Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@16:29:36 GMT

تشدید برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در شمیرانات

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۷۱۵۰

تشدید برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در شمیرانات

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «سیاوش شهریور»فرماندار شهرستان شمیرانات با تاکید بر اینکه در ساخت و سازهای غیرمجاز از هیچ شخص حقیقی و حقوقی گذشت نمی‌کنیم، از تشدید برخوردها در ایام نوروز با ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد و گفت: اجازه نخواهیم داد ایام تعطیلات به فرصتی برای سودجویان تبدیل شود و از تعطیلات دستگاه‌های اجرایی استفاده کنند و دست به ساخت و سازهای غیرمجاز بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سطح شهرستان شمیرانات برای برخورد با تخلفات ساخت و سازها گزینشی عمل نکرده‌ایم و تمامی تخلفات با حضور اصحاب رسانه تخریب شد. ساخت و سازهای غیرمجاز از سال‌های گذشته در شمیرانات انجام شده و امروز به بحرانی در این منطقه تبدیل شده است اما خوشبختانه توانستیم بسیاری از پرونده‌ها را پیگیری کنیم و جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز جدید را بگیریم.

وی افزود: بی‌تردید مقابله و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های متولی است. لذا اگر رؤسای ادارات در تعطیلات نوروز به مرخصی می‌روند باید جانشین انتخاب کنند. نباید وقفه‌ای در نظارت و رصد ساخت و سازهای متخلفان صورت بگیرد.

شهریور ادامه داد: شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها در جریان تمامی امور روستا هستند. قطعاً نظارت بر روستاها توسط بخشداران باید تشدید شود. اگر تخلفی در ساخت و ساز روستایی انجام شود بخشداران باید مستقیماً پاسخگو باشند. لذا تذکرات لازم به دهیاران داده شده است.

فرماندار شمیرانات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح میزان تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در سال ۱۳۹۷ گفت: حدود ۵۰۰ بنای غیر مجاز را تخریب و بالغ بر ۲۰ هکتار از اراضی ملی را آزاد کردیم و سایر پرونده‌های سطح شهرستان را نیز تا صدور رأی نهایی و تعیین تکلیف پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

178 / 20 شمیرانات نوروز ساخت و سازهای غیرمجاز سیاوش شهریور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شمیرانات نوروز ساخت و سازهای غیرمجاز سیاوش شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مهدی رحماندوست گفت: ۱۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان واقع در روستا‌های عاشق حصار و قازان داغی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع قلمع و قمع شد.

وی اضافه کرد: ۴۱ بنای غیرمجاز نیز متعلق به اراضی کشاورزی شهرستان قزوین به مساحت ۷۸ هزار متر مربع واقع در منطقه میانچال تخریب و قلع و قمع شده است.

این مسئول ادامه داد: مستحدثات تخریب شده شامل دیوارکشی، پی کنی، فنس کشی و ساخت بنا بوده که با حضور رییس و کارشناسان امور اراضی شهرستان تاکستان، نیرو‌های فراجا و عوامل راهداری اجرا شده است.

رحماندوست بر حفظ کاربری زراعی و باغی در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: سودجویان زمین همواره در همه ایام به دنبال تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی هستند که نیرو‌های یگان حفاظت با هدف مقابله با این افراد به صورت شبانه روزی به گشت زنی در سطح استان اقدام می‌کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان موضوعاتی از قبیل ساخت و ساز غیرمجاز را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در میاندوآب
  • اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد