Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@19:35:10 GMT

تکثیر ماهیان استخوانی در آستارا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۷۰۴۷

تکثیر ماهیان استخوانی در آستارا آغاز شد

صادق خاصی پور روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با مشارکت بخشداری و شورای اسلامی شهر لوندویل آستارا، تعدادی از کارشناسان اداره کل شیلات گیلان تا اواسط اردیبهشت امسال به تکثیر ماهی ها اقدام خواهند کرد.
وی اضافه کرد: کارشناسان شیلات با سد توری، ماهیان مولد را صید و از آنها به روش مصنوعی، تخم و اسپرم می گیرند و تخم های لقاح یافته، جهت پرورش به کارگاه های تکثیر مرکز گیلان منتقل و پس از رسیدن به وزن یک تا سه گرم، در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاصی پور ادامه داد: بیش از 90 درصد ماهیان صید شده، حاصل تکثیر مصنوعی است و سال گذشته بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه چلوند آستارا رها شده بود.
وی یادآور شد: بسیاری از رودخانه های گیلان بنا بر عوامل زیست محیطی، شرایط تخم ریزی ماهیان را ندارند و عملیات تکثیر مصنوعی به غنی سازی ذخایر ماهی ها کمک می کند.
رودخانه های چلوند و آستاراچای شهرستان آستارا، بستر مناسب ترمیم ذخایر دریایی، تولیدمثل و تخم ریزی ماهیان استخوانی هستند و امکان رهاسازی میلیون ها قطعه بچه ماهی استخوانی در آنها وجود دارد.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و ساحل دریای خزر قرار دارد و در 18 کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان، ماهی استخوانی صید می شود و پارسال سه هزار و 672 کیلوگرم از این نوع ماهی صید شد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان گیلان دریای خزر زیست محیطی شورای اسلامی شهر وزن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صفیه رجبی افزود: نخستین دوره از دیروز با ۴۰ کارآموز در شهرستان ماسال آغاز شده و به تدریج در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد. وی ارتقای مهارت قالی بافان را یکی از عوامل ترغیب این صنف، برای تولید قالی و فرش‌های اصیل دانست و گفت: این دوره‌های مهارت آموزی نقش مهمی در فراگیری روش‌های نوین هنر در ارتقای این صنعت دارد. رئیس اداره فرش صمت گیلان؛ افزایش بهره وری در بافت انواع قالی و فرش و کاهش هزینه‌های تولید این را از دیگر مزایای دوره‌های آموزشی عنوان کرد. وی در پایان تصریح کرد: قرار است، دوره ارتقای مهارت قالی بافان برای ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه فرش دستبافت، در قالب ۵ دوره آموزشی، طبق دستورالعمل‌های مرکز ملی فرش ایران برگزار، و برای شرکت کنندگان گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان