Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@10:37:36 GMT

60روستا در استان گلستان آب ندارد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۶۵۵۴

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با بیان اینکه تاکنون مشکل آب 174 روستای استان برطرف شده است، گفت: همچنان آب 60 روستا قطع است. ناطقان: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، میثم جعفرزاده  افزود: پس از وقوع سیل به تاسیسات تامین آب شهرهای گنبد، آق قلا، انبارآلوم، بندرترکمن، گمیشان، کلاله، نوده خاندوز و بندر گز آسیب وارد شده و در حدود 200 روستا در شهرستان‌های گنبد، مینودشت، گالیکش و کلاله، آققلا، گمیشان، آزادشهر، رامیان دچار مشکلات تامین آب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مشکلات شهرهای متاثر از سیل بلافاصله برطرف شدد و تنها در شهرک یوسف آباد گنبد بدلیل تخریب خط آبرسانی توسط سیل و همچنین مسکن مهر کلاله بدلیل کدورت بالای چشمه، دچار قطعی شدند که البته کدورت در حال کاهش می‌باشد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو تاکید کرد: در طی روزهای گذشته، مشکل 174 روستا برطرف گردید و مشکل 26 روستا پابرجا مانده بود که اکثراً ناشی از قطع برق بود. لیکن به دلیل حرکت سیلاب، تعداد روستاهای دچار مشکل افزایش یافت و در حال حاضر در حدود 60 روستا دچار قطعی آب می‌باشند که به دلیل عدم وجود راه‌های دسترسی و غرقاب بودن، امکان آبرسانی سیار وجود ندارد.
جعفرزاده تصریح کرد: به همین علت و در پی هماهنگی‌های انجام شده تعداد (30 هزار بطری 1.5 لیتری) توسط آبفا مشهد، تعداد (6300 بطری 1.5لیتری) توسط آبفا خراسان رضوی و تعداد 10 هزار بسته آب نایلونی و بطری آب معدنی (45 هزار بطری 1.5 لیتری) توسط آبفا تهران تامین شده و در حال ارسال به مناطق سیل زده روستایی استان گلستان می‌باشد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر تعداد 23 دستگاه تانکر آبرسانی، 10 تیم عملیاتی و 10 تیم در حوزه روستایی در حال خدمات رسانی می‌باشند. منبع: فارس برچسب ها: روستا ، آب ، گلستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روستا آب گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)

باستان‌شناسان در بخشی از پروژه ۴۰ میلیون دلاری «احیای عمارت»، دو بطری شیشه‌ای مهروموم‌شده قرن ۱۸ را در مونت وِرنون کشف کردند. 

به گزارش فرادید، مونت ورنون (Mount Vernon) محل سکونت و مزرعه سابق جورج واشنگتن، جزء بنیانگذاران آمریکا و نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده است. ساخت عمارت کنونی سال ۱۷۳۴ توسط پدر جورج واشنگتن، آگوستین واشنگتن آغاز شد که توسط یک معمار ناشناس به صورت تدریجی ساخته شد. 

سال ۱۹۶۰ مونت ورنون یک مکان ملی‌تاریخی تعیین شد و در فهرست ملی اماکن تاریخی ثبت شد. این محوطه متعلق به انجمن بانوان مونت ورنون، قدیمی‌ترین سازمان ملی حفاظت از تاریخ در ایالات متحده است. 

«پروژه احیای عمارت» از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ در حال انجام یک پروژه حفاظتی از این بنای تاریخی برای محافظت از بافت اصلی ساختمان و اطمینان از یکپارچگی ساختاری آن است. 

در طول فاز ۱ پروژه، باستان‌شناسان حفاری‌های کوچکی در انبار عمارت انجام دادند و آنجا دو بطری دست‌نخورده‌ی ساخت اروپا را کشف کردند که مربوط به سال‌های ۱۷۴۰ تا ۱۷۵۰ است. 

هر دو بطری از جنس شیشه سبز تیره و حاوی مایعی هستند و از درون گودالی پیدا شدند که زیر کف‌پوش‌های آجری دهه ۱۷۷۰ انبار دفن شده بود. 

داگ برادبِرن، رئیس و مدیرعامل مونت ورنون می‌گوید: «ما به اکتشافات جالبی رسیدیم، از جمله این دو بطری شیشه‌ای کاملاً سالم حاوی مایعاتی که از قبل از جنگ استقلال آمریکا دیده نشده‌اند.» 

بطری‌ها برای حفاظت و تجزیه و تحلیل محتویات‌شان در یک محیط کنترل‌شده به آزمایشگاه فرستاده شدند. 

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد محتویات مایع آن‌ها هنوز دارای رایحه مشخص شکوفه‌های گیلاس (که برای ساکنان منطقه در فصل بهار آشنا بود) و همچنین حاوی بقایای گیلاس از جمله ساقه‌ها و هسته‌ها است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان گلستان آغاز شد
  • ۲۷۲۰۲ داوطلب کنکور در گلستان با یکدیگر رقابت می‌کنند
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • پاسخ مورایس به انتقاد هواداران سپاهان
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!