Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد، ادعاي کاخ سفيد مبني بر اين که داعش در سوريه به طور کامل شکست خورده و از بين رفته، دروغ است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از الکوثر، نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد، اظهارات غيرمسئولانه ترامپ را در به رسميت شناختن حاکميت رژيم صهيونيستي بر منطقه اشغالي جولان به شدت محکوم کرد و خواستار اقدام عملي دبير کل سازمان ملل و شوراي امنيت براي جلوگيري از ياغي گري هاي آمريکا و نقض قوانين بين المللي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شار الجعفري نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد روز جمعه تاکيد کرد ادعاي آمريکا درباره شکست داعش در سوريه دروغي بيش نيست.نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد روز جمعه در کنفرانسي مطبوعاتي در رابطه با ادعاي کاخ سفيد مبني بر اين که داعش در سوريه به طور کامل شکست خورده و از بين رفته، دروغ است.
در حالي که سارا ساندرز سخنگوي کاخ سفيد اعلام کرده است تروريستهاي داعش در خاک سوريه به طور کامل نابود شده اند، بشار الجعفري ضمن محکوم کردن و بي اساس دانستن اين ادعاي آمريکا تاکيد کرد آنچه آمريکاييها درباره داعش مي گويند يک بلوف است.
داعش هيچگاه يک کشور نبوده است. اين گروه از تعداد محدودي تروريست تشکيل شده که از نقاط مختلف جهان هستند و از طرف سرويسهاي اطلاعاتي برخي کشورها از جمله آمريکا و انگليس حمايت مالي مي شوند.
رئيس جمهور آمريکا نيز براي توجيه اظهارات خود در خصوص شکست کامل داعش در سوريه دو نقشه جغرافيايي از سوريه به روزنامه نگاران نشان داد که يکي از آنها مربوط به قبل از مداخله نظامي آمريکا در سوريه و ديگري مربوط به بعد از اقدام نظامي آمريکا در اين کشور بود. در نقشه اول مناطق زيادي از خاک سوريه تحت اشغال داعش نشان داده شده بود اما در نقشه دوم از علامتهايي که اين مکانها را مشخص کرده بود، خبري نبود.
دسامبر سال گذشته دونالد ترامپ تاکيد کرد آمريکا تروريستهاي داعش را به طور کامل در سوريه از بين برده است. وي در ادامه دستور خروج نظاميان آمريکايي را از سوريه صادر کرد.
بشار جعفري در نشستي خبري در نيويورک گفت: دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا روز پنجشنبه 21 مارس (اول فروردين) در اقدامي که با ساده ترين موازين، اصول و اخلاقيات حاکم بر روابط بين الملل منافات دارد، در توئيتي از به رسميت شناختن حاکميت رژيم اشغالگر اسرائيل بر منطقه اشغالي جولان سوريه سخن گفت. او و دولتش با اين اقدام، جامعه بين المللي، سازمان ملل متحد و قطعنامه هاي شوراي امنيت را که طي دهه هاي طولاني از اصول زيربنايي مشروعيت بين المللي بوده اند، به سخره گرفتند. دولت جمهوري عربي سوريه اين اظهارات غيرمسئولانه درباره جولان اشغالي سوريه را به شدت محکوم مي کند و يادآور مي شود سازمان ملل از طريق قطعنامه هاي متعدد مجمع عمومي اين سازمان و قطعنامه 497 سال 1981 شوراي امنيت تأييد کرده است جولان منطقه اي اشغالي است. از اين رو هر گونه اقدام رژيم اشغالگر اسرائيل در اين اراضي اشغالي لغو، باطل و فاقد هر گونه اعتبار و ارزش قانوني است. اظهارات اخير ترامپ درباره جولان اشغالي بار ديگر جانبداري کورکورانه آمريکا از رژيم اشغالگر صهيونيستي و حمايت بي حد و مرز واشنگتن را از اقدمات خصمانه تل آويو ثابت کرد. اين اظهارات با وضوح هر چه تمام تر نشان دهنده به سخره گرفته شدن مشروعيت بين المللي و نقض آشکار قطعنامه هاي سازمان ملل و به ويژه قطعنامه 497 شوراي امنيت از سوي آمريکاست؛ قطعنامه اي که اعضاي شوراي امنيت به اتفاق آرا و از جمله با رأي مثبت خود آمريکا آن را تصويب کردند. ما بار ديگر تأکيد مي کنيم آمريکا هيچ حقي در تعيين سرنوشت منطقه اشغالي جولان سوريه ندارد و اين حق از سوي هيچ نهادي به آن واگذار نشده است. هر گونه تصميم آمريکا در به رسميت شناختن جولان اشغالي به عنوان قلمرو اسرائيل و يا هر اقدامي که ناقض حق جمهوري عربي سوريه در بازپس گيري اراضي اشغالي و احقاق حق حاکميت بر آن باشد، اقدامي خصمانه، تحريک آميز، غيرقانوني و فاقد هر گونه ارزش است. اين اظهارات ايجاد اختلال در تعهدات آمريکا به عنوان يکي از اعضاي دائم شوراي امنيت و کشور ميزبان سازمان ملل متحد, در قبال منشورها و اصول قوانين بين المللي است.
بشار جعفري افزود: اظهارات رئيس جمهور آمريکا و ارکان دولت او درباره منطقه اشغالي جولان و سفرهاي مقامات آمريکايي - که خود را نماينده مردم آمريکا مي دانند- به اين منطقه ، به هيچ عنوان تغييري در اين واقعيت ايجاد نمي کند که جولان بخشي از خاک جمهوري عربي سوريه بوده است و خواهد بود و ملت سوريه بيشتر از گذشته عزم خود را براي آزادسازي اين بخش ارزشمند از سرزمين خود و بازگرداندن آن به آغوش ميهن با انواع و اقسام ابزارهاي موجود جزم کرده اند و هر کسي بخواهد يا نخواهد و دير يا زود اين اتفاق رخ خواهد داد. براي جامعه جهاني آشکار شده است آمريکا با سياست هاي متکبرانه خود به عامل اصلي متشنج کردن اوضاع بين المللي و تهديدي براي صلح و ثبات بين المللي تبديل شده است. همچنين آشکار شده است سياست خارجي آمريکا در حال حاضر از نوعي افراط گرايي پيروي مي کند که آدم را به دوران قانون جنگل و عصر حجر باز مي گرداند. دولت آمريکا شيوه اي خصمانه را با شعار تشديد تنش ها با کشورهاي عضو سازمان ملل در پيش گرفته است و اين مسئله به وضوح در تعامل با سوريه، روسيه، چين، اروپا، ايران، مکزيک، کانادا، ونزوئلا و بسياري از کشورهاي ديگر مشهود است. حال و اوضاع سياست کنوني امريکا دقيقا مانند اين است که کسي به ديگران بگويد اگر سخنان مرا پسنديديد چه بهتر، اگر نپسنديديد خود را به دريا بيندازيد.
نماينده سوريه در پايان گفت: از دبير کل سازمان ملل، شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل مي خواهيم اظهارات اخير ترامپ را محکوم کنند و گام هاي عملي لازم را براي پيشگيري از ياغي گري هاي آمريکا و تضمين احترام اين کشور به قطعنامه هاي بين المللي و حفظ امنيت، صلح و ثبات جهاني بردارند. من تقريبا يک ساعت پيش با ارسال دو نامه همزمان به دبير کل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت از آنها خواستم موضع اخير دولت آمريکا را در مورد منطقه اشغالي جولان محکوم کنند. ما شاهد بوديم اتحاديه اروپا، اتحاديه عرب، روسيه و چين اظهارات اخير ترامپ را رد و محکوم کردند و اميدواريم دبير کل سازمان ملل نيز به صورت آشکار و شفاف اين اظهارات را که ناقض قطعنامه هاي شوراي امنيت و منشور سازمان ملل هستند، قاطعانه رد و محکوم کند. ما منتظر اقدامات و تصميمات شخص دبير کل سازمان ملل و شوراي امنيت در اين خصوص هستيم و اگر شاهد حرکتي از سوي دو نهاد نبوديم، تصميمات لازم و مناسب را اتخاذ خواهيم کرد. به نظر من اظهارات سخنگوي دبير کل سازمان ملل متحد باعث نمي شود دبير کل نظر شخصي خود را در اين زمنيه اعلام نکند. همچنين شوراي امنيت نيز از اتخاذ تصميم گيري هاي لازم در خصوص اين مسئله مهم معاف نيست، چرا که اساسا اقدام رئيس جمهور آمريکا، دو قطعنامه 497 و 242 ( قطعنامه شوراي امنيت که در سال 1967 تصويب شد و از رژيم صهيونيستي خواست به مرزهاي قبل از جنگ 1967 بازگردد) را نقض کرده است. هر دو قطعنامه سنگ بناي روند مسالمت آميز برقراري صلح در عرصه مناقشه عربي - اسرائيلي به شمار مي روند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بشار جعفري آمريکا رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید مدعی شد آمریکا به رژیم صهیونیستی برای کمک رسانی به غزه فشار می آورد.

به گزارش مشرق، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید احتمال ارتکاب نسل کشی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

«جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه مدعی شد: هیچ مدرکی مبنی بر نسل کشی ارتش اسرائیل در غزه وجود ندارد، اما تعداد قربانیان بسیار زیاد است و مردم از گرسنگی می‌میرند.

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید مدعی شد: آمریکا همچنان به اسرائیل فشار می‌آورد تا برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین و تلاش برای دستیابی به آتش‌بس بیشتر تلاش کند.

کربی این را هم به ادعاهایش افزود که دولت بایدن نسبت به نتانیاهو در مورد ضرورت کمک رسانی به غزه بسیار سختگیر بود، در غیر این صورت آمریکا تغییر سیاست خود را بررسی خواهد کرد.

این ادعاها در حالی مطرح شد که وزارت بهداشت نوار غزه امروز از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد