Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@10:44:07 GMT

اسکان موقت 8 هزار حادثه دیده سیل و برف در گلستان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۶۳۱۸

اسکان موقت 8 هزار حادثه دیده سیل و برف در گلستان

محمدعلی هروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از تاریخ 26 اسفند سال گذشته تا ساعت 23 دوم فروردین در 10 شهرستان درگیر حادثه سیل، برف و کولاک بوده، 56 هزار و 253 نفر دچار حادثه شدند که به 50 هزار و 231 نفر امدادرسانی شد.
وی ادامه داد: از این تعداد 8 هزار و 15 نفر اسکان موقت داده شده و عملیات تخلیه آب از 10 هزار و 83 منزل اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه در این مدت 289 خودرو رهاسازی شد تاکید کرد: یک هزار و 551 امدادگر و نجاتگر در قالب 349 تیم در این مدت عملیات امداد و نجات را بر عهده داشتند که 47 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه خودروی نجات، 216 دستگاه خودروی کمک‌دار، 12 قایق نجات، 148 موتور پمپ لجن‌کش و چهار فروند بالگرد در عملیات‌ امداد و نجات به کار گرفته شد.
هروی اظهار داشت: چهار بالگرد در این مدت 24 ساعت و 15 دقیقه پرواز را در 25 سورتی همراه 61 نیروی امدادی اجرا کردند که 9 هزار و 800 کیلوگرم بار از قبیل تجهیزات و مواد خوراکی مورد نیاز برای حادثه دیدگان توسط این بالگردها به منطقه ارسال شد.
وی تاکید کرد: در این مدت 21 هزار بطری آب معدنی، یک هزار و 291 چادر امدادی، 16 هزار و 704 قوطی کنسرو، 32 هزار و 120 قرص نان، 200 کیلوگرم برنج، 7 هزار و 180 تخته پتو، 10 هزار و 910 بسته غذلیی، 67 بطری روغن، 3 هزار و 284 تخته موکت و 3 هزار و 170 کیلوگرم نایلون بین حادثه دیدگان توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: خوشبختانه نگاه مهربانانه هم استانی‌ها و مردم خوب کشور در حوادث همیشه وجود داشته و با هماهنگی‌های صورت گرفته کمک‌های مردمی به پایگاه‌های امدادی هلال احمر در استان تحویل و با مدیریت و برنامه‌ریزی بین حادثه دیدگان توزیع شد.
هروی گفت: در این مدت 8 هزار و 200 بطری آب معدنی بزرگ و 250 بطری آب معدنی کوچک، 78 قوطی شیر خشک و 25 عدد پوشک اقلام اهدایی جمع‌آوری شده بوده است.
وی اظهار داشت: افرادی که قصد کمک نقدی به مردم سیل زده استان گلستان دارند می‌توانند از طریق کد دستوری #112*780* اقدام کنند.
7333/3091
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برنج سیل کمک های مردمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان حمید قویدل افزود: پیرو گزارش دریافتی مبنی بر وقوع بارش شدید و مسدود شدن راه ارتباطی ییلاقات آق داغ و روستای مره چین و آق سو، نجاتگران هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب ۲ تیم اسکان و تغذیه متشکل از ۵ نیروی عملیاتی با دو دستگاه خودروی کمک دار در محل حادثه حاضر شدند.

قویدل افزود: تا به حال تعداد ۴۸ قوطی کنسرو تن ماهی، ۴ کیلوگرم خرما، ۶۰ بطری آب معدنی، ۶۵ بسته بیسکوییت و ۱۰۰ قرص نان در میان ۵۵ نفر حادثه دیده توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه سرخ و سپید پوشان هلال احمر در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به مردم هستند، گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش از هموطنان گرامی می‌باشد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم