Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-26@09:47:09 GMT

خسارت سیل به ۸۰۰ خانواده در سیمرغ

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۲۱۵

فرماندار سیمرغ اظهار داشت: طبق بررسی‌های اولیه حدود ۸۰۰ خانواده روستایی و شهری در سیل اخیر بین ۱۰ تا ۱۰۰درصد خسارت دیدند. به گزارش بلاغ، مجتبی حبیب‌نژاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به پیشنهاد استاندار مازندران و تایید معاون اول رئیس جمهوری واحدهای روستایی و شهری که در سیل اخیر صد درصد تخریب شده است، به ترتیب ۳۵ و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ۱۰میلیون تومان از این تسهیلات بلاعوض است، افزود: این وام‌ها با بهره ۴درصد و در باز پرداخت ۱۲ساله خواهد بود.

فرماندار سیمرغ گفت: کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ارزیابی و بررسی واحدهای مسکونی هستند و طبق بررسی‌های اولیه حدود ۸۰۰ خانواده روستایی و شهری بین ۱۰ تا ۱۰۰درصد خسارت دیدند.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد بحران استان مازندران و تایید هیأت دولت به هر یک از خانواده‌های سیل زده ۴میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود و واحدهای مسکونی که نیاز به تعمیرات داشته باشند تا ۱۲میلیون تومان وام تعمیرات دریافت می‌کنند.

حبیب‌نژاد ادامه داد: مهمترین دغدغه سیل زدگان را تمیز شدن واحدهای مسکونی از گل و لای دانست و گفت: به دلیل بالا آمدن بیش از حد و نفوذ آب به واحدهای مسکونی، زندگی و اسباب اثاثیه مردم دچار خسارت شد.

وی به از بین رفتن 10 تا 100 درصدی کشاورزی زراعی و باغی شهرستان سیمرغ اشاره کرد و گفت: بیشتر باغات مرکبات، زمین‌های کلزا و گندم، صیفی جات، شبدر و یونجه دچار خسارت شده است.

فرماندار شهرستان سیمرغ در پایان با بیان اینکه بسیاری از دام منطقه نیز تلف و یا نهادهای دامی از بین رفته است، اظهار داشت: با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی در حال بررسی و ارزیابی خسارت وارده هستیم.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال بخشی از مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعهد شده است که تا پایان امسال بخشی از مشعل های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع آوری شوند.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از مشعل های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می کنند، تا سه سال آینده مهار می شوند. 

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل های گازی، یادآور شد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه ای است که مشعل ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: در سال جهش تولید، طرح ها و پروژه ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می شود.

شاهمیرزایی با اشاره به وجود ذخایر عظیم هیدروکربوری در منطقه پر برکت پارس و نامگذاری سال 1403 با عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری، گفت: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد افتتاح طرح های مختلف خواهیم بود. 

معاون وزیر نفت با اشاره به  بهره برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، خاطر نشان کرد: امسال 12 طرح از طرح های پتروشیمی وارد مدار تولید می شوند که علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در بحث ارزآوری نیز نقش آفرین خواهند بود. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در فعالیت های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟