Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:02:04 GMT

بیش از ۲۵ هزار ظرفیت اسکان راهیان نور در خرمشهر

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۶۵۲۳

بیش از ۲۵ هزار ظرفیت اسکان راهیان نور در خرمشهر

عبدالامیر عریضاوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای اسکان راهیان نور در خرمشهر اردوگاه شهید باکری با ظرفیت اسکان بیش از ۲۰ هزار نفر، ستاد اسکان آموزش‌وپرورش با ظرفیت ۴ هزار نفر در روز، اردوگاه فاطمه زهرا (س) با ظرفیت ۷۰۰ نفر در روز، اردوگاه پادگان دژ با ظرفیت ۹۰۰ نفر و مساجد و محلاتی که امکان اسکان دارند در نظر گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر نظارت بهداشتی بر اردوگاه‌ها و محل استقرار این کاروان‌ها تأکید کرد و گفت: در پی برگزاری جلسه‌های شهرستانی و معرفی محل‌های اسکان، شبکه بهداشت خرمشهر سه گروه فعال برای نظارت بر اردوگاه‌ها، یادمان‌ها و اماکن استقراری در نظر گرفته است که مهمانان و زائران با مشکلات بهداشتی مواجه نشوند.

دبیر ستاد راهیان نور خرمشهر در ادامه به ارائه آماری از شمار بازدیدکنندگان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر پرداخت و بیان کرد: بازدید از موزه و مرکز دفاع مقدس خرمشهر در چهار بخش راهیان نور، بازدیدکنندگان عمومی یا مردمی و مسئولان کشوری و لشکری و مهمان خارجی است که در سال ۹۷ در این بخش‌ها ۸۵۶ هزار و ۲۵۰ نفر از این مرکز بازدید کردند.

وی افزود: حدود ۵۰۰ هزار نفر در بخش دانش‌آموزی، ۳۷۰ هزار نفر عمومی، بیش از ۶ هزار نفر بازدیدکننده خارجی و ۲۵۰ مسئول کشوری و لشکری از این مرکز و موزه بازدید کردند.

عریضاوی تعداد از بازدیدکنندگان در سال ۹۷ به نسبت مدت سال ۹۶ را مقایسه کرد و گفت: بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در بخش راهیان نور کاهش ۱۰ درصدی داشته اما در بخش عمومی ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش بازدیدکننده را داشته‌است.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر در ادامه با اشاره به وضعیت جوی و اقتصادی حاکم بر کشور و پیش‌بینی افزایش شمار گردشگران در نوروز ۹۸، به برشماری اقدامات انجام‌شده در این مرکز فرهنگی برای استقبال از راهیان نور و مسافران پرداخت.

وی در این رابطه اظهار کرد: در بخش خدمات رفاهی برای بازدیدکنندگان و زائران بحث ایستگاه صلواتی آب شرب، بهسازی سرویس‌های بهداشتی با ظرفیت روزانه ۱۰ هزار نفر در نظر گرفته‌شده است.

عریضاوی به اقدامات فرهنگی پیش‌بینی‌شده در این مرکز فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث خدمات فرهنگی نیز ۱۰ راوی و خادم خانم و ۱۰ راوی آقا برای هدایت کاروان‌ها و خانواده و زائران در حال فعالیت هستند و در بخش کودکان نیز غرفه کودک را برای کودکان به‌ویژه دختران خردسال در طبقه فوقانی مرکز با مدیریت امور بانوان مرکز آماده‌شده است که ظرفیت اجرای برنامه روزانه برای حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ را دارد.

وی افزود: همچنین در ضلع شمالی مرکز بازی تیراندازی به چهره‌های ترامپ و نتانیاهو را با توپ‌های بادی در نظر گرفته‌شده است که این بازی مورد استقبال جوانان، نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان قرارگرفته است.

کد خبر 4574152

منبع: مهر

کلیدواژه: راهیان نور 98 مناطق عملیاتی جنوب اردوهای راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نظم جهانی در حال تحولی دیگر است، اظهار کرد: انجام عملیات وعده صادق، نقطه عطفی در مقابله با رژیم صهیونیستی است وامروز با استقامت و حکمت مقام معظم رهبری نظم جهانی و منطقه‌ای در حال دگرگونی است و نظم جدید نه با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دشمنان از تحریم اقتصادی هم ناامید هستند اما همچنان به دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند تا با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند، بنابراین باید مراقب و آگاه بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم، افزود: اگر اردوهای راهیان نور نبود، در بحث روایت و تبیین رشادت‌ها و افتخارات دفاع مقدس خیلی عقب تر بودیم. وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری اردوهای راهیان نور تمام قد و خارج از بروکراسی اداری اهتمام جدی داشته باشند، چراکه دشمن دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس است و این تکلیف انقلابی و اعتقادی ما است

طبق اظهارات استاندار کردستان، دشمنان فعالیت رسانه‌ای ما را تحریم کرده‌اند، به طوری که اگر در فضای مجازی یک عکس از شهید سلیمانی بارگذاری و بازنشر شود، آن صفحه بسته خواهد شد که این اوج بی‌آبرویی برای مدعیان آزادی بیان است.

زارعی کوشا تصریح کرد: خاکریزهای ما امروز نه در شهرهای مرزی بانه، مریوان و شلمچه بلکه در دل آمریکا است و این‌ها معجزات انقلاب اسلامی است.

کد خبر 6094243

دیگر خبرها

  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • اعزام سه هزار نفر از بسیجیان لرستانی به اردوی راهیان نور غرب کشور
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی