Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@10:49:12 GMT

نگاه جهادی به اقتصاد کشور با نقش آفرینی جوانان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۷۰۹۰

نگاه جهادی به اقتصاد کشور با نقش آفرینی جوانان

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در اولین نماز جمعه سال جدید در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه راهبرد تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید در سخنانی مهم تبیین شده است، گفت: معظم له اقتصاد جهادی را اولویت اصلی کشور دانسته اند به طوریکه باید نقدینگی در اختیار مردم به سرمایه گذاری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نباید شعارهای های تعیین شده به یک سال محدود شود، افزود: اگر تولید در کشور رونق یابد، مشکل اشتغال و کاهش ارزش پول ملی نیز حل می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز از فعالان اقتصادی خواست در سال ۹۸ تولید و سرمایه‌گذاری را جدی بگیرند و اجازه ندهند برخی افزاد سودجو و دلال در این عرصه جولان بدهد.

وی ادامه داد: توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع و جلوگیری از رشد قارچ گونه بانک ها، جلوگیری از واردات بی رویه و توجه ویژه به تولید ملی، تقویت دام، بخش کشاورزی، صنایع کوچک و متوسط و صنایع دانش‌بنیان از دیگر مسائل مورد تاکید رهبر انقلاب برای تحقق راهبرد سال است که باید مردم و مسئولان با وحدت و همدلی در پیشبرد اهداف آن تلاشی جهادی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ابراز امیدواری از نقش آفرینی موثر صاحبان اندیشه و فکر در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در گام دوم انقلاب، گفت: گام دوم انقلاب یعنی شناخت ظرفیت و شناختن فساد دشمن است، چرا که امروز غرب بر این اعتقاد است که اگر ملت ایران بر چیزی اراده کند، قطعاً آن را به نتیجه می‌رساند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جوانان انقلابی با هر گرایش و سلیقه ای برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب جهت رونق تولید در سال جدید با همتی جهادی به میدان بیایند، گفت: رهبر معظم انقلاب از جوانان انقلابی خواسته اند از مسائل فردی و حاشیه‌ای دور باشند و همیشه وحدت را دنبال کنند و مرزهای دشمن را شناخته و در مرزبندی با دشمن دقت زیادی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه افزود: اگر در تولید ملی و رونق آن توجه شود و تولید ملی شتاب یابد قطعاً بسیاری از مشکلات اشتغالی، کاری، تورم و اقتصادی حل می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه نود و هفتمین سال خورشیدی، روزهای پر حادثه ای را اقصی نقاط جهان تجربه کرد، گفت: پیروزی محور، پیروزی حزب الله در پارلمان لبنان، سفر بشار اسد به ایران، خروج آمریکا از توافقنامه برجام، شروع اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه و گسترش آن در اروپا بخشی از این حوادث بود.

وی افزود: سال ۹۷ را شاید بتوان سالی بر امور موفقیت‌ها و شکست‌های دنیا نامید و در حقیقت سالی پرحادثه دانست چرا که در این سال اتفاقات بسیار مهمی در اروپا، آمریکا و غرب آسیا رخ داده است، دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی، توافق یمن، انتخابات عراق، شکست رژیم صهیونیستی در جنگ دو روزه، ناکامی محور غربی در تصویب قطعنامه علیه حماس، سیل عقب‌نشینی کشورهای عربی در سوریه، توافق میان طرف های یمنی در پایتخت سوئد، فرمان ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و کاهش نیروها از افغانستان، قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، تنش میان هند و پاکستان، دخالت آمریکا و غرب در ونزوئلا بخش دیگری از این حوادث و اتفاقات است.

نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب سلام الله علیها گفت: ایشان عقیله بنی هاشم و ام المصائب هستند که سبک زندگی حضرت، الگوی جامعه اسلامی است.

امام جمعه تبریز روز جهانی آب را مورد اشاره قرار داد و گفت: آب مایه حیات است که باید مصرف صحیح آن مورد توجه قرار گیرد و در نظافت منازل و شستشوی خودروها از هدر رفت آب آشامیدنی جلوگیری شود تا در فصول گرم سال مشکل کم آبی نداشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز عملیات فتح المبین در سال ۶۱ گفت: این عملیات یکی از عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس بود که در منطقه وسیعی از کشور انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: از ویژگی برجسته این عملیات تجربه موفق و انسجام نیروهای ارتش و سپاه را شاهد بودیم و همچنین تجربه شیرین بهرمندی از نیروهای جوان در عرصه های سخت، بهره مندی از توان نیروهای فنی و مهندسی و جایگاه والای فرماندهی کل قوا و اشراف حضرت امام به ابعاد مختلف جنگ از دیگر ویژگی این عملیات به حساب می آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک حلول سال جدید، گفت: تقارن عید نوروز و ماه رجب فرصتی برای تجدید در اعمال و رفتارهای فردی و اجتماعی و ارزیابی و سنجش آن جهت بندگی شایسته خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: بهترین زمان محاسبه اعمال و نفس انسان پایان کارهای روزانه و شب هنگام است که انسان باید با ارزیابی خود از درگاه خداوند طلب عفو و مغفرت داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اقتصاد کشور امام جمعه سرمایه گذاری ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی

اعتمادآنلاین نوشت: یحیی گل‌محمدی، سرمربی قبلی پرسپولیس که در میانه فصل استعفا داد، گزینه اصلی هدایت تراکتور است. با این وجود و در حالی که هم باشگاه تراکتور و هم یحیی گل‌محمدی مذاکرات رسمی را تأیید کردند، هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده و فعلاً تراکتور توسط حمید مطهری دستیار سابق یحیی در پرسپولیس مدیریت می‌شود. در این بین گفته می‌شود مشکلاتی غیرفوتبالی دلیل تأخیر در امضای قرارداد بین طرفین است.

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور در مصاحبه‌ای با تأیید وجود برخی مشکلات گفت در این زمینه خود یحیی باید همکاری کند. با این حال، گل‌محمدی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که منع قانونی برای کار کردن در ایران ندارد.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتمادآنلاین به دست آورده هر دو طرف درست می‌گویند! هم نصیرزاده که می‌گوید مشکلاتی غیرفوتبالی وجود دارد و هم یحیی که می‌گوید منع قانونی برای کار کردن ندارد. اتفاقاً پیچیدگی ماجرا هم همین‌جاست.

یحیی گل‌محمدی می‌گوید منع قانونی ندارد، چون هیچ نامه رسمی یا حکم قانونی در این زمینه برای او مبنی بر ممنوع‌الکار بودن صادر نشده است. نصیرزاده می‌گوید مشکلاتی وجود دارد، چون برخی نهاد‌های خاص در استان آذربایجان شرقی به صورت شفاهی با مربیگری یحیی گل‌محمدی در تراکتور مخالف هستند.

در همین زمینه، اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتمادآنلاین حاکی از آن است که گویا محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور و برخی مدیران تیم با امام جمعه شهر تبریز هم دیدار کردند تا با وساطت او مشکل برطرف شود و نهاد‌های مخالف مجوز کار گل‌محمدی را صادر کنند، اما این ملاقات به نتیجه خاصی ختم نشده است.

یک منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، نهاد‌های مذکور از یحیی گل‌محمدی خواسته‌اند تعهدنامه‌ای را امضا کند تا بتواند مشغول کار شود. از جزئیات این تعهدنامه خبری در دست نیست، اما یحیی گل‌محمدی با امضای آن مخالفت کرده است. این منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، تعهدنامه‌ای که مقابل یحیی گذاشته‌اند مثل همان تعهدنامه‌ای است که ابتدای فصل مقابل جواد نکونام قرار دادند تا با امضای آن بتواند مجوز نشتسن روی نیمکت استقلال را به دست بیاورد و سرمربی استقلال آن را امضا کرد.

حال باید دید طی روز‌های آینده آیا مشکل یحیی گل‌محمدی برطرف می‌شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند