Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@18:03:06 GMT

فشار حداکثری علیه ایران ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۸۷۱۹

فشار حداکثری علیه ایران ادامه دارد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اقدام اخیر دولت این کشور برای تحریم چندین شخص و نهاد مرتبط با ایران مدعی شد کارزار تحریم فشار حداکثری علیه ایران ادامه دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در توئیتر نوشت: «با تحریم‌های امروز علیه عوامل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران که دانشمندان هسته‌ای قدیمی را هم شامل می‌شود، کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای سلب کردن توانایی اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی از ایران و رفتارهای غیرقانونی آن، سرسخت خواهیم بود.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه (دوم فروردین) اعلام کرد اسامی ۱۴ شخصیت حقیقی و ۱۷ نهاد را در فهرست تحریم‌های این نهاد (SDN) قرار داده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام، تحریم‌‌‌های رفع‌شده علیه ایران را احیا کرده و کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

دولت آمریکا به عنوان بخشی از این کارزار، کارگروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است. شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرزهای ایران در رأس برنامه‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار دارد.

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 پامپئو ایران تحریم آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پامپئو ایران تحریم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است

هدف اصلی رژیم صهیونیستی از تهدید به حمله به رفح فشار نظامی بر حماس جهت گرفتن امتیاز از این گروه در مذاکرات مبادله اسرا است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، آریل کاهانا خبرنگار یسرائیل هیوم در این رابطه نوشت، دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد، کابینه جنگ اسرائیل به اتفاق آرا تصمیم گرفت عملیات در رفح با هدف اعمال فشار نظامی بر حماس برای مجبور کردن این گروه جهت پیشبرد روند آزاد سازی گروگان‌ها و تحقق اهداف جنگ ادامه پیدا کند.

به نوشته این رسانه عبری زبان در همین حال به رغم آن که پیشنهاد حماس از خواست‌های ضروری اسرائیل دور است اما اسرائیل هیئتی را در سطح کارشناس برای مذاکره نزد میانجی خواهد فرستاد تا مسئله دستیابی به توافق در چارچوب شرایط تل‌آویو بررسی شود.

از سوی دیگر شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی متنی را که ادعا می‌شود حماس در مورد آن نظر خود را به میانجی‌ها اعلام کرده منتشر کرد.

به زعم این رسانه صهیونیستی: بعد از چند روز انتظار و التهاب، حماس شامگاه دوشنبه در چارچوب بیانه‌ای رسمی موافقت خود را با ابتکار عمل مصر برای آتش بس در نوار غزه را اعلام کرد و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش متن موافقت را به اطلاع مصر و قطر رسانده و متن این موافقت هم به دست اسرائیل هم رسید.

به نوشته این رسانه عبری زبان یک مسئول اسرائیل در واکنش به این خبر اعلام کرد، حماس موافقت خود را با کلیات طرح مصر اعلام کرد، طرحی که اصولا مورد موافقت اسرائیل قرار ندارد و این برداشت وجود دارد که هدف اصلی حماس خریدن زمان و به تاخیر انداختن حمله ارتش اسرائیل به رفح باشد.

به زعم این رسانه صهیونیستی، کلیات پیشنهاد مصر آن است که 33 اسیر اسرائیل در مقابل 900 تا 1000 اسیر فلسطینی آزاد شده، آتش بس برای 6 هفته اعمال و کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه افزایش پیدا کند.

منابع عبری: حماس تاکید دارد پایان جنگ در توافق نوشته شودرسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کردموافقت حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بسرسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد

گفتنی است این خبر در حالی منتشر می‌شود که خیابان های شهرهای مهم فلسطین اشغالی از تل‌آویو گرفته تا قدس و حیفا مملو از تظاهرات کنندگانی است که خواهان امضای فوری توافقنامه مبادله اسرا هستند.

از سوی دیگر روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از یک منبع آگاه در ساختار رژیم صهیونیستی خبر داد: پیشنهاد جدیدی که حماس با آن مواقت کرده دارای نرمش بیشتری در مسایل مهمی است که اسرائیل تا به امروز بر آن پافشاری کرده است. 

به نوشته این رسانه به طور مثال در این طرح پیشنهادی حماس ملزم به آزادی 33 اسیر نبوده و شمار اسرا در مذاکرات بین دو طرف مشخص خواهد شد. 

در همین حال هیچ جمله شفاف و قاطعی در رابطه با آتش بس هم در آن گنجانیده نشده است. 

همچنین متن پیشنهاد تاکید دارد که اسرائیل حق اعتراض به هویت اسرای فلسطینی که حماس خواهان آزادی آنها در چارچوب این توافق خواهد شد، نیست. 

مسئله چارم موجود در این توافق عقب نشینی اسرائیل از محورهای اصلی غزه است، در این چارچوب اسرائیل موظف به اعطای آزادی تردد بدون بازرسی به فلسطینیان را داده و در آن به صراحت تاکید شده است که حضور هواپیماها بر فراز نوار غزه هم محدود می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند