Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی استان در روزهای اخیر با آغاز موج اول سفرهای نوروزی در حال خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، استان قم یکی از شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور است که سالانه پذیرایی میلیون ها مسافر و زائر از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ایام عید نیز به دلیل موقعیت جفرافیایی و وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه (س) شهر قم پذیرایی میلیون ها مسافر است به طوری که سال گذشته بالای 12 میلیون مسافر وارد قم شدند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود امسال بالای 15 میلیون نفر مسافر وارد قم شوند.

این روزها شهر قم روزهای شلوغی را سپری می کند و پذیرایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

از ظرفیت‌ همه مدارس، حسینیه‌ها و دانشگاه‌ها برای اسکان مسافران استفاده می شود

یونس عالی‌پور معاون امور هماهنگی زائرین استاندار با اشاره به اینکه ایام تعطیلات نوروز ممکن است شرایط جوی بارانی و سرد باشد، گفت: علاوه بر هتل و هتل آپارتمان‌ها از ظرفیت‌ همه مدارس، حسینیه‌ها و دانشگاه‌ها هم استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز پارسال ۱۲ میلیون زائر به قم سفر کردند و پیش بینی می‌شود امسال با توجه به اینکه تعطیلات نوروز چند روز بیشتر خواهد بود این رقم تا ۱۵ میلیون نفر افزایش یابد.

424 مصدوم و یک فوتی در تصادفات جاده ای در قم

محمد شهیدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی (25 اسفند97) تا پایان نخستین روز سال جدید، در تصادفات شهری و جاده ای در قم متاسفانه 424 مصدوم و یک تن فوت کرد.

وی ادامه داد: از 424 مصدوم تصادفات شهری و جاده ای اعلام شده به این مرکز، 243 مصدوم در محل حادثه مداوا و 242 مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستان ها انتقال داده شده اند.

14 هزار تخلف رانندگی در محورهای مواصلاتی قم ثبت شد

جواد شاکری رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده توسط سامانه های ترافیکی، از 25 اسفند ماه 97 تاکنون، 992 هزار دستگاه خودرو وارد این استان شده و در این مدت 14 هزار تخلف رانندگی به ثبت رسیده است.

وی افزود: ورودی به استان در 6 روز نخست اجرای طرح نوروزی 98 (25 اسفند 97 تا یکم فروردین 98) 6 درصد و ورودی به شهر قم هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

فرماندار قم: اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی در قم با مشکل روبرو است

مرتضی حیدری تمام هدف ما این بوده که کلیه اقدامات رفاهی به مسافران به بهترین شکل انجام شود تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود، زیرا درست انجام دادن وظایف دستگاه‌های دولتی جهت حفظ آبروی نظام و حاکمیت و افزایش امنیت و رفاه ملت است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی در قم با مشکل روبرو است که باید اصلاح شود.


اسکان 200 هزار مسافر نوروزی در اماکن اقامتی قم

حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: از 28 اسفند ماه 97تا یکم فروردین 98 بیش از 200 هزار زائر و مسافر نوروزی در اماکن اقامتی استان اسکان یافتند.

وی ادامه داد: کل ظرفیت اسکان مسافران و زائران نوروزی در مکان های مختلف از جمله هتل ها، مدارس، بقاع متبرکه و سالن های ورزشی در قم بالغ بر 68 هزار تن است که تقریبا در سه روز گذشته تمام این ظرفیت تکمیل بوده است.

اسکان 21 هزار مسافر نوروزی در استراحتگاه‌های شهرداری قم

سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 21 هزار نفر در استراحتگاه‌های شهرداری قم اسکان پیدا کردند.

وی افزود: از لحاظ سرویس بهداشتی، حمام و محل اسکان مشکلی در استراحتگاه‌های شهر قم وجود ندارد، البته برای هر کدام از این اماکن، محل‌های مسقف پیش بینی کردیم تا در صورت بارندگی، مردم را در آنجا اسکان بدهیم.

سامع ادامه داد: هشت ورزشگاه را طی روزهای اخیر ساماندهی کردیم و مردم را در صورت لزوم در این ورزشگاه‌ها اسکان می‌دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: اطلاع رسانی کامل به فرمانداران و مدیران صورت گرفته است و از آنها می‌خواهیم آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: هر چند که در بعضی موارد به دلیل حجم بالای آب توان مدیریت بحران کم می‌شود اما باز هم باید با توجه به ویژگی هر نقطه تصمیمات خاص و شاخص گرفته شود.

استاندار کرمان، با بیان اینکه آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمات رسان جهت مقابله با بحران لازم است تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از دلایل موفقیت در سیل جنوب نیز همین مسئله آگاهی و کمک مردم بود.

کد خبر 6087789

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست