Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@08:42:29 GMT

رشد کیفی 43 درصدی مراکز اسکان آموزش و پرورش مازندران

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۵۸۰۴

رشد کیفی 43 درصدی مراکز اسکان آموزش و پرورش مازندران

عسکری نیکزاد صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: با وجود هزینه هایی که برای آموزش و پرورش دارد اما فضای آموزش و پرورش مانند سال های گذشته در اختیار ستاد اسکان سفر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این حداقل خدماتی است که می توانیم به گردشگران بدهیم و این کار را انجام می دهیم، افزود: امنیت و بهداشت امکاناتی است که در واحدهای اسکان آموزش و پرورش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه امسال 388 مدرسه را با بیش از سه هزار کلاس درس در سه سطح تجهیز کردیم، گفت: سطح ویژه تمام امکانات را در اختیار دارد و شامل 340 کلاس درس است، یکهزار و 460 کلاس در سطح الف و یکهزار 182 کلاس سطح ب در اختیار گردشگران است.
این مسئول با بیان اینکه نسبت به سال گذشته از جهت کمی خیلی رشد نداشتیم اما 43 درصد رشد کیفی در مراکز اسکان آموزش و پرورش داشتیم، تصریح کرد: سطح ج را که امکانات ضعیفی داشت از اسکان آموزش و پرورش حذف کردیم.
نیکزاد با بیان اینکه از 28 اسفند تا روز گذشته پنج هزار و 184 خانوار معادل 18 هراز و 663 نفر اسکان داشتیم، ادامه داد: همچنین تا دوم فروردین ماه 55 هزار و 989 نفر روز مسافر را پذیرش کردیم.
این مسئول اظهار کرد: بیشترین پذیرش گردشگران در آموزش و پرورش مربوط به شهرهای رامسر و بابلسر است ضمن اینکه 210 سوییت در سطح استان 106 خانوار را اسکان دادیم.
**عضویت یکصدهزار دانش آموز در سمن ها تا پایان فروردین
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تقویت سازمان های مردم نهاد و عضویت دانش آموزان در سمن ها، خاطرنشان کرد: تقویت سمن ها مورد تاکید استاندار مازندران است ضمن اینکه سمن ها برای توسعه مشارکت های اجتماعی، محل خوبی است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بیش از 2هزار سمن داشتیم که اغلب غیرفعال بود، اظهار کرد: 186 سمن فعال شناسایی کردیم و تاکنون 43 هزار نفر عضو گیری شد و تا پایان فروردین 98 به یکصد هزار نفر می رسانیم.
**گل و لای وارد مدارس شده است
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در سیل اخیر، 2 دیوار تخریبی در مدارس استان داشتیم، افزود: در چهاردانگه سقف مرکز اختلال یادگیری و بخشی از سقف پارکینگ اداره چهاردانگه به دلیل برف سنگین، دچار آسیب شد.
این مسئول با اشاره به اینکه عمده آسیب در شهرستان سیمرغ است، گفت: گل و لای وارد مدارس شده و به تجهیزات خسارت جدی وارد کرده است ضمن اینکه همه امکانات پژوهش سرای بابل از بین رفته است و سهم بری آموزش و پرورش از خسارت سیل، 75 میلیون تومان است که ناچیز است.
نیکزاد با بیان اینکه از لحظه وقوع سیلاب، ستاد بحران در مناطق حضور دارند، تصریح کرد: در لحظات نخست اعلام آمادگی کردیم در صورتی که لازم باشد مدارس، سیل زدگان را پذیرا است.
**گام دوم با سه راهبرد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره برنامه های گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: سه راهبرد گفتمان سازی، بستر سازی و توانمندسازی را در این زمینه اتخاد کردیم.
این مسئول با اشاره به اینکه آموزش رسالت اصلی ما است اما تربیت در اولویت نخست قرار دارد، اظهار کرد: عدالت آموزشی، مهارت آموزی و نشاط و شادابی مدارس را در تربیت دانش آموزان مورد توجه قرار دادیم.
این مسئول با بیان اینکه در عدالت آموزشی سعی کردیم گسترش آموزش در همه سطوح را ارتقا دهیم، افزود: در همین راستا 9 مدرسه داریم که یک معلم و یک دانش آموز در آن فعال هستند.
نیکزاد با اشاره به اینکه یکی از ملاک های آموزشی، پوشش تحصیلی دختران است که در ایران 99 درصد و در مازندران 99.3 درصد است، گفت: هوشمندسازی فقط استفاده از وسایل نیست، خانواده و معلم باید درگیر شوند تا دانش آموز پژوهنده تربیت شود.
وی با بیان اینکه مهارت محوری، اهداف تربیتی را دنبال می کند، اظهار کرد: 45 درصد از مدارس با 10 هزار و 44 کلاس هوشمند سازی است و در سه هزار مدرسه حداقل یک کلاس هوشمند است.
این مسئول یادآور شد: سیاست گسترش رشته های مهارتی در آموزش متوسطه را هم دنبال می کنیم.
نیکزاد با اعلام شماره سامانه پیامکی آموزش و پرورش به شماره 100011333، گفت: به نظرات و پیشنهادات شخصا رسیدگی می کنم.
9927/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آموزش و پرورش دانش آموز مدرسه مدیرکل آموزش و پرورش مردم نهاد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است

مسئولان نخستین جشنواره ملی سرود فجر به تشریح اهداف و مراحل مختلف جشنواره پرداختند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری نخستین جشنواره ملی سرود فجر، ظهر امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 در سالن جلسات ساختمان دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود و حسین صیامی مدیر اجرایی جشنواره ملی سرود، در جمع اصحاب رسانه حاضر شدند تا توضیحاتی درباره مرحله پایانی جشنواره و آنچه تا کنون انجام شده، ارائه کنند.گروه‌های سرود در مرحله تنظیم آثار هستند.

در ابتدای این نشست حامد جلیلی در تشریح مراحل انجام شده در جشنواره ملی سرود فجر گفت: جشنواره ملی سرود فجر از مهرماه سال 1402 آغاز و فراخوان منتشر شد. حدود 800 گروه ثبت نام کردند که از این میان 81 گروه وارد مرحله داوری و در نهایت سی گروه به مرحله پایانی رسیدند.

جلیلی ادامه داد: مناطقی که در آنها داوری انجام شد؛ خراسان رضوی، اصفهان، فارس و تهران بودند. پس از پایان مرحله دومِ جشنواره مرحله منتورینگ یا راهبری‌ آغاز شد. قرار است گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی با ارکستر زنده به اجرا و رقابت بپردازند. هم اکنون گروه‌ها در مرحله تنظیم آثار برای حضور در مرحله نهایی هستند.

جلیلی تأکید کرد: مرحله پایانیِ جشنواره 10، 11 و 12 تیر و مراسم اختتامیه 14 تیر سال جاری(1403) برگزار می‌شود.

حمایت از گروه‌های کُر و آکاپلا برای تقویت سرود

در ادامه این نشست خبری، امیرحسین سمیعی رئیس جشنواره سرود فجر گفت: تقویت سرود هدف اصلی ماست. برای تقویتِ فنیِ گروه‌های سرود به شیوه آکادمیک به سمت حمایت از گروه‌های کر و آکاپلا می‌رویم. تلاش ما این است که در حوزه آموزش و اجرا شاهد بالا رفتن کیفیت اجراها باشیم.

سمیعی درباره استعدادهای شهرستان‌های مختلف در حوزه سرود تاکید کرد: ما سفرهای استانی را از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم و مدیر دفتر سرود هم در این سفرها همراه ما بود که یکی از اهداف‌مان کشف استعدادهای سرودی است. می‌خواهیم شرایط را برای ارائه آثار گروه‌های سرودِ سراسر کشور در قاب رسانه و اجراها فراهم کنیم.

او ادامه داد: در سفر شیراز و بوشهر با بزگوارانی از این گروه‌های حرفه‌ای نشست داشتیم. در برخی استان‌ها مربیان تکنیکی و ورزیده‌ای داریم. مثل شیراز که گروه‌های کُر حرفه‌ای تشکیل داده‌اند. مسیری جاری در شناسایی گروه‌های سرود داریم. در حال حاضر ممکن است به یک دوران زودبازدهی برسیم اما ارتقاع سطح کیفی شاید بارقه‌هایش را یک سال بعد ببینیم.

مدیرکل دفتر موسیقی گفت: مقوله سرود، مقوله هم‌افزایی این ظرفیت‌های مردمی لست. سرودها معمولا از جوشش‌های مردمی سرچشمه گرفته‌اند.

هدف جشنواره ارتقای کیفی سرود است

سمیعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های موازیِ ارگان‌های مختلف در حوزه سرود گفت: مبنای سرود تحت نظر نهادهایی انجام می‌شود که اشتراک‌های نظارتی دارند. محورهای سرود معمولاً مشخص است. بحث ما در کیفیت ارتقای موسیقی و شعریِ سرود است. برخی از سرودها خودجوش است که بحث دیگری دارد. سنجش این سرودها در جشنواره‌های ما انجام می‌شود. اگر کمیت بیشتر شود، وزارت ارشاد ورود می‌کند.

او تاکید کرد: وقتی صحبت از آکادمیک‌تر شدن گروه‌های سرود می‌کنیم بخش مهمی از آن در همکاری با دانشگاه است. برای مربیان سرود و استعدادهای سرود کلاس‌های آموزش در مراحل و سطوح مختلف برگزار کنیم. دانشگاه می‌تواند استعدادها را به ما معرفی کند تا در ترتیب و آموزش گروه‌ها چه کلاس‌های درسی می‌تواند در نظر گرفته شود. مربیان پرورشی را برای ارتقای سرود آموزش می‌دهیم.

در بخش دیگری از این نشست حامد جلیلی درباره تفاهم با آموزش و پرورش برای ارتقای سرود در مدارس گفت: تفاهمی با وزارت آموزش و پرورش داشته‌ایم که براساس آن آموزش مربیان پرورشی برعهده دفتر سرود باشد و این اتفاق امسال رخ می‌دهد.

رویکرد جدید آموزش‌وپرورش در حوزه سرود و تئاتر دانش‌آموزان

جلیلی افزود: سرود بحثی جهادی است. گروه‌های سرود هزینه‌هایشان آنقدر زیاد نیست. بیشتر اجراها شکل جهادی دارند. هدف اصلی ما حمایت از گروه‌هایی است که ظرفیت دارند ولی امکانات لازم را ندارند.

مدیر دفتر سرود گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد 6 هزار گروه سرود در ظرفیت‌شان دارند. ما برای فراخوان از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم و بسیاری از گروه‌های شرکت کننده در جشنواره از طریق همین کانون مساجد بودند. جشنواره سرود مَرکب حرکت است نه مقصد حرکت.

در بخش دیگری از این نشست امیرحسین سمیعی گفت: باور دارم که سرود اتفاقی مؤثر است. می‌تواند در قالب‌های محتوایی مختلف ایفای نقش کند.

او ادامه داد: جشنواره مَرکب حرکت است نه مقصد حرکت. ما صحبت از مبنای آکادمیک می‌کنیم چرا که خلاء آن را احساس می‌کنیم. در دوره‌ای بهترین گروه‌های سرود را در آموزش و پرورش می‌دیدیم. اما اکنون اینگونه نیست. ما دنبال علت این ماجرا هستیم. به همین علت است که به سمت آکادمیک کردن سرود می‌رویم. توجه و تاکید ما به گروه‌های کر است. این اتفاق در سال‌های گذشته نیافتاده است. بسیاری از آثار ارزشمند سرود را گروه‌های کر خوانده‌اند.

سمیعی تأکید کرد: ما به راهبری مجهز برای اجماع ظرفیت‌های سرود در سراسر کشور نیاز داریم. ما تلاش می‌کنیم تا با مرجع قرار دادن جشنواره تلاش کنیم تا همه این گروه‌ها و مراجع را حمایت کنیم و آنها را از نظر کیفی بالا ببریم.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • در نظر داریم امسال حدود ۱۱ هزار معلم در خراسان رضوی جدید جذب کنیم
  • هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است
  • توجه به کمیت‌ها نباید جلوی توسعه کیفی آموزش را بگیرد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران