Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ نورمحمد تربتی نژاد نماینده حوزه انتخابه استان گلستان درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده این استان گفت: از روز دوشنبه ۲۷ اسفندماه استان گلستان با بارندگی شدید مواجه شد که باعث ریزش و خیزش معابر عمومی از جمله محور خوش ییلاق و دیگر محور‌ها شده بود که آب گرفتگی رخ داد.

وی تاکید کرد: آب گرفتگی را در برخی شهر‌ها و روستا‌ها از جمله شهرستان گنبد کاووس داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پر شدن سد‌هایی مثل بوستان و گلستان که در این استان وجود داشت، باعث سرریز شدن آب و ایجاد آب گرفتگی بسیاری از شهر‌ها و روستا‌ها در استان گلستان شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: گنبد و آق قلا شهر‌هایی هستند که آب گرفتگی زیادی دارد. آق قلا از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده که محور جاده آق قلا به گنبد در بخش‌های شمالی و جنوبی از هم جدا شده است. در بخش شمالی آق قلا آب گرفتگی بسیار شدید است و آب گرفتگی در منازل مردم هم وجود دارد و خساراتی هم داشته و برخی از مردم به مدارس و اماکن عمومی منتقل شده‌اند.

نماینده مردم گرگان گفت: آب زیادی از سد‌ها سرریز شده و معابر خروجی به اندازه کافی وجود نداشت که آب‌ها خارج شود برای همین هم جاده کمربندی که یکی از موانع خروج آب از شهر آق قلا بود، شکافته شد و چند محور ایجاد شد و خروجی آب ایجاد شد، اما سنگر بعدی راه آهن گرگان - اینچه‌برون بود که، چون ارتفاعش از سطح زمین بیشتر بود مانع از خروج آب می‌شد که مردم خواستار این بودند که راه آهن هم شکافته شود.

وی تصریح کرد: بیل‌های مکانیکی و ابزار‌های مورد نیاز فراخوانده شد تا راه خروجی آب تعبیه شود و اقداماتی صورت گرفت، اما چون این مساله خاتمه پیدا نکرد مجبور شدند راه آهن را بشکافند که آب‌ها راه خروجی بیشتری داشته باشد و شهرستان آق قلا از آب گرفتگی نجات پیدا کند.

تربتی‌نژاد اظهار کرد: برخی از مردم که به علت آب گرفتگی نمی‌توانستند در منازل خود ساکن شوند به مدارس انتقال داده شدند و آموزش و پرورش آمادگی کامل پیدا کرده که در صورت نیاز از مدارس بیشتری برای اسکان مردم استفاده کند. مقداری هم مسائل تغذیه‌ای وجود داشت که با کمک مردم و اقدامات دولتی در حال تامین شدن است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سیل گلستان سیل در استان گلستان آق قلا سیل روستای آق قلا سیل و آبگرفتگی سیلاب سیل زدگان سیلاب در شمال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • محبوس شدن ۳ نفر در معدن فلاورجان به دلیل ریزش تونل / آخرین وضعیت بارش‌ها در اصفهان + فیلم
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • عکسی از ترافیک نیمه شب جاده شمالی خبرساز شد
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت