Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@01:18:06 GMT

گُمیشان گلستان در وضعیت اضطراری گرفت

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۵۰۸

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،بیشتر اهالی گُمیشان و روستا‌های واقع در مسیر سیلاب خانه‌های خود را تخلیه و در مناطق امن پناه گرفته اند.

بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی گُمیشان هم به فرمانداری مراجعه کرده و درخواست کمک فوری دارند.

امیر شیرتوماج فرماندار گُمیشان با حضور در بین این افراد و با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای کنترل سیلاب، از آن‌ها خواست منطقه را تخلیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار به اهالی گمیشان اطمینان داد که دستگاه‌های اجرایی در خدمت به مردم و امدادرسانی شبانه روزی پای کار خواهند بود.

گُمیشان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع بوده و بیشتر ساکنین آن را هموطنان ترکمن اهل سنت تشکیل می‌دهند.

طی چند روز گذشته بارش‌های رگباری شدید باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از ۳۰۰ میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۱.۵ متر رسید.

سرریز آب سد‌های گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهر‌ها و روستا‌های حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران ستاد بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گلستان گفت: در این جلسه، آخرین وضعیت جوجه ریزی در مرغداریهای استان و تامین گوشت سفید شهروندان بررسی شد.
حسن زاده افزود: در این جلسه همچنین وضعیت تامین گوشت قرمز استان بررسی و مقرر شد برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان تامین و توزیع گوشت منجمد پیگیری شود.
وی تاکید کرد : در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم ،جو و کلزا از طرف جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی از موارد دیگر طرح شده در این جلسه بود .
حسن زاده گفت : با توجه به آغاز فصل برداشت سیب زمینی در استان مسائل مرتبط با برداشت و حمل نقل این محصول به سایر نقاط کشور نیز از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری