Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@18:31:01 GMT

اولین سفر پربار ظریف در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۶۶۱۲

اولین سفر پربار ظریف در سال ۹۸

وزیر امور خارجه کشورمان سال ۹۸ را با سفری استراتژیک و بسیار مهم کلید زده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان،‌ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان سال ۹۸ را با یک سفر استراتژیک و بسیار مهم کلید زده است.

 

ظریف در حالی در استانبول حضور یافته که به پیشنهاد او جلسه اضطراری سازمان همکاری های اسلامی در خصوص حمله تروریستی در نیوزیلند برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر امور خارجه کشورمان از روز گذشته در ترکیه و در این اجلاس حضور یافته و ضمن سخنرانی و انجام دیدارهای مهم با همتایان خارجی خود توئیت هایی نیز در پاسخ به دشمنان جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده است.

 

بنابراین گزارش،‌ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی پنجشنبه اول فروردین عازم ترکیه شد.

 

«محمد جواد ظریف» در استانبول دربدو ورود به استانبول به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت:  حمله تروریستی در نیوزیلند نشاندهنده یک حرکت بسیار خطرناک در غرب است و آن حرکت، حرکت اسلام ستیزانه در غرب است. بعضی از مسئولین و نهادهای غربی هم یا با سکوت و یا با حمایت در این حرکت بسیار خطرناک شرکت دارند، کسانی که مانع ورود شهروندان کشورهای مسلمان به کشورهایشان می‌شوند، کسانی که مانع استفاده از علائم اسلامی در کشورهایشان می‌شوند، متاسفانه آنهایی که دم از آزادی بیان می‌زنند هم آزادی بیان مسلمین را سرکوب می‌کنند و هم به اسم آزادی بیان اجازه می‌دهند همه گونه توهینی به علیه مسلمان‌ها انجام بشود و ما تبعات این را در جاهای مختلف در غرب داریم می‌بینیم.

 

ظریف با اشاره به حمله تروریستی بامداد جمعه هفته گذشته به نمازگزاران در دو مسجد نیوزیلند که حداقل ۵۰ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشت، تصریح کرد: «حادثه نیوزیلند در واقع یک حادثه تنها نبود، این یک حادثه‌ای است که قسمتی از یک روندی است که متاسفانه شکل گرفته است».

 

وی افزود: «هفته گذشته بعد از وقوع این حادثه دردناک در تماس با وزیر امور خارجه ترکیه داشتم از ایشان درخواست کردم که یا اجلاس وزرا یا اجلاس سران برای بررسی این موضوع برگزار شود، خوب دوستان ترکیه‌ای ما با توجه به حساسیتی که به موضوع دارند، فورا این تصمیم را گرفتند یعنی با فاصله یکی دو ساعت وزیر خارجه ترکیه به من اعلام کرد که جلسه وزرا تشکیل می‌شود، این اقدام بسیار مناسبی بود که دولت ترکیه انجام داد».

 

وی سپس روز گذشته دوم فروردین در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی اقدام تروریستی اخیر در نیوزیلند شرکت کرد.

 

وی پیش از حضور در این نشست با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه ای خود و «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان هم دیدار کرد.

 

ظریف در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت که مشروح اظهارات او را در اینجا می خوانید.

 

وزیر خارجه ایران پس از نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول در توییتر خود نوشت: «همراه با وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در ترکیه حضور دارم.‌ همگان حادثه تروریستی وحشیانه کرایست چرچ علیه مسلمانان را محکوم کردیم و خواستار اتحاد علیه موج خطرناک نژاد پرستی و اسلام هراسی در غرب شدیم».

 

ظریف افزود: «همچنین همه از تلاش مستمر دونالد ترامپ برای دادن آنچه که حق رژیم نژاد پرست اسرائیل نیست شوکه شدیم: ابتدا قدس شریف و اکنون منطقه جولان در سوریه».

 

در اقدامی دیگر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد شنبه در واکنش به توئیت «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود، تاکید کرد پادشاهان امپراطوری پارس بود که قوم یهود را نجات داد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در صفحه شخصی توئیتر خود با بیان اینکه حتی کتاب آسمانی «تورات»  را برای مقاصد ایران‌هراسی تحریف کرده‌اند، نوشت: «چیزی که (تورات) در حقیقت می‌گوید، این است که یک شاه پارسی، یهودیان را از اسارت در بابل نجات داد».

 

وی همچنین افزود: «دیگر شاه پارسی، یهودیان را از نسل‌کشی نجات داد. از منطقه نِقب برای توطئه‌گران قاتل درود فرستادند نه پارس. شاه پارس، تنها فرد خارجی است که عنوان مسیح به او اتلاق شده است»./

 

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف اعتکاف خسارت سیل استان بوشهر خسارات سیل گلستان اعتکاف ماه رجب چهارشنبه سوری سیل سفر ظریف به استانبول استانبول ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، به گفت وگو و تبادل نظر در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تأکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا