Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا- رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی منطقه آزاد چابهار گفت: باشگاه گردشگری «دوستداران چابهار»منجر به جذب گردشگر در این منطقه تفریحی و تاریخی شده است.

حسام ‌الدین یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باشگاه گردشگری «دوستداران چابهار» با هدف جذب گردشگر و ارائه تخفیفات به مسافران راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: گردشگران با عضویت در این باشگاه از خدمات ویژه سفر به منطقه آزاد چابهار و مشوق هایی در هزینه های سفر برخوردار می شوند.
رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی منطقه آزاد چابهار گفت: استفاده از تخفیفات ویژه در مراکز تجاری، هتل ها، رستوران ها، اماکن تفریحی و گردشگری از مزایای عضویت در باشگاه «دوستداران چابهار» است.
وی ادامه داد: هموطنان ایرانی با ارسال گزینه یک به سامانه پیامکی سازمان منطقه آزاد چابهار (30005015) و ثبت یکی از کارت های بانکی عضو شتاب به عضویت باشگاه «دوستداران چابهار» خواهند پیوست.
یوسفی بیان کرد: بیش از 30 رویداد فرهنگی، ورزشی و تفریحی شاد و متنوع شامل مسابقه ‌ها، کارناوال‌ ها، کنسرت‌ ها و جشنواره ‌ها در چابهار در حال اجراست.
وی اظهار داشت: هنرمندان و خواننده‌ های مختلفی در طول ایام نوروز در منطقه آزاد چابهار برنامه خواهند داشت که از جمله آن گروه هوروش بند، علیرضا طلیسچی، سینا شعبان‌خوانی، شهاب مظفریی و علی شمس الهی خواهد بود.
رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات سفرهای منطقه آزاد چابهار همچنین جشنواره بهار در چابهار، نمایشگاه سوغات و هدایا و برنامه‌ های متنوع همچون اجرای مسابقات مجسمه‌ سازی، کارناوال شادی، ایستگاه های صلواتی، دوچاپی بلوچی، رقص شمشیر، رالی و مسابقه قویترین مردان گردشگر در این شهرستان اجرا می شود.
وی تصریح کرد: گشت مشترک کمیته های ارزیابی عملکرد، جامعه بازاریان، بهداشت، سلامت و حراست سازمان باهدف نظارت برصنوف ارائه دهنده موادغذایی به مسافران و گردشگران نوروزی در سطح منطقه آزاد چابهار بویژه پلاژ ساحلی تیس انجام و هشدارهای لازم در این خصوص به متولیان امر داده شد.
یوسفی گفت: جایگاه میلاد شماره 2 منطقه آزاد چابهار با استفاده از المان های بومی برای برگزاری 'جشنواره بهار در چابهار' در حال آماده سازی است و برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و شاد توسط هنرمندان مطرح کشور و استان سیستان و بلوچستان تا پایان تعطیلات نوروز در این مکان اجرا می شود.
وی بیان کرد: استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از برنامه های منطقه آزاد چابهار خوب بوده و برخی از اقدامات نظیر راه اندازی نمایشگاه سوغات، هدایا، صنایع دستی و غذاهای محلی کشور سبب جذب بیشتر گردشگر و استقبال کننده شده است.
مدیر روابط عمومی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: نمایشگاه سوغات و هدایا مشتمل بر 60 غرفه از 22 استان کشور تا آخر تعطیلات نوروزی در محل جایگاه میلاد شماره یک منطقه آزاد چابهار روبروی مجتمع تجاری صالحیار برای بازدید و خرید محصولات مسافران و گردشگران نوروزی و همچنین شهروندان چابهاری برپاست.
وی گفت: مراکز اطلاعات گردشگری مستقر در سه نقطه سطح منطقه آزاد چابهار، شامل گیت شمالی، میدان تیس و میدان امام خمینی (ره) در ایام تعطیلات نوروز توسط راهنمایان مجرب، آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.
یوسفی برنامه ریزی برای اطلاع رسانی مطلوب از خدمات و برنامه از طریق رسانه های مختلف نظیر خبرگزاری ها، نشریات، شبکه های اجتماعی و رادیو بهار منطقه آزاد چابهار را اقدامات خوب در ایام سال نو عنوان کرد.
3043**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري منطقه آزاد چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استان لرستان همواره به دلیل تنوع آب‎ و ‎هوایی بی‌نظیر، آثار تاریخی و باستانی فراوان و جاذبه‌های بی‌نظیر و بکر گردشگری موردتوجه گردشگران بوده و به علت قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های خوزستان و کرمانشاه در فصول گردشگری به ویژه ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
شهرستان سلسله نیز با قرار گرفتن در شمال استان و به دلیل جوشش بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب دارای آب و هوایی دلپذیر و طبیعتی دل‌انگیز و فرح‌بخش است به‌گونه‌ای که زیبایی‌های دل‌فریب و آثار تاریخی بسیار این شهرستان هرسال در ایام گردشگری، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط استان و کشور به این شهرستان که به بهشت لرستان معروف است می‌کشاند و بی‌شک این شهرستان می‎تواند در سایه‌سار توجه بیشتر مسئولان به یکی از شهرستان‎های پربازدید برای گردشگران تبدیل شود.
سراب هنام یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای شهرستان سلسله است که در۱۵ کیلومتری شرق شهر الشتر واقع شده است و به علت قرارگرفتن در کنار خانه تاریخی رحمتی پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
آنچه سبب وجه تمایز این سراب با دیگر سراب‎های منطقه شده، سرچشمه گرفتن آن از دل بنایی تاریخی خانه رحمتی است.
خانه‌ای تاریخی که در سال ۱۳۲۰ و در دوران پهلوی اول توسط شخصی بنام مردان رحمتی ساخته شده و به همین دلیل این بنای تاریخی خانه رحمتی نام گرفته است.
مساحت این بنای ارزشمند در حدود ۳۰۰ متر مربع بوده و گویا توسط دو معمار الشتری با مصالحی از سنگ و چوب ساخته شده، این اثر در سال ۱۳۸۵ از طرف مالک آن به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذارشده و با شماره ۱۶۰۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرداری الشتر نیز  باهدف جذب بیشتر گردشگر اقداماتی در جهت زیباسازی محیط اطراف این سراب کرده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است