاشین» در مورد حسن صباح و گروه او است که به عنوان فرقه‌ای از شیعیان در قرن پنجم قمری از قلعه‌های کوهستانی در شمال و غرب ایران فعالیت می‌کردند و به سوءقصدهای سیاسی خشن مشهور بودند.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن